[tele2] slechte internet verbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• compie
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Mijn oom heeft sinds een paar dagen tele2 (met preselect) en nu gaat het internet bij hem zeer traag (de internet provider is Wanadoo).
Het moet haast wel aan tele2 liggen, want ik ben langsgeweest met mijn laptop en internetten met mijn laptop (via een andere internet provider) ging ook heel traag.
Hebben meer mensen hier last van?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Nee, heb ook tele2, en inbellen bij HetNet, Freeler of Wanadoo gaan gewoon goed. Kan je eens proberen zonder die preselect? (1655 is kpn geloof ik).

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• compie
  • Niet online
hoe werkt dat zonder preselect? moet je dan 1655 voor het inbelnummer draaien?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Momentje, ik kijk even op Tele2.....
Ja. 1655 ervoor draaien.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

zou wel een slechte zaak zijn als je internet door tele2 wordt vertraagd.

( heb je dan ook geen mindere kwaliteit telefoon verbinding? of ligt dit enkelt aan de manier van doorschakelen bij tele2?

Verwijderd

0800-1273 dan is de CPS er weer vanaf

• compie
  • Niet online
Dus 1655 ervoor en dan gaat het weer gewoon via KPN? Zonder preselect uit te zetten? Klopt dat?

Verwijderd

compie schreef op 28 February 2003 @ 19:43:
Dus 1655 ervoor en dan gaat het weer gewoon via KPN? Zonder preselect uit te zetten? Klopt dat?
ja

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:56

CAP-Team

XBL: CAPTeam

als je via tele2 belt kan het zomaar zijn dat je via ijsland zit te bellen ;)
dat komt de kwaliteit niet ten goede, dit geldt trouwens ook voor faxen, wij hebben op 't werk ook een poos via tele2 gebeld en gefaxt, maar faxen naar het buitenland gaat erg slecht via tele2.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

Erg raar, ik werk zelf voor Tele2, en de lijnen lopen gewoon via KPN, dus dan zal het wel KPN zijn die stiekem de boel loopt te verzieken.

Maar goed, ik werk "maar" bij een callcenter die belt voor tele2, dus technische details kan ik helaas niet leveren.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2003 01:58 ]

Verwijderd

Er was laatst een onderwerp bij RADAR op tv over internetten via Tele2. Daarin kwam naar voren dat het internetten via Tele2 stukken duurder is dan gewoon via KPN. Dus ik zou gewoon zonder tussenkomst van Tele2 gaan internetten. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 maart 2003 @ 01:56:
Erg raar, ik werk zelf voor Tele2, en de lijnen lopen gewoon via KPN, dus dan zal het wel KPN zijn die stiekem de boel loopt te verzieken.

Maar goed, ik werk "maar" bij een callcenter die belt voor tele2, dus technische details kan ik helaas niet leveren.
Tele2 koopt netwerkcapaciteit bij KPN in, als Tele2 dus niet/slecht werkt ligt dit absoluut aan Tele2, die hebben dan gewoon te weinig ingekocht...........

• compie
  • Niet online
Ik heb geprobeerd om voor het inbelnummer 1655 te zetten, maar dat werkt niet (Kan geen verbinding maken met de externe computer). Hoe zou dat komen? Ik heb al geprobeerd om het veld netnummer leeg te laten en hele telefoonnummer (1655 06760 21222) in het 2de veld te zetten, maar dat hielp ook niet.
Ik heb nu m.b.v. dat 0800 nummer preselect voor nummers binnen de regio uitgezet (staat nu weer op KPN dus). Dat gaat binnen 24 uur in, dus morgen probeer ik het weer. Nu moet ik wel weer voor alle andere lokale nummers 1602 draaien... dat was eigenlijk niet de bedoeling.

• compie
  • Niet online
is er iemand met tele2 bij wie 1655 ervoor draaien wel werkt?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Bij Tele2 krijg je minder bandbreedte. Ze huren ruimte op de lijnen, en proppen daar meer overheen als het waren, voor geluid merk je dat niet maar een modem merkt dat wel en dan wordt het stukken trager als je pech hebt :/

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 March 2003 @ 14:09:
[...]

Tele2 koopt netwerkcapaciteit bij KPN in, als Tele2 dus niet/slecht werkt ligt dit absoluut aan Tele2, die hebben dan gewoon te weinig ingekocht...........
Maar 067 internet inbelnummers gaat zowieso buiten Tele2 om, komt ook gewoon op de factuur van KPN/ISP te staan, dus een concrete verklaring voor dit probleem weet ik niet. Blijf nog steeds bij mijn standpunt dat het aan de KPN ligt.
Pagina: 1