Verwijderd

Topicstarter
Ha,
Onlangs heb ik de mooie basic Palm Zire gekocht. Prijs kwalitiet verhoudin gewoon pefect! Het enige wat ik mis, is een web/wap-browsertje, zodat ik bv. wat nieuws, mail, sportuitslagen, teletekst en aandeelkoersen kan raadplegen.
via de IRDA-communicatie mogelijkheid heb ik al wel een mooie dataverbinding kunnen leggen met mijn gsm.
Weet iemand waar ik zo'n simpele super basic en vooral kleine browser vandaan kan toveren....?
download.com kon me (mijn inziens) niet helpen, en zelfs mijn Google zoekkennis is zwaar op de proefgesteld...
Kortom HELP!

bvd Roel

Verwijderd

Heeft Opera geen speciale versie voor PDAs en GSMs ?

Verwijderd

Eudora heeft een Internet Suite voor Palm OS (www.eudora.com), op www.palmclub.nl en de bijbehorende forums kun je veel info over software voor Palm vinden.
Een WAP browser weet ik zo snel niet, bij mij zat er eentje op de CD's die bij mijn Palm zaten, bij jou niet?

• Jan Jaap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-03 13:59
Nog een tip: PalmScape

Te vinden op www.palmgear.com

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De beste van dit moment vind ik Blazer van Handspring, die resized sites echt heel mooi naar het scherm van je PDA. Alleen is hij volgens mij wel alleen voor Treo-gebruikers te downloaden.. maarja dat hoeft je in principe niet tegen te houden ;)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:27

DarkSide

theres no place like ::1

Ik gebruik eudore websuite voor mijn clie.
Werkt voor mij goed.
wil toch alleen maar text versturen als ik mail.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:05

bonzz.netninja

Niente baffi

palmclub.nl ja, en eigenlijk moet je gewoon avantgo hebben, werkt perfect met mijn zire iig

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 February 2003 @ 19:50:
Ha,
Onlangs heb ik de mooie basic Palm Zire gekocht. Prijs kwalitiet verhoudin gewoon pefect! Het enige wat ik mis, is een web/wap-browsertje, zodat ik bv. wat nieuws, mail, sportuitslagen, teletekst en aandeelkoersen kan raadplegen.
via de IRDA-communicatie mogelijkheid heb ik al wel een mooie dataverbinding kunnen leggen met mijn gsm.
Weet iemand waar ik zo'n simpele super basic en vooral kleine browser vandaan kan toveren....?
download.com kon me (mijn inziens) niet helpen, en zelfs mijn Google zoekkennis is zwaar op de proefgesteld...
Kortom HELP!

bvd Roel
Heeft PalmOS niet eens standaard een Mail client ? Jawel toch ?

En als ik mag vragen: waar heb jij hem gekocht en voor hoeveel? Ik ben namelijk ook van plan er een te kopen maar de prijsverschillen zijn redelijk groot bij dit ding...ik zie ze van 115 tot 140 euro dus...

• Bigs
  • Niet online
Palm heeft wel een mailclient standaard, maar die werkt via HotSync. Ik gebruik ook meestal gewoon Blazer i.c.m. mijn webmail. Maar er zijn ook heel goede mailprogramma's te krijgen zoals MultiMail Pro (wat nu anders heet volgens mij).

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ehmz.. tja.. zo kan het werken allemaal,.. en hoe zit het metje verbindin?? :Y)
met usb cradle kan je neit internetten iig, eeh.. telefoon kan, kost veel geld... verder kan je ook seriele cradle proberen :)

niet dat dat nu met webbrowers mee te maken heb, maar ik dacht : ik meld et maar even

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Jan Jaap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-03 13:59
Gitaarwerk schreef op 28 February 2003 @ 20:04:
ehmz.. tja.. zo kan het werken allemaal,.. en hoe zit het metje verbindin?? :Y)
met usb cradle kan je neit internetten iig, eeh.. telefoon kan, kost veel geld... verder kan je ook seriele cradle proberen :)

niet dat dat nu met webbrowers mee te maken heb, maar ik dacht : ik meld et maar even
Voor USB cradle is er ook een prog in ontwikkeling, las laatst iets op de forums van www.palmclub.nl

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Bigs schreef op 28 February 2003 @ 19:45:
[...]MultiMail Pro (wat nu anders heet volgens mij).
Inderdaad, heet nu Versamail

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• buxx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

Is op de Zire wel software te zetten.
Dacht nl. dat dit hét budget apparaatje was met beperte mogelijkheden. Het moodzakelijkste zit erop, niet al te veel geheugen.
Zal mij dus niets verbazen als dat helemaal niet met de Zire kan.

