[FLASH]Geluid probleem

Pagina: 1
Acties:

• agentorangina
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik ben sinds een tijdje bezig met een nieuw flash project, en het begint nu zo'n beetje af te komen. Helaas zit ik nu met het volgende probleem:

Na ongeveer een minuut stoppen alle geluidseffecten ermee, behalve 2 kleine loop geluiden op de achtergrond. Ik dacht eerst dat het misschien kwam omdat er teveel sounds waren, dus ik had er tijdelijk wat weggehaald, maar het probleem bleef hetzelfde.

De geluiden heb ik in preciese lengte geknipt, en laat ik door flash stoppen. Button sounds stoppen er ook mee, pas als ik naar een andere scene ga doen ze het weer.

Heeft iemand een idee wat het probleem is ?, via de search en google kwam ik niet echt ver aangezien er niet echt een goede beschrijving voor het probleem is. [onder suddenly stopping sounds / too many sound files kon ik niet echt iets vinden wat me kon helpen.]

Verwijderd

Zitten alle geluiden in dezelfde scene, en het is dus verdeelt over MovieClips en Buttons?
Stopt het geluid toevallig niet nadat de scene is ge- eindigd?

• agentorangina
Alle sounds zitten ín een scene ja, de buttons los, en de anderen gewoon als losse sounds in de library. Volgens mij stoppen de geluiden inderdaad als de scene weer opnieuw begint. [want de scene is zelf ook geloopt, samen met de achtergrondgeluiden.]

Wat trouwens ook nog zo is : toen ik nog meerdere geluidseffecten erin had [ik heb ze nu teruggebracht naar alleen de achtergrond-geluids-loop en een ander effect om te testen]. vielen veel sounds 1 voor 1 uit, dus niet dat ze opeens allemaal stopten.

Verwijderd

Kun je messchien je .FLA bestand posten... maakt het mij wat makkelijker :P

• agentorangina
ok, ik heb hem hier upgeload.. zwaar versimpelt, maar ja anders was de fla nog groter :S.
er zit vast nog meer foute zooi in, maar het gaat me voor nu even om het geluids probleem.

fla file

[ Voor 3% gewijzigd door agentorangina op 28-02-2003 01:08 ]

• agentorangina
Ik trap hem weer ff omhoog.. In de tussentijd ben ik niet echt opgeschoten met erachter komen wat 't probleem is..

Zelfs bij de superkleine versie [zonder dus alle graphics] geeft ie hetzelfde probleem, dus ik denk niet dat het iets met teveel geluiden/graphics te maken heeft.

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Je moet het nooit in de hoofdtimeline doen.
Je kan volgens mij beter de sounds in AS aanroepen.

createEmptyMovieClip("bgSound", 1);
snd = new Sound("bgSound");
snd.attachSound("LibraryIndentifier");
snd.start(0, 99999);

Dit is absolut niet lekker werken zo.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 10:46
Op zich is er volgens mij niks mis met hoe agentorangina dit doet, ik snap alleen niet helemaal wat hij nou bedoelt aangezien bij mij de geluiden het gewoon blijven doen?

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Opzich niet, het werkt alleen verrot. Zie je nu maar weer ;)
Heel onoverzichtelijk. Mijn mening dan.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 10:46
XLerator schreef op 02 maart 2003 @ 14:01:
Opzich niet, het werkt alleen verrot. Zie je nu maar weer ;)
Heel onoverzichtelijk. Mijn mening dan.

Niet altijd, want hij wil sound timen, en volgens mij kan je dat alleen echt netjes doen als je geluid gewoon op timeline zet en Sync op "Stream". (Ohja, dat kan je ook nog proberen..in plaats van sync op "Event" te zetten op "Stream" zetten.)

• agentorangina
Je moet hem als swf een tijdje laten lopen.. na een tijd stopt gewoon al het geluid..

Het kan natuurlijk ook aan mijn flash ofzo liggen, maar dan weet ik al helemaal niet wat het probleem kan zijn..

[edit] ok, nu heb ik het weer eens met stream geprobeerd, en nu doet ie het gewoon goed.. Ik snap er niks van, aangezien ik dit eerder ook al gedaan en niks hielp.. nu nog hopen dat het even goed werkt wanneer alle sounds erin zitten ;).

[ Voor 55% gewijzigd door agentorangina op 02-03-2003 15:25 ]

Pagina: 1