Toon posts:

66 Graden Stressed

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ahhhh, ik word gek ik weet nu niet meer wat ik fout doe want ik heb een AMD Duron 1300 met een Thermaltake Volcano 9 en AS3, en 2 casefans 1 blaast de lucht in de kast en de ander eruit. en nog word hij 66 graden stressed, heb ik nu gewoon een slecht gebakke processor of kan ik nog wat proberen.

P.S. de heatsink zit er goed op dus dat is niet het probleem.

Verwijderd

en met je kast open?

Verwijderd

Topicstarter
64 Graden, dus dat is nog warm

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:48

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 27 February 2003 @ 20:21:
Ahhhh, ik word gek ik weet nu niet meer wat ik fout doe want ik heb een AMD Duron 1300 met een Thermaltake Volcano 9 en AS3, en 2 casefans 1 blaast de lucht in de kast en de ander eruit. en nog word hij 66 graden stressed, heb ik nu gewoon een slecht gebakke processor of kan ik nog wat proberen.

P.S. de heatsink zit er goed op dus dat is niet het probleem.
lees de faq er eens op na zou ik zeggen en zoek eens dan zal je zien dat er al 1000e topics over geweest zijn en dat 999 daar van gesloten zijn :>
voel eens aan je sink hoe warm die is ?
en je proc mag max 90 graden worden dus het kan makkelijk

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
maybe is je temp sensor gewoon brak...........

Lijkt mij de enige verklaring, of je hebt je koeler niet goed geplaatst.

Verwijderd

voel idd eens aan je koeler, zit ie niet verkeerdom? ;) of teveel pasta of het clipje verkeerdom? waardoor ie scheef op je core gedrukt zit?

Verwijderd

Topicstarter
mijn heatsink is warm, en de koeler is goed geplaastst, want die heb ik twee keer opnieuw geplaatst.

Verwijderd

warm of heet? kan je je hand er op leggen of moet je m er meteen weer vanaf halen?

Verwijderd

Topicstarter
de as3 heb ik er ook opnieuw gedaan. en er zit een inkeeping op je headsink zodat hij op je socket past dus lijkt me een beetje raar als je die verkeerd om doet. maar het kan :D

Verwijderd

wat voor mobo heb je ? bij sommige mobo geven ze te hoge temps aan.

• Av3ng3rtje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-01 22:08
Zit je koelpasta er goed op ? en hou der is een thermometer bij , misschien zoals StrifeNL al zei je temp sensor gewoon stuk

Verwijderd

2 keer opnieuw er op geplaatst...

wel elke keer netjes nieuwe koelpasta?

en trouwens, het kan zijn dat die proc zo heet word, das niet zo'n probleem..

als je er echt last van hebt.. een oversized (met mega overcapaciteit) koeler er op gooien. Works fine met mijn athlon 1400 (vraag me niet waarom die te warm word.. dan ga ik gillen :P)

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Staat de allerneiuwste biosupdate op je moederbord, dit kan vaak nogal wat uitmaken....

Verwijderd

Kippenijzer schreef op 27 February 2003 @ 20:39:
Staat de allerneiuwste biosupdate op je moederbord, dit kan vaak nogal wat uitmaken....
hoezo.. andere ijking van de temperatuursensor?
kan me niet voorstellen dat dat kan uitmaken, behalve dan bij bugjes van verkeerd geijkte temp sensors

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Verwijderd schreef op 27 februari 2003 @ 20:37:
2 keer opnieuw er op geplaatst...

wel elke keer netjes nieuwe koelpasta?

en trouwens, het kan zijn dat die proc zo heet word, das niet zo'n probleem..

als je er echt last van hebt.. een oversized (met mega overcapaciteit) koeler er op gooien. Works fine met mijn athlon 1400 (vraag me niet waarom die te warm word.. dan ga ik gillen :P)
Het kan niet zijn dat die proc zo heet word. PUNT.

Mn duron 900 (spittfire, dus nog niet eens morgan, deze wel) loopt stressed op 35/36 graden met een relatief klein heatsinkje/fannetje.

Wat goed mogelijk is is dat je TEVEEL koelpasta hebt gebruikt. Nogmaals: koelpasta dient om oneffenheden in het oppervlak op te heffen zodat het contact oppervlak zo groot mogelijk is. Een dikke laag is een extra laag dus extra weerstand en is NIET goed. Het beste kan je eigelijk de koelpasta aanbrengen en vervolgens zoveel mogelijk proberen te "verwijderen".

Verder is het algemeen bekend dat -met name de wat oudere- Asus moederborden rustig de temp VEEEELS te hoog aangeven, nothing to worry about in dat geval.

Overigens word een Duron 1300 nou niet bepaald warm, veel L2 cache heeft ie niet, en mede daardoor zijn Durons niet bepaald heethoofden.

Verwijderd

Caesartje schreef op 27 February 2003 @ 20:44:
[...]

