Hoi,
Na een tijdje gekloot te hebben met Linux als servers wat op zich niet heel slecht gaat heb ik ook mijn Desktop maar is omgezet naar Linux mbv Suse 8.1 aangezien dat de minst kleine overstap vanaf Win2k zou zijn.
Op zich gaat en ging alles goed op wat kleine dingetjes (3D met Hercules 8500 kaarten werkt niet
) en 1 vervelend probleem na.
Ik heb bij sommige dingen last van een SIGSEGV 11 crash, namelijk als:
• Ik in Konqueror naar een submap in een verborgen directory ga dan crashed hij met deze foutmelding.
• Ik in Mplayer DivX wil afspelen
En het is me nog een keer ergens gebeurd maar dat is me even ontschoten.
Deze crash wordt netjes opgevangen door de KDE crash-afvanger oid die ervoor zorgt dat het programma afsluit en ik gewoon verder kan gaan, maar ja. Het is geen ideale situatie.
Natuurlijk heb ik gelijk heel /var/log doorgespit maar er veranderd door een crash geen enkel log bestand.
Wat extra gegevens:
• Suse 8.1
• KDE 3.0.3
• Kernel: 2.4.19-4GB (voor i686)
• Sys: Athlon2000+, 512MB, 80GB, Hercules Radeon 8500 128MB
• Backtrace van foutmelding in konqueror
Wie heeft enig idee welke kant ik moet kijken om dit op te lossen?
Na een tijdje gekloot te hebben met Linux als servers wat op zich niet heel slecht gaat heb ik ook mijn Desktop maar is omgezet naar Linux mbv Suse 8.1 aangezien dat de minst kleine overstap vanaf Win2k zou zijn.
Op zich gaat en ging alles goed op wat kleine dingetjes (3D met Hercules 8500 kaarten werkt niet
Ik heb bij sommige dingen last van een SIGSEGV 11 crash, namelijk als:
• Ik in Konqueror naar een submap in een verborgen directory ga dan crashed hij met deze foutmelding.
• Ik in Mplayer DivX wil afspelen
En het is me nog een keer ergens gebeurd maar dat is me even ontschoten.
Deze crash wordt netjes opgevangen door de KDE crash-afvanger oid die ervoor zorgt dat het programma afsluit en ik gewoon verder kan gaan, maar ja. Het is geen ideale situatie.
Natuurlijk heb ik gelijk heel /var/log doorgespit maar er veranderd door een crash geen enkel log bestand.
Wat extra gegevens:
• Suse 8.1
• KDE 3.0.3
• Kernel: 2.4.19-4GB (voor i686)
• Sys: Athlon2000+, 512MB, 80GB, Hercules Radeon 8500 128MB
• Backtrace van foutmelding in konqueror
Wie heeft enig idee welke kant ik moet kijken om dit op te lossen?