Ik heb zojuist Red Hat 8.0 geinstalleerd op mijn pc. Ik heb hem geinstalleerd als server, omdat het eigenlijk een lokale webserver moet worden. Bij het installeren heb ik alles op default laten staan, dus ook bij het netwerk configuren. Standaard staat daar DHCP aangevinkt. Maar echter bij het opstarten geeft hij een foutmelding bij eth0, nl.
Ik heb de kabel gecontroleerd en die zit erin. Het lampje op de netwerk kaart is ook aan. De kabel zit aangesloten op mijn hub. Op de uplink van de HUB zit mijn router, vanuit deze router heb ik verbinding met internet. De netwerkkaart die ik erin heb zitten is een 3com Etherlink XL 10/100 PCI TX NIC (3C905B-TX). Zou iemand me kunnen helpen om dit aan de praat te krijgen? Ik ben nog maar een noob op het gebied van Linux.
Alvast bedankt
code:
1
| Determining IP information for eth0.... failed. No link present. Check Cable |
Ik heb de kabel gecontroleerd en die zit erin. Het lampje op de netwerk kaart is ook aan. De kabel zit aangesloten op mijn hub. Op de uplink van de HUB zit mijn router, vanuit deze router heb ik verbinding met internet. De netwerkkaart die ik erin heb zitten is een 3com Etherlink XL 10/100 PCI TX NIC (3C905B-TX). Zou iemand me kunnen helpen om dit aan de praat te krijgen? Ik ben nog maar een noob op het gebied van Linux.
Alvast bedankt