PC blijft vastlopen..

Pagina: 1
Acties:

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 18:02
Ik heb sinds een paar weken een probleem met m'n pc..
Ik draai XP Pro en telkens blijft de pc een BSOD geven tijdens een 'kleine inspanning' :(

Bijv. bij games, fotosoep en meer van dit soort veeleisende programma's'
Iedere keer krijg ik een andere foutmelding, het is me dus een raadsel waar het aan kan liggen.
Wat ik er al een gedaan heb:

- Nieuwe Enermax voeding
- Nieuwe WD harde schijf
- Nieuw DDR
- Format
- BIOS Flash

Temperatuur is idle 47 en stressed 50 met een Volcano 7+, daar hoef ik me dus ook geen zorgen over te maken..

Het verschilt ook iedere keer wanneer ik krijg een BSOD krijg, dan na 5 minuten, dan na 3 uur.
Ook de aanduiding die de BSOD aangeeft verschilt iedere keer, van IRQ_LESS_enz.. tot x00023x achtige fouten.

Ik heb heel GoT al zo'n beetje afgezocht naar de betekenis van deze fouten, maar iedere keer zijn het andere.. :?

Mijn systeem:

AMD Athlon XP 2000+
MSI KT4V (bios 1.8, 1.7 zelfde probleem)
512MB PC2700 Twinmos
Asus GF4ti4200
WD 80GB 8MB cache
Maxtor 40GB 2mb cache
Lite-on fikkertje
Realtek NIC
Casemodded :P

In het begin liep het allemaal prima maar na 2 maanden kreeg ik deze problemen.

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

tsja... hoewel ik wel zie staan dat je al eens nieuwe DDR erin had gezet, is het toch een aanrader om je geheugen eens te testen, en wel met memtest86 (*klik* B))...

Je voeding zou ook het probleem kunnen zijn, ware het niet dat je al een andere voeding hebt geprobeerd :{

Hoi

Verwijderd

ffe een vraagje, Heb je je via drivers voor of na je videokaart drivers geinstaleerd, Want het is aanteraden ze ervoor teinstaleren probeer dat eens :) en idd memtest :)

• Rickstah
NoBody schreef op 27 februari 2003 @ 19:32:
tsja... hoewel ik wel zie staan dat je al eens nieuwe DDR erin had gezet, is het toch een aanrader om je geheugen eens te testen, en wel met memtest86 (*klik* B))...

Je voeding zou ook het probleem kunnen zijn, ware het niet dat je al een andere voeding hebt geprobeerd :{
Ik heb met m'n vorige ram (pc2100) de memtest86 ook gedraaid..
Na 7 uur nog nix gevonden en ook nog niet klaar :X dus toen maar stop gezet.
Dus gister DDR opgeruild en ik kreeg verdomd weer hetzelfde :X terwijl ik als laatste d8 dat het daar aan lag.

Nu zit er een Enermax 350watt voeding in, daarvoor had ik cheap-ass 300watt..
Dus daar lijkt het me ook aan te liggen.

Ik heb ook verschillende Detonators geprobeerd..nu heb ik 42.82, 42.86 hielp ook niet, net als 41.09

En ik heb de VIA 4.45 drivers erop :)

[ Voor 10% gewijzigd door Rickstah op 27-02-2003 19:42 ]

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:20

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Voor de exacte betekenis van je foutmeldingen kun je beste kijken bij Microsoft zelf.
Gewoon de foutmelding opschrijven en daarna daarop laten zoeken. Misschien zie je dan wel overeenkomsten.

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

• Schiksie
  • Laatst online: 17-05-2022
Ik had ook een soortgelijk probleem, allerlei vreemde crashes in XP.
Nu heb ik het al een tijdje niet meer gehad maar heb voor de rest niks veranderd
aan mijn systeem.

Soft of hardware ?/

Antec Sonata II, AsRock 939Dual, Atl Venice 64 3500+, Zalman CNPS7000B-ALCU, Asus AX800 PRO 256 TVD, 2*512 Kingston PC3200 DDR, CDRW Lite On LTR-52246S, Lite On DVD 16/48, Maxtor 300Gb D-Max 10 + Maxtor 120 (U133), 2*3Com 3C905B TX PCI 10/100Mbit

Verwijderd

zit er misschien iets niet helemaal vast?
ander bordje al geprobeerd?

• Rickstah
Verwijderd schreef op 27 February 2003 @ 19:44:
zit er misschien iets niet helemaal vast?
ander bordje al geprobeerd?
alles zit prima vast..
en een ander bordje heb ik zo niet in de buurt..

maar het is echt van de 1 op de andere dag gekomen...en tot op heden nog geen oplossing :(

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:29

Shunt

Boe

wat voor soundkaart heb je ?

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Rickstah
Shunt schreef op 27 februari 2003 @ 19:54:
wat voor soundkaart heb je ?
onboard ac97..

zou dat het kunnen zijn dan?

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:29

Shunt

Boe

Conan schreef op 27 February 2003 @ 20:29:
[...]

onboard ac97..

zou dat het kunnen zijn dan?
nah ik dacht als het een creative kaartje was samen met een via chipset dat vloekt nogal :D

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

mischien is je proc wel gaar he ook zoiets gehad hier

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

ik heb de afgelopen weken ook zowiets gehad, alleen tijdens gamen, soms na een half uur, soms na 2 uur...
hij zat telkens zo vast als een huis en bleek uiteindelijk (na bijna alles geprobeerd te hebben) in mn BIOS settings te zitten: een jaar lang heeft mn CPU gewoon "fastcommand" aangekund, maar nu opeens kan ie t niet meer :?
ik vond t echt mega vaag, ik heb namelijk met SpeedFan en VCool alles zo ingesteld dat de CPU nooi boven de 47C uitkomt en mn kast nooit boven de 40C (dan blaast mn 12x12cm enermax m weer ff koud :9 )
ik dacht ook nog aan mn videokaart, die bleek opeens veel beter te functioneren zonder fastwrites en sideband adressing, dus staat nu ook uit... wellicht was t een combinatie van bovenstaande dingen...
ik weet in ieder geval weer dat compu's rare dingen zijn en blijven ;)

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:12

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik heb ook een MSI KT4V mobo, met BIOS 1.8 en bij mij alles perfect werkend
met Via 4in1 4.45 en ik gebruik Detonator 41.09 en ik heb n SoundBlaster Live Player 1024.
No Probs here.

Het kan natuurlijk ook aan het merk ram geheugen van je liggen (ik heb zelf 512 MB DDR PC 2700 van A-Merk)

Gallery V&A

Pagina: 1