Toon posts:

[XP] DosBox vliegt weg...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik denk dat het hoort in WOS. Ik zit nu wat te programmeren in C++ en als ik dan wat compile en uitvoer, krijg ik zo'n dosboxje. Het programma werkt maar als ik wat invoer dan vliegt de dosbox weg. Dit heb ik niet met bijv. VisualC++ maar die kan ik momenteel niet gebruiken. Is dit een WindowsXP probleem of ligt dit aan de C++ Ide? Ik gebruik nu DevC++.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Bedoel je dat het programma is afgelopen en afsluit? In dat geval kun je gewoon het beste even Start -> Uitvoeren -> cmd en vervolgens via dos-commando's naar de betreffende dir gaan en van daaruit uitvoeren. Maar volgens mij begrijp ik je vraag verkeerd? Kun je iets duidelijker zijn? :).

[ Voor 6% gewijzigd door Compubiter op 27-02-2003 20:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gedeeltelijk... Dat cmd opent een dosbox die blijft. Dus als ik dan bijv. test.exe uitvoer zie ik ook nog de output. Normaal flitst die meteen weg en dat is erg irritant. En ik heb geen zin om telkens met een dosbox naar een dir te cd'en.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Verwijderd schreef op 27 February 2003 @ 20:12:
Gedeeltelijk... Dat cmd opent een dosbox die blijft. Dus als ik dan bijv. test.exe uitvoer zie ik ook nog de output. Normaal flitst die meteen weg en dat is erg irritant. En ik heb geen zin om telkens met een dosbox naar een dir te cd'en.
Dan moet je in de bron van je code een commando toevoegen die wacht op input, in C is dit bijvoorbeeld getchar();, zodat gewacht wordt aan het eind van het programmaatje tot er op enter wordt gedrukt :).

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok, maar is het niet mogelijk om gewoon in iets windows in te stellen?? Dat hij niet de dosbox zelf afsluit?

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

C++:
1
2
cin.get();
cin.get();

Dat onder je code zetten.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

start je het programma op via CMD of via verkenner. In het eerste geval heb je een probleem, in het tweede geval is dit precies wat ik zou verwachten.

Klik in dit laatste geval rechts op het icoon en ga naar "Programma". Haal hier het vinkje weg bij "Venster sluiten bij afsluiten" en je probleem is opgelost.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 27 februari 2003 @ 20:15:
start je het programma op via CMD of via verkenner. In het eerste geval heb je een probleem, in het tweede geval is dit precies wat ik zou verwachten.

Klik in dit laatste geval rechts op het icoon en ga naar "Programma". Haal hier het vinkje weg bij "Venster sluiten bij afsluiten" en je probleem is opgelost.
Ik Win98 wel ja.. XP denk ik niet..

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt... Thanks.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Welke tip heb je gebruikt? Ik wil namelijk weten of dat vinkje bij XP ook werkt :)

Verwijderd

Het vinkje werkt wel onder XP. De reden dat ik niet meteen antwoorde is dat ik eerst op zoek ben gegaan naar een dos progje om het te testen :)

En dat is tegenwoordig een beetje zoeken, gelukkig had ik pkunzipjr nog ergens staan :o

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Ok thx ;)

Pagina: 1