[Red Hat 8.0] Network is unreachable

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

• Vulpecula
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-05 15:33
Ik heb zojuist Red Hat 8.0 geinstalleerd op mijn pc. Ik heb hem geinstalleerd als server, omdat het eigenlijk een lokale webserver moet worden. Bij het installeren heb ik alles op default laten staan, dus ook bij het netwerk configuren. Standaard staat daar DHCP aangevinkt. Maar echter bij het opstarten geeft hij een foutmelding bij eth0, nl.

code:
1
Determining IP information for eth0.... failed. No link present. Check Cable

Ik heb de kabel gecontroleerd en die zit erin. Het lampje op de netwerk kaart is ook aan. De kabel zit aangesloten op mijn hub. Op de uplink van de HUB zit mijn router, vanuit deze router heb ik verbinding met internet. De netwerkkaart die ik erin heb zitten is een 3com Etherlink XL 10/100 PCI TX NIC (3C905B-TX). Zou iemand me kunnen helpen om dit aan de praat te krijgen? Ik ben nog maar een noob op het gebied van Linux.

Alvast bedankt

Verwijderd

je moet als root inloggen en dan je host invullen wat je van je provider hebt gekregen je compnaam is bij essent cp230*****-a .
hostnaam als compnaam invullen en localhost je werkgroep
ik heb dan suse 8.1 ik hoop je hier mee te hebben geholpen??

• Vulpecula
Verwijderd schreef op 27 februari 2003 @ 20:05:
je moet als root inloggen en dan je host invullen wat je van je provider hebt gekregen je compnaam is bij essent cp230*****-a .
hostnaam als compnaam invullen en localhost je werkgroep
ik heb dan suse 8.1 ik hoop je hier mee te hebben geholpen??
Dat heb ik al ingevuld op de router. Moet ik dat dan ook nog een keer op de linuxpc doen?

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-05 09:12

ralfbosz

xm create bosz -c

Als je een router ertussen hebt niet, heb je niet toevallig meer dan 1 netwerkkaart in je pc zitten? Zo ja, verwissel het snoer eens van kaart...

Anders check als root de instellingen met mii-tool (laat ook zien of er een connectie is).

rm -r *

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-05 18:01
nee, je moet controleren of eth0 wel werkt (en de dhcp-client) en zorgen dat de dhcp-server op de router goed geconfigureerd is

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• Vulpecula
Ik heb geprobeerd om de router te pingen maar dan kwam er te staan,

code:
1
connect: Network is unreachable

Ik weet niet wat ik verkeerd heb gedaan.

• Vulpecula
Ik heb hem nog eens opnieuw geinstalleerd. Ik heb hem nu een vast ip adres ingesteld. Nu kan ik wel met de linuxbak naar de router pingen en ook naar de andere pc in het netwerk. Tevens kan ik ook van de andere pc naar de linuxbak pingen.

Nu wil ik graag apache starten hoe doe ik dat?

Verwijderd

[rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml]
Lees de RedHat manual eens door. Dit soort vragen is toch echt basiskennis en als je die niet hebt dan kun je die opdoen uit een manual. Onderin bovengenoemd draadje staan links naar die documentatie.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.