Het kan niet zijn dat die proc zo heet word. PUNT.

Mn duron 900 (spittfire, dus nog niet eens morgan, deze wel) loopt stressed op 35/36 graden met een relatief klein heatsinkje/fannetje.

Wat goed mogelijk is is dat je TEVEEL koelpasta hebt gebruikt. Nogmaals: koelpasta dient om oneffenheden in het oppervlak op te heffen zodat het contact oppervlak zo groot mogelijk is. Een dikke laag is een extra laag dus extra weerstand en is NIET goed. Het beste kan je eigelijk de koelpasta aanbrengen en vervolgens zoveel mogelijk proberen te "verwijderen".

Verder is het algemeen bekend dat -met name de wat oudere- Asus moederborden rustig de temp VEEEELS te hoog aangeven, nothing to worry about in dat geval.

Overigens word een Duron 1300 nou niet bepaald warm, veel L2 cache heeft ie niet, en mede daardoor zijn Durons niet bepaald heethoofden.
true true, er zijn echter wel een serie durons verschenen die veel te heet (relatief) werden. wat misschien een oplossing is:

pak een temperatuur meter (desnoods lucht temperatuur) en druk die tegen de onderkant van je koelblok aan of tegen je processor (randje ofzo). Tel daar ca. 10 graden bij op en je hebt je proc temp

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
Zit er niet een potmetertje op die volcano 9 ? Zit die wel volledig open? Want een fan die samper draait maakt er direkt een bakplaat van.

Verwijderd

Een Duron Morgan is nou eenmaal een hittestoker. Ik heb er hier ook zoeen en die wordt met een goede koeler ook snel tussen de 60 en 70 graden stressed. Ook met de boxed cooler wordt ie 70+ stressed. Redelijk normaal voor een Duron dus. En wat maakt het je uit?

Als ie stabiel is dan is het prima zo, 60 a 70 is helemaal niet slecht voor de Duron hoor, bij 85+ moet je je wel zorgen maken, maar dat is ie ook instabiel.

Een Duron 1300 clockt met een luchtkoeler ongeveer max @ 1400 mhz, dus daar hoef je het niet voor te doen.

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-10-2025
Ik heb nochtans ook een duron 1200 (morgan) zitten die 30°C heeft met een Volcano 9@low

Als ik die duron @1400 laat lopen wordt deze max 47°C stressed met een boxed cooler(die dus slechter koelt dan die volcano9)

En ja, de volcano draait maar aan 1500rpm, wat dus traag is en volgens jvvv een bakplaat maakt van een duron. Maar toch krijgt de mijne maar 30°C :*)

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
DeNB3rt schreef op 27 February 2003 @ 21:02:
Ik heb nochtans ook een duron 1200 (morgan) zitten die 30°C heeft met een Volcano 9@low

Als ik die duron @1400 laat lopen wordt deze max 47°C stressed met een boxed cooler(die dus slechter koelt dan die volcano9)

En ja, de volcano draait maar aan 1500rpm, wat dus traag is en volgens jvvv een bakplaat maakt van een duron. Maar toch krijgt de mijne maar 30°C :*)
hé vriend, ik heb geen duron, maar met mijn koelertje vroeger was het zo: idle 35° fan op 20%, fff naar de pot ding doen en terug, spul zit op 60 en meer.

edit: ik heb een 2000+

[ Voor 3% gewijzigd door jvvv op 27-02-2003 21:24 ]

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
jvvv schreef op 27 February 2003 @ 21:23:
[...]

hé vriend, ik heb geen duron, maar met mijn koelertje vroeger was het zo: idle 35° fan op 20%, fff naar de pot ding doen en terug, spul zit op 60 en meer.

edit: ik heb een 2000+
Een fan op 20% kan niet veel rpm overhouden en 60 graden verbaasd me dan inderdaad niet van een 2000+, zeker niet als het een Palomino is, dat valt met de tbreds erg mee. Toch maak je een totaal kromme vergelijking, een morgan 1.3 produceert een stuk minder hitte dan een pally 1.67, kortom: dit zijn haast onverklaarbare temps tenzij er hier passief gekoeld wordt ;) (of er toch iets niet goed gedaan is, of het mobo veels te hoge temps aangeeft, en en en en, etc)

[ Voor 8% gewijzigd door rvanlooijen op 27-02-2003 21:28 ]

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06-2025

lange

Boom Boom?

als we het toch over te hete procs hebben;
ik heb een xp2100 (t-bred a :/ )die met een ax-7 en een 120mm 230v fan 52C idle word :| . het enigste wat ik kan bedenken is dat op de bodem plaat van mijn ax-7 de processor code van m'n vorige proc staat (denk ingebrandt ofzo :? ). denken jullie dat dat genoeg kan zijn om de temp zo te laten stijgen?

