• Black-Death
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-02 16:13
Leuk dat jullie er zijn :)

Ik heb op een site de NEX IIe Enhanced 128MB voor 164 euro zien liggen. Een aantrekkelijke prijs dus. Ik vond de prijs zelfs zo aantrekkelijk dat ik er serieus over na aan het denken ben om het apparaat aan te schaffen.

Maar had nog wat vraagjes. Er staat bij: "ID3 V1 tag, V2 2.0, V2 3.0 ". Wat houdt dit precies allemaal in?

Wat ook een vraag is, aan vooral de eigenaren van een NEX (II2): wat zie je op je schermpje als je een liedje draait? Ik vind dat namelijk wel belangrijk dat je de artiets ziet, en andere dingen.

laat maar, ik vond al dit stukje informatieve txt:
Nadat de speler is opgestart is het via een menu mogelijk om een nummer te selecteren om af te spelen. Het LCD-scherm (112 x 64 matrix display) geeft veel en duidelijk informatie. De naam van het nummer uit de ID3-tag, de bitrate en de duur van het nummer worden weergegeven.
Dan graag maar wat ervaringen en meningen ofzo :P

[ Voor 41% gewijzigd door Black-Death op 27-02-2003 20:42 . Reden: stukje txt weggehaald ]

Verwijderd

je ziet van die balkjes op de muziek heen en weer gaan, je ziet het nummer gescrolld worden, en het is een heel overzichtelijk menu waarin alle nummers staan van je mp3 speler

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 22:48
ik kan je 2 dingen zeggen over de nex:
1. het geluid is heel goed en het lekker licht enzo, in het algemeen lekker ding
2. maar het scherm is nog slechter dan slecht
Verticale strepen door het scherm enzo, je moet hem al in een bepaalde hoek bekijken om echt duidelijk beeld te zien. En bij mij is er een regel pixels uitgevalle, heb em al is opgestuurd gehad, kreeg een andere terug en die heeft et ook :(

• Black-Death
dat is erg raar Darkie, terwijl ik van andere las dat het scherm juist erg goed was. Ook de tweakers.net review was dacht ik erg positief over het scherm. Nah, ik blijf nog doorlezen. Thnx trouwens darkie.

Jij ook jalla

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-02 20:59
Er zijn hier toch al aardig wat topics over geweest: zie o.a. NexIIe mini-review

• Black-Death
Ja, maar ik werd er nou niet ontzettend veel wijzer van

Verwijderd

Je kunt beter de Witte versie pakken die heeft ook een beter (normaal) display (geen black neon) . Het is dus niet alleen de kleur de witte is ook beter afleesbaar.

• Black-Death
Dus dan kan ik beter deze nemen:
Nex IIe Wit + 128 MB CF:
€ 169,-
Toch?

Alleen dan kan ik dus geen frontjes gebruiken?
Iemand foto's van de witte?

Overigens, je kan dus ook songs weer van de mp3 speler naar je pc zetten he?

[ Voor 23% gewijzigd door Black-Death op 28-02-2003 13:14 ]

Verwijderd

ik heb vandaag mijn nex IIe opgehaald (besteld bij mp3cdspeler) en wat een super relaxt dingetje man! het beeldscherm is in tegenstelling tot wat veel mensen zeggen dus wel gewoon GOED en HELDER en STREEPLOOS. Ik had in het begin wel wat klote dingetjes zoals: vastlopers enz, maar dit bleek te liggen aan niet deuglijke batterijen. Ik heb er nu geen last meer van in ieder geval. Het geluid is SUPER (komt alsmede door de equalizer die je ook zelf kan instellen!, dus je kunt zeer dikke bass creeren die op een gegeven moment je oordoppen niet eens meer aankunnen :) )
Het is gewoon een zeer chille apparaatje, alleen 1 "slecht" ding is dat ik hem in het zwart besteld had maar een witte gekregen had (ik ben er nu wel blij mee want ik heb zelf een zeer vet frontje in mekaar geknutseld en het ziet er zeer kikke uit)
AANRADEN! (Zeker ook door de prijs)

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:02
DaRKie schreef op 27 February 2003 @ 20:45:
ik kan je 2 dingen zeggen over de nex:
1. het geluid is heel goed en het lekker licht enzo, in het algemeen lekker ding
2. maar het scherm is nog slechter dan slecht
Verticale strepen door het scherm enzo, je moet hem al in een bepaalde hoek bekijken om echt duidelijk beeld te zien. En bij mij is er een regel pixels uitgevalle, heb em al is opgestuurd gehad, kreeg een andere terug en die heeft et ook :(
w00t ga jij maar eens terug naar de winkel met NEX dan want mijn lcd van mijn NEX II is mooier dan mijn crystalfontz

• Black-Death
Raar, al die tegenovergestelde dingen over het beeldschermpje.