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

De nadruk ligt inderdaad op de toepassingen in het ROM. Maar je kunt de 2 MB RAM gebruiken voor wat je wilt. Op de bijgeleverde cd staan wat spelletjes, en Palmgear staat vol software. Die 2 MB is niet echt ruim, maar als ik kijk naar wat ik in 6 MB heb staan op mijn Tungsten (zo'n 30 programma's waarvan veel in kleur en high-res, 100 contactpersonen en mijn agenda sinds januari 2001) kun je je met de 2 MB van de Zire echt wel vermaken. Een gemiddeld programma voor de Zire is ongeveer 50 kb groot. Kijk maar eens naar wat je tegenwoordig op een gemiddelde Java GSM al kunt zetten in nog geen MB.

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

kamn prima. Ik heb ook een zire, en ik heb hem nokki vol staan met prog's.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Bigs
  • Niet online
buxx schreef op 02 March 2003 @ 13:53:
Is op de Zire wel software te zetten.
Dacht nl. dat dit hét budget apparaatje was met beperte mogelijkheden. Het moodzakelijkste zit erop, niet al te veel geheugen.
Zal mij dus niets verbazen als dat helemaal niet met de Zire kan.
De Zire is een normaal PalmOS apparaat, dus je kan met die 2MB doen wat je wil hoor. Het is misschien niet zo heel veel, maar als je kijkt wat voor onzin ik allemaal in de 8MB + 8MB memory stick van mijn Clie heb staan dan moet je met 2MB toch ook wel een eindje kunnen komen.

• ViNyL
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 February 2003 @ 19:50:
Ha,
Kortom HELP!

bvd Roel
Aangezien jij ervaring hebt met de Zire, kan je me vast vertellen of het dingetje een lichtje heeft om het scherm in het donker te verlichten? Niet echt een blacklight maar zelfs de m100 heeft een groenig kleuren lampje voor in het donker.

• Bigs
  • Niet online
ViNyL schreef op 03 maart 2003 @ 15:22:
[...]

Aangezien jij ervaring hebt met de Zire, kan je me vast vertellen of het dingetje een lichtje heeft om het scherm in het donker te verlichten? Niet echt een blacklight maar zelfs de m100 heeft een groenig kleuren lampje voor in het donker.
De m100 heeft ook gewoon een echte backlight net zoals alle andere (zwart-wit) palms hoor. Weet niet precies hoe het spul heet, maar ik dacht dat het ook een soort CFL techniek was.

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

nouja, echt backlight zou ik dat niet willen noemen, ziet er namelijk niet uit, imho
De zire heeft trouwens niks van backlight achtige dingen

• mycosis
  • Laatst online: 24-04-2025

mycosis

--------------

Ik gebruik avantgo met mijn zire. Ik vind het echt perfect. Ik gebruik alleen de Algemeen Dagblad en Spits channel. Gewoon iedere morgen ff hotsync en klaar is kees :)

Verwijderd

Topicstarter
jezus zeg, wat een hoop antwoorden!
Ik heb al diverse tooltjes geprobeerd.
Maar waar tover ik Avantogo vandaan?
En nog ff wat voor mijn duideiljkheid:
Is er een verschil in mailclients en wapbrowsers?
Kun je niet gewoon via een soort twigger.nl via wap je mail webbased checken..?

Ik heb mijn Zire nu een kleine maand, en moet zeggen het geld is ie echt zeker waard. Geheugen genoeg, blacklight dat heeft ie niet, maar ach midden in de nacht heb ik dat ding niet nodig ;)
Ik heb 'm bij t OfficeCentre gekocht voor 109 excl. btw
Een paar weken geleden zag ik 'm trouwens bij de V&D in de aanbieding voor 99,95 euro.
HotSync met Outlook is echt en aanrader!! Dit werkt zo ontzettend goed, en bjkomend voordeel je gebruikt nu ineens ook eens echt die Outlook functionaliteiten.
Ik zag dat voor de M1xx ook een soort beschem plasticje is om op het scherm te plakken. Weet iemand wat daar het nut van is, en of dat ook op de Zire past?
Overigens de standby tijd is echt MEGA!!! Ik hem 'm de eerste keer 3uur geladen.
En sindsdien dagelijks synchroniseren via de usb (waarmee tie ook meteen laadt) en verder bijladen blijkt niet eens nodig, grote klasse.

