Beeld weg na veranderen bussnelheid

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 11:00
Ik heb hier een pc staan (van mijn baas) waarin een nieuwe dvd speler moest en alles opnieuw geinstalleerd moetst worden...
Dat is allemaal gelukt alleen was ik de bios instellingen wat aan het bekijken bleek alles op 100 mhz te staan, dus ik kon er voor kiezen om hem op 133 mhz te zetten en dat heb ik dus gedaan. Nu wil de pc niet meer booten en blijft het beeld zwart. Ik hoor ook geen piepjes maar ik zie wel dat mijn diskettestation gecontroleerd wordt.

Het moederboord is een Elitegroup K7s5a met een duron 100 mhz processor erop. Ik heb al op de site gekeken welke jumpertje (er zitten bijna geen jumpers op het moederboard) ik moet hebben om de boel te resetten, maar daar vond ik niks. Bij de batterij in de buurt zit wel een jumpertje maar weet niet of dat de goeie is.

Is er misschien iemand die hetzelfde moederboord als mijn baas heeft en kan zeggen waar de resetjumper zit? Ik kan natuurlijk ook de batterij eruit halen, maar ik weet niet naar hoeveel tijd de batterij leeg is.

ALVAST BEDANKT!

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Na ongeveer een minutje is je bios zeker weten gereset, (vergeet niet om ook de stroomkabel eruit te ttrekken ;))

[ Voor 78% gewijzigd door KoeKk op 27-02-2003 20:09 . Reden: niet goed gelezen ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nogal wiedes.. Je was aan het overclocken B)

Die Duron hoort juist op FSB@100 te lopen..

/basic

Dit topic is gesloten.