Verder heb ik ook wel goede dingen gehoord over dee Diva. Weet iemand daar wat nuttigs over te zeggen? { ondertussen zoek ik ff op GOT :) }
Toch niet de Diva, heeft geen backligth, en dat wil ik wel. Dan gaan we maar weer terug naar de NEXIIE :)

[ Voor 22% gewijzigd door Black-Death op 28-02-2003 19:46 ]

• Black-Death
Iemand?

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-01 17:03
Ik vroeg me af of die Nex iets van een toetsenblok had ofzo. Als ik mijn mp3speler in mijn zak heb, druk ik alle knopjes in :(

• Black-Death
Dus dat alle toetsen geblokkeerd worden? ja, ik dacht dat er een LOCK opzet.

Kan een NEX II E eigenaar dit bevestigen, dat er dus een LOCK op zit?

[ Voor 11% gewijzigd door Black-Death op 02-03-2003 22:33 ]

• Jaded
Hij spreekt me wel erg aan, deze MP3 speler, maar hij lijkt wel redelijk groot. Al die kleinere MP3spelers slikken weer geen Compact Flash, en dat is voor mij wel een vereiste eigenlijk.

• Black-Death
Inderdaad, ik vind het ook wel een goede player voor een redelijke prijs.
Alleen die LOCK knop is toch best belangrijk eigenlijk.

De witte NEX II e, wat een schoonheid O+

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3man.nl/image.php?id=1660

[ Voor 28% gewijzigd door Black-Death op 02-03-2003 22:46 . Reden: Foto erbij gezet. ]

• Jaded

• Jaded
Moving to the left side controls brings you to the more advanced features of the NEX IIe. Immediately below the head phone jack is a lock switch. All this does is keep the other controls from working while it's engaged. This could come in handy while jogging or during other strenuous activity where it might be easy to bump the NEX's controls inadvertantly.
Da's ook weer geregeld dan :)

• Black-Death
Das wel handig. Ik ga dat ding bestellen, hier in Maastricht hebben ze hem nergens in een winkel.

• Jaded
In de pricewatch vind je wel genoeg winkels :) Ik vind de witte wel cool eigenlijk. Alleen nog ff sparen:D

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
het is een erg fijn dingetje; lekker klein en er kan meer dan voldoende muziek op.
nadeel; als je muziek met veel/harde bas hebt word dat erg vervormd bij het hoogst volume nivo (er is nivo 1 tm 25 en dit gebeurt wel eens bij nivo 24 en 25).

ik heb er zelf nog een cf-card reader bij gekocht, dan kan je het cf-kaartje ook als draagbaar geheugen gebruiken (ff een bestandje van 100 mb op een andere computer zetten).
je kan namelijk met zo'n ding het kaartje als (verwisselbare) harde schijf aanspreken op elke computer. tevens is de overdrachtsnelheid van data hoger van computer <--> cf-reader als die van computer <--> nexIIe
voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.kijkshop.nl/online/images/catalog/KS100600m.gif

over het terugschrijven van mp3 van nex IIe naar computer:
ik weet alleen dat het met zo'n lezer wel mogelijk is (je kan hem dan immers als verwisselbare hd gebruiken).

extra pluspunten:
- lekker klein
- zuinig in energiegebruik
- je krijgt er een erg mooi en degelik hoesje bij
- kwalitatief goede koptelefoon (geen knakending).
- hij ziet er gewoon mooi uit (je kan ook zelf skins maken)
- cf-geheugen word alsmaar goedkoper
- equalizer die 4 voorgeprogrammeerde standen heeft en 1 die je zelf kan instellen
- mooi display

nadelen:
- vervorming van muziek (alleen op hardste stand met bas)

nog even over de koptelefoon; het kan zijn dat je hem niet fijn vind zitten, maar dat is een kwestie van smaak. (ik vind hem wel fijn)
ik gebruik de koptelefoon nu bij mijn computer: ligt hij vaak op de grond, dus rij ik er nog wel eens overheen met mijn stoel en hij doet het nogsteeds (geen kabelbreuk).

het spelertje krijgt van mij een 8,5 / 9.