Wappen is tegenwoordig toch niet meer zo duur. Net zo duur als een gewoon gsmgesprek toch. Zelf heb ik vodafone en wap me mijn nokia toch aardig wat min weg per maand, maar die rekening heeft daar niet zo'n problemen mee.

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zoals al eerder gezegd, maar dat wil ik dan nogmaals benadrukken ;) , is de Handspring Blazer 2 (kweet niet of er al een nieuwere is) echt dé de facto standaard onder de Palm browsers, zeker als ik jou zie praten over een Irda link met je mobiel, wat volgens mij vooral betekent dat je de pagina's realtime wilt laden.
PDA.tweakers.net bijvoorbeeld doet er maar een paar seconden over om te laden. Nu gebruik ik mijn reeds verouderde PalmIIIxe (16MHz, 8MB) al ruim anderhalf jaar icm. mijn Nokia6210 en Blazer2 om de laatste updates tijdens saaie lange treinreizen te bekijken en dit alles werkt altijd wonderwel goed. Het enige wat je in principe nodig hebt is een bestaande inbel account bij een provider (ik gebruik momenteel die van een universiteit).

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

Verwijderd

Topicstarter
avantgo geeft wat problemen, ga nu Blazer 2 proberen!

• tonyisgaaf
  • Niet online
Ik lees net op de Handspring.com site dat Blazer 2 minimaal een Palm met 8MB nodig heeft. Gezien het feit dat de Zire maar 2MB heeft zou dit problemen kunnen opleveren, maar - die niet waagt, die niet wint - dus probeer het gewoon ff.

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

• Bigs
  • Niet online
Ik denk dat ie vooral meer geheugen wil om de cache bij te houden, als je dat gewoon uit zet zou het moeten werken. Blazer is zelf volgens mij niet veel groter dan 400k.

Verwijderd

Topicstarter
Heb de Blazer2 Demo op m'n zire gezet, helaaaaaas
op een of andere manier krijg een vage error (mbt tot de verbinding)
blazer was volgens mij 353k

Toch maar weer verder met mijn zoektocht... Moet toch kunnen gewoon simpel een wapsite via irda over mijn gsm op mijn zire te voorschijn toveren...

• mycosis
  • Laatst online: 24-04-2025

mycosis

--------------

http://www.palmclub.nl/channels/

Ben je hier al geweest?

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

tja, ik gebnruik toch echt gewoon avantgo op mijn zire, en dat werkt perfect. nog nooit problemen mee gehad. die link van mycosis zijn trouwens avantgo channels

Verwijderd

Topicstarter
ja daar ben ik al geweest,
ik wil NIET met channels werken, dus de website op mijn zire meenemen.
Ik wil metname op de hoogte blijven van het laatste (financiele) (sport) nieuws.
Dan heeft zo'n channel weinig zin, zeker als je maar eens per dag synchroniseert

• tonyisgaaf
  • Niet online
Heb je het al voor elkaar gekregen om een 'normale' inbelverbinding via Irda op te zetten, even los van Blazer? Dit kun je als volgt voor elkaar krijgen:
- Ten eerste heb je een normale inbelaccount nodig (dus niet een 06-wap nummer). Ik bijvoorbeeld gebruik mijn inbelgegevens van mijn studentenaccount aan de universiteit.
- Met de inbelgegevens maak je onder 'Preferences' (die onder 'System' staat in de Application Launcher), tab 'Network' een inbelaccount aan met de volgende gegevens:
*) Service: kies hier een willekeurige naam
*) User name & password: de gebruikersnaam en het wachtwoord gebruiken, zoals deze aan jou zijn verstrekt door je internet provider.
*) Connection: IR to phone
*) Phone: het inbelnummer, zoals verstrekt door je internetprovider
Dan, onder 'Details...':
*) Connection type: 'PPP'
*) Idle timeout: 'Never'
*) Query DNS moet aan staan
*) IP Adress op automatisch
Bij script moet je niets veranderen.

