[WinXP] Upgrade WinXP Prof. lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:16
Via www.surfspot.nl heb ik de upgrade-versie van Windows XP Professional besteld. Zelf werk ik nu met Windows XP Home edition. Wanneer ik de installatie van Windows XP start, krijg ik de volgende foutmelding:

Geen geldige systeempartities gevonden. Setup kan niet doorgaan

Hierna wordt de setup afgebroken en krijg ik het bureaublad voor me. Mijn computer bestaat uit o.a. de volgende gegevens:

- Moederbord: Asus P4PE
- Processor: Intel P4 2,53 Ghz
- Geheugen: 768 (512+256) MB PC-2700 DDR-RAM
- Harddisk: Western Digital WD1200JB 120 GB met 8MB cache geheugen

De harddisk is ingedeeld in een drietal partities C, D en E die allemaal in NTFS zijn geformatteerd. Op alle partities is software geinstalleerd op dit moment gebruikt wordt.

In eerste instantie dacht ik dat de harddisk niet meer in orde zou zijn, echter de laatste DLG van WD geeft geen foutmeldingen aan, zowel bij de quick- als de uitgebreide scan.

Wie weet wat er aan de hand kan zijn?

[ Voor 8% gewijzigd door TweakersOnly op 27-02-2003 19:13 ]

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 00:21

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Is het eigenlijk wel mogelijk om van WinXP Home naar Pro te upgraden? Dat weet ik nl. niet zeker, wellicht dat het daaraan licht?

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

--MeAngry-- schreef op 27 February 2003 @ 19:15:
Is het eigenlijk wel mogelijk om van WinXP Home naar Pro te upgraden? Dat weet ik nl. niet zeker, wellicht dat het daaraan licht?
Welk OS kan ik upgraden naar XP Professional?
Is geen probleem :).

Je probeert de upgrade uit te voeren vanuit Windows? Ik heb nog nooit een upgrade geinstalleerd, maar bij een installatie van XP dien je normaal te booten vanaf CD. Is dit bij een upgrade niet hetzelfde?

• TweakersOnly
Volgens diverse sites zou dit inderdaad mogelijk moeten zijn.

• TweakersOnly
Compubiter schreef op 27 February 2003 @ 19:18:
Je probeert de upgrade uit te voeren vanuit Windows? Ik heb nog nooit een upgrade geinstalleerd, maar bij een installatie van XP dien je normaal te booten vanaf CD. Is dit bij een upgrade niet hetzelfde?
Normaal kan je een update rechtstreeks vanuit Windows uitvoeren. 't Is mij in ieder geval gelukt van Win95 naar Win98, Win98 naar WinME en WinME naar WinXP. :)

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:47
welk OS staat er nu op? Om win98 te instaleren hoef je niet eerst ata controller drivers te instaleren en bij xp soms wel.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• TweakersOnly
mhr-zip schreef op 27 February 2003 @ 19:21:
welk OS staat er nu op? Om win98 te instaleren hoef je niet eerst ata controller drivers te instaleren en bij xp soms wel.
Ik heb nu niets met win98 te maken, was als voorbeeld bedoeld. :) Ik heb nu WinXP Home edition op mijn pc'tje staan, maar wil WinXP Professional erover heen installeren dmv een upgrade versie van WinXP Professional.

Verwijderd

TweakersOnly schreef op 27 February 2003 @ 19:20:
[...]

Normaal kan je een update rechtstreeks vanuit Windows uitvoeren. 't Is mij in ieder geval gelukt van Win95 naar Win98, Win98 naar WinME en WinME naar WinXP. :)
En als je nou gewoon is vanaf die cd boot?

• TweakersOnly
Verwijderd schreef op 28 February 2003 @ 14:00:
En als je nou gewoon is vanaf die cd boot?
Als ik van de CD boot kan ik wel verdergaan met de installatie, maar kan ik geen update uitvoeren. Ik moet de desbetreffende partitie formatteren. :?

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:38
Antivirus protectie in BIOS uitgeschakeld ?

• TweakersOnly
Keesk schreef op 28 February 2003 @ 18:55:
Antivirus protectie in BIOS uitgeschakeld ?
Yeps. :)
Pagina: 1