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• Black-Death
Die vervorming heb ik niet zo'n probleem mee, ik luister niet echt bass-muziek op zn hardst.
Alleen werkt de consumentenbondsite momenteel niet echt mee, want misschien staat daar nog op. [ edit ]: inmiddels doet ie het, maar de NEX II E staat nergens. Dus dan maar afgaan op ervaringen op Internet.

[ Voor 27% gewijzigd door Black-Death op 03-03-2003 12:49 ]

• Black-Death
ik heb de NEX II E wit + 128 mb CF besteld :D

Iedereen thnx :)

• Black-Death
Ik heb 'm ontvangen!

Wat een 1337 ding man
w0w!! echt fantastisch :D :D

*gaat verder luisteren* :)

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:38

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik wil ook zo'n NEX bestellen, maar ik vraag me af wat voor oordopjes/koptelefoon erbij zit... Ik heb nu al aardig wat plaatjes gezien, maar het ziet er vet vaag uit.

btw: Black-Death waar heb jij em besteld? Ik lees nl op de Frontier Labs site dat de NEX-IIe white een vernieuwde versie is.

[ Voor 30% gewijzigd door Beekforel op 04-03-2003 16:30 ]

• Black-Death
Ik blijf het raar vinden dat de witte dan een nieuwe versie zou zijn.

Anyway, besteld op www.mp3man.nl . grote aanrader die site. supernsnelle service!
Overigens, die oordoppen zijn niet fijn
maarja, dit hebben we ook al besproken op msn freakstar :P

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Black-Death schreef op 04 maart 2003 @ 17:39:
Ik blijf het raar vinden dat de witte dan een nieuwe versie zou zijn.

Anyway, besteld op www.mp3man.nl . grote aanrader die site. supernsnelle service!
Overigens, die oordoppen zijn niet fijn
maarja, dit hebben we ook al besproken op msn freakstar :P
ff mijn commentaar hierop;
ten 1e; mp3-man is idd een prima shop; ik had hem hier ook besteld:
snelle/goede levering en ook goede service:
http://www.tweakers.net/shopsurvey/685 (mijn nick = Maestro1980 )

over de oordopjes,
zoals ik hierboven vertelde, je moet er waarschijnlijk wel aan wennen (ik vind ze _wel_ fijn) maar ze zijn ieg kwalitatief erg goed...
Maestro.mosjuh in "NEX IIe Enhanced 128MB"

ik vind ze wel fijn zitten, maar losse oordopjes zijn ook niet duur, dus dat is natuurlijk geen probleem.

enkele plaatjes van de koptelefoon:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/kopstoot/pics/od1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/kopstoot/pics/od2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/kopstoot/pics/od3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/kopstoot/pics/od4.jpg

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Verwijderd

die doppe vind ik ook totaal A-relaxt. Het geluid is wel zeer goed, maar ze zitten bagger en het ziet er cheap uit. Ik heb er gewoon sony doppen bijgekocht en da is ook goed zat.

• THEVGE
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik snap niet dat iedereen zo positief is, ik had hiervoor een iRiver 150 en die was stukken beter, maar ja, ook een stuk groter.

Voordelen:
1-klein
2-geen overslaande nummers
3-goed geluid, indien niet te hard.

Grootste nadeel vind ik de constructie. Die batterijen krijg je er amper in en uit, dat is binnenkort vast kapot. Enorm kraken bij hard volume. CF kaart ligt helemaal open. MP3 files uploaden gaat traag, hoop dat het sneller gaat met de ZMate die ik besteld heb. Verder kan ie niet veel bijzonders.

Overall wel een leuk ding, maar valt wat tegen, hij is klein en heeft een lange batterij levensduur dus voor reizen of fietsen naar het werk ideaal

Verwijderd

ja dat batterij hokje is idd wel klote maar ja boeie, die batterijen gaan gruwelijk lang mee. en dat kraken daar heb ik geen last van als ik de eq. op flat knal (of in die buurt) en dan ook nog eens bij dikke terror muziek.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:38

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb em zojuist binnen gekregen!
Leuk ding, oordoppen zijn idd goed geluid, maar zien er vet vaag uit :P

*speelt / luistert*
Pagina: 1