Misschien heb je dit allemaal al en vertel ik je nu overbodige informatie, maar het is maar om zeker te stellen dat dit gedeelte van je verbinding werkt. Je kunt deze verbinding vervolgens testen door op de tab 'Network' onder 'Preferences' op 'Connect' te drukken, met de IR poort op de (actieve) IR poort van je telefoon te richten. De rest wijst denk ik vanzelf.

Verwijderd

Topicstarter
deze instellingen had ik al (enkel de Idle timeout heb ik op never gezet)

• tonyisgaaf
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 maart 2003 @ 00:41:
(....)
op een of andere manier krijg een vage error (mbt tot de verbinding)
(...)
Wat is dan precies deze 'vage error', misschien kunnen we daar wel meer uit opmaken mbt je probleem. (Los van het feit dat Blazer2 misschien alleen op een 8MB Palm draait)

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:50
nou, ik ben ook even wezen spelen met dit blazer2 prog.
Eerst inet verbinding leggen via ir op nokia, dat gaat prima

Zodra ik dan blazer opstart geeftie:
Fatal alert; PalmOS_Startup.c,Line:96,Error launching application

Als ik dat programma start zonder verbinding te maken dan werkt het wel prima.
Iemand een idee ? (ps heb 200k mem vrij, veel meer rek niet op)

• MidnightMotion
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04-2022
/me Zire eigenaar meldt!

Ben er ook mee bezig, wil mijn mail op kunnen halen.

Ik heb trouwens Eudora gedownload hiervoor (Web- en mailclient) maar moet je dan het nummer invullen van een "gewone" internet provider of kan het ook via het nummer van WAP??

[edit] Laat maar! Werkt al perfect! Gewoon een account genomen bij TMF web en gaan!

[ Voor 17% gewijzigd door MidnightMotion op 06-04-2003 16:07 ]

Eigenaar van domoticavergelijken.info

• Artcore
  • Niet online
Je moet voor internet op je Palm een normale internet account hebben. Ik haal mijn mail op met een Wanadoo account. Werkt prima, ik heb het alleen bijna nooit nodig :)

Ik weet niet precies hoe dat tegenwoordig zit, maar je moet als dat nog bestaat gewoon zo'n gratis MyWeb oid abonnementje nemen.

/edit: bastard, snel aan de praat krijgen als ik met mijn bericht bezig ben :( ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Artcore op 06-04-2003 16:09 ]

Verwijderd

Wat voor Telefoon gebruik je erbij?

En heb je een Abbo of pre-paid? Ik zit met prepaid waardoor ik geen data kan versturen :{

• MidnightMotion
Artcore schreef op 06 April 2003 @ 16:09:
Je moet voor internet op je Palm een normale internet account hebben. Ik haal mijn mail op met een Wanadoo account. Werkt prima, ik heb het alleen bijna nooit nodig :)

Ik weet niet precies hoe dat tegenwoordig zit, maar je moet als dat nog bestaat gewoon zo'n gratis MyWeb oid abonnementje nemen.

/edit: bastard, snel aan de praat krijgen als ik met mijn bericht bezig ben :( ;)
Ach, het gaat om het gebaar he! ;)

Prepaid schijnt trouwens idd niet te kunnen en sommige mobiele providers moeten dus idd data verkeer apart aanzetten voor je maar bij Vodafone staat het (Gelukkig) standaard aan!
Das erg mooi want wappen via die wap zooi in mn telefoon resulteert in extra kosten ipv dat het vd belbundel afgaat en via mn Zire dus niet meer :)

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

MidnightMotion schreef op 06 April 2003 @ 18:18:
[...]
Das erg mooi want wappen via die wap zooi in mn telefoon resulteert in extra kosten ipv dat het vd belbundel afgaat en via mn Zire dus niet meer :)
Ook inbellen via een internetprovider valt onder dataverkeer, en gaat dus niet van de belbundel bij Vodafone. Dus helaas heb je ook via je Zire wel extra kosten.

• MidnightMotion
haas schreef op 06 april 2003 @ 18:55:
[...]

Ook inbellen via een internetprovider valt onder dataverkeer, en gaat dus niet van de belbundel bij Vodafone. Dus helaas heb je ook via je Zire wel extra kosten.
Damn, das minder... Ach nou ja, het werkt in elk geval dus ik blijf blij :)

Pagina: 1