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

heb je misschien niet een spacer die net iets te dik is ?
waarschijnlijk heb ik dat probleem ook maar ik blijf er mooi af :P

• SEQREEL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-02 11:03

SEQREEL

Tracing the untraceable

Sorry maar hoe warm mag een XP Athlonnetje worden ik heb het dan over een 1600+

Nec timide, nec tumide

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Misschien moet je die intake-fan wat zachter zetten (of helemaal eruit halen), omdat je misschien een verneukte airflow hebt.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

casemod17 schreef op 27 februari 2003 @ 22:54:
graadje of 85

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-02 15:06

_WgV_

It's a magical world!

casemod17 schreef op 27 February 2003 @ 22:54:
Google.

En het is trouwens 90°C voor de T-bred, ik geloof voor de Palomino ook.

#StopBurningStuff

• iets
  • Laatst online: 17-02 18:19
Nu we het er toch over hebben :P, ik heb sinds vandaag mijn GFTI4200 passief gekoeld gekregen. Alleen nu zit er nou eenmaal weinig flow onder mjin AGPslot dus de heatsink wordt aardig heet. Ik kan hem voor ong 10 sec vasthouden en dan moet ik loslaten anders brandt ik mijn vingers. Verder is alles wel 100% stabiel :). Is dit nou wel zo gezond voor mijn GF of kan ik er beter een fan op zetten?

tvw

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

(jarig!)
ShotGun schreef op 27 February 2003 @ 23:30:
Nu we het er toch over hebben :P, ik heb sinds vandaag mijn GFTI4200 passief gekoeld gekregen. Alleen nu zit er nou eenmaal weinig flow onder mjin AGPslot dus de heatsink wordt aardig heet. Ik kan hem voor ong 10 sec vasthouden en dan moet ik loslaten anders brandt ik mijn vingers. Verder is alles wel 100% stabiel :). Is dit nou wel zo gezond voor mijn GF of kan ik er beter een fan op zetten?
is goed

het is normaal dat je je fikken verbrand als je ze er lang genoeg ophoud omdat de warmte sneller aan je vingers word doorgegeven als dat je vingers het kunnen afvoeren.

maar 10sec is mooi hoor :)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

ShotGun schreef op 27 February 2003 @ 23:30:
Om maar ffe verder met de offtopic vragen tegaan, Mijn GF3 T5 Word ook 60graden die gf4's kunnen dat makkelijk hebben :>

• iets
Oxigun schreef op 27 februari 2003 @ 23:52:
[...]

is goed

het is normaal dat je je fikken verbrand als je ze er lang genoeg ophoud omdat de warmte sneller aan je vingers word doorgegeven als dat je vingers het kunnen afvoeren.

maar 10sec is mooi hoor :)
Verwijderd schreef op 27 februari 2003 @ 23:58:
[...]

Om maar ffe verder met de offtopic vragen tegaan, Mijn GF3 T5 Word ook 60graden die gf4's kunnen dat makkelijk hebben :>
Dank u :). Mijn GF4 is nu ondertussen wel hittefoob met mijn martelingen (heatsink eraf gevallen tijden gamen :X ). Maar ik laat hem lekker door fikken })

tvw

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

leeft ie nog? heeft ie dan ook hittebeveiliging net als p4?

net als hier link :+

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• iets
Volgens mij wel :) (serieus). Ik was BF1942 aan het spelen met ~40 FPS, dat werd toen 30, 20, 10, 5, 1, 0,1 :P. Het dus ik dacht: mm, mischien maar ff in mijn case kijken :o.

tvw

Verwijderd

Topicstarter
Ok, wat een berichten zeg, maar ik ga ze een voor een beantwoorden:

Ik heb de koelpasta er telkens na elke keer dat ik mijn heatsink eropnieuw heb opgedaan, de processor netjes schoongemaakt en de heatsink ook, daarna heb ik er een dun laagje opgedaan.

Ik heb een gigabyte 7ZXE moederbord (trouwens alle programma's zeggen dat mijn vcore op 1,82 staat behalve het bios dan die zegt gewoon 1,75).

De nieuwste bios versie staat erop dus dat is ook het probleem niet.

en dat met die termometer ga ik zo ff proberen.

Verwijderd

Een standaard 'help, mijn processor word te warm' vraag.
- Zorg ervoor dat koeler en processor *vlak* zijn. Glad en spiegelend is nog wat anders dan vlak.
- Maak de processor en koeler goed schoon en vetvrij met wat aceton of wasbenzine.
- Breng een zeer dunne laag koelpasta aan
- Zorg ervoor dat de koeler goed strak op de core geklemd word. 100-150N druk kan geen kwaad.

Verder hebben de nieuwe Durons inwendig een tempmeetdiode, en zal deze dus altijd 10-15 graden hoger uitkomen dan een mobo met externe tempsensor ('blauw knopje' onder de proc).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.