[hifi] Stereo probleem pc -> versterker

Pagina: 1
Acties:

• marenk_vos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-07 13:21
Ik heb een probleem:

als ik mijn tv over mijn stereo speel met met een normale stero jack plug over naar 2 din pluggen heb ik wel stereo beeld geluid. Als ik mijn pc echter naar mijn versterker stuur via hetzelfde kanaal (niet tegelijkertijd natuurlijk) heb ik geen stereo geluid. Als ik met hetzelfde kabeltje echter naar mijn pc speakers ga heb ik wel stereogeluid.

Ik heb een creative audigy player geluidskaart en een sony str de 475 versterker

(het kabeltje werkt wel goed en het ingangskanaal naar de versterker ook)

Hoe kan dit?

edit: Als ik in mijn creative mixer klik op test klinkt achtereenvolgens linker kanaal, rechter kanaal door de zelfde luidspreker.

[ Voor 11% gewijzigd door marenk_vos op 27-02-2003 19:28 ]

Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb

Verwijderd

Damn wat vaag,

Zijn je pc speakers zeker weten stereo? niet een 3d surround functie die een mono signaal verdeeld over links en rechts?

Test dus nog een keer met een hoofdtelefoon ofzo.

• marenk_vos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-07 13:21
Ik heb het hele creative mixer gebeuren overhoop gehaald en ineens kreeg ik weer normaal geluid uit mijn versterker, ik denk dat het komt dat de geluidskaart een verkeerd stereo signaal doorgaf aan mijn versterker waardoor hij een mono stereo geluid doorgaf??? waardoor bijvoorbeeld de test linker/rechterkanaal etc. door 1 luidspreker kan.

Wellicht een bugje in de driver....

Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 11:15
Klinkt alsof de jackplug niet goed in je geluidskaart zit... Dan maken links en rechts contact met elkaar en krijg je de symptomen die je opnoemde... Goed opletten of je de jackplug er dus goed in gedrukt hebt...

Ik zag, ik nam en ik kwam...