• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-06 13:34

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Lieve mensen,

Het zit er op. Ik leg mijn taak als moderator van het Wetenschap & Levensbeschouwing forum neer. Laat ik die beslissing toelichten, maar vooral ook vertellen wat W&L voor mij heeft betekend.

Ik stop niet omdat ik te weinig tijd heb; ik heb wel te weinig tijd, maar dat is puur een kwestie van prioriteiten leggen. Ik stop niet omdat ik het niveau van W&L te laag geworden vind; als ik kijk naar hoe het was toen ik kwam, denk ik dat het zelfs behoorlijk omhoog gegaan is. Ik stop niet omdat ik ruzie heb met mijn medemoderators; in tegendeel, ik heb het genoegen hen allemaal in meer of mindere mate tot mijn vrienden te mogen rekenen. Ik stop niet omdat ik alle users die nu op W&L zitten vervelend vind; in tegendeel.

Maar waarom stop ik dan wel? Laat mij jullie een verhaal vertellen, het verhaal van mij en het Wetenschap en Levensbeschouwing forum. Aan het einde van het verhaal is het hopelijk duidelijk waarom ik een punt achter mijn moderator-zijn wil zetten.

Ongeveer drie jaar geleden wees Jag, Hinke voor intimi, mij op het bestaan van GoT. Ik ging er heen en raakte al snel in Stuffis Generalis verwikkeld in allerlei discussies over onderwerpen die uiteenliepen van roken tot aliens. Toen enkele maanden later Wetenschap & Levensbeschouwing werd opgericht, behoorde ik vanaf het begin tot de vaste klanten. Diadem was moderator, en toen hij op een gegeven moment twee lite-moderators mocht kiezen viel de keuze op Morgoth en mij. Vanaf dat moment was ik crew, wat ik meer dan twee jaar zou blijven. En mijn interesses op GoT wisselden soms wel eens, maar als constante en grootste factor was er altijd W&L.

De invloed die dit forum op mijn leven heeft gehad is moeilijk te overschatten. Als ik nu terug kijk op mijn eerste posts voel ik me daar ver boven 'verheven'. Qua discussietechnieken en qua schrijfstijl bijvoorbeeld heb ik mezelf sterk verbeterd: en de belangrijkste oorzaak voor die verbetering is W&L geweest. Jarenlang intensief posten heeft mij leren schrijven en leren debatteren. Nog beduidend ingrijpender zijn de veranderingen op inhoudelijk vlak. Ik heb mij met zo veel onderwerpen bezig gehouden via topics op W&L dat mijn algehele meningsvorming zeer verdiept is; van pseudowetenschappen tot ethiek en van religie tot wetenschap, allerlei zaken zijn de revu gepasseerd en hebben mij intensief bezig gehouden. Daar heb ik een aantal dingen aan overgehouden: een beargumenteerde mening op zeer veel gebieden; een grote genuanceerdheid door vaak te spreken met mensen die iets anders vinden; en interesses op allerlei gebieden.

Toen ik drie jaar geleden op W&L kwam dacht ik dat filosofie vage onzin was; dat iedereen die in God geloofde dom was; dat het doel van een discussie was om de ander klem te lullen. Ik was vooral geïnteresseerd in zaken als religie en pseudowetenschappen - in beide gevallen om het te weerleggen. En nu? Ik ben ingeschreven bij de opleiding wijsbegeerte aan de Universiteit Utrecht; ik heb mijn anti-theïsme ver achter me gelaten; ik denk dat het doel van een discussie van geval tot geval sterk kan verschillen maar dat je discussiepartner nooit je tegenstander zou moeten zijn. Pseudowetenschap en religie boeien me nauwelijks nog, en ik houd me liever met harde filosofie en wetenschap bezig, benevens zeer persoonlijke gebieden als ethiek. Ik heb een, nog steeds veranderend, wereldbeeld dat radicaal verschilt van dat dat ik had toen ik hier kwam. Mijn interesses zijn veranderd op een wijze die ik drie jaar geleden nauwelijks en vier jaar geleden helemaal niet geloofd zou hebben.

Het lijkt me weinig vergezocht om te stellen dat mijn contact met W&L in ieder geval gedeeltelijk verantwoordelijk is voor de afstudeervariant die ik heb gekozen (grondslagen van de natuurkunde), en daarnaast allerlei andere invloeden op mijn leven heeft gehad die ik nog elke dag merk. De dag dat ik op GoT kwam kan met recht als een 'turning point' in mijn leven worden gezien.

En er is meer. W&L-ers als Morgoth, Sandalf, Absolyte, Captain Proton, El_marcianito, Elvhenk en Christiaan Verwijs vormen nu een belangrijk deel van mijn vriendenkring; een aantal van hen mag ik zelfs tot mijn 'beste vrienden' rekenen en zie ik vaak IRL. De invloed die zij op mij hebben gehad en nog steeds hebben is gigantisch, en hoe mijn leven er uit had gezien zonder hen kan ik niet vermoeden.

Dat brengt mij tot de indrukwekkende conclusie dat ik elke dag met de (zeer positieve) gevolgen van mijn contact met W&L geconfronteerd wordt, en dat het vast staat dat dit forum mijn leven ingrijpend en ten goede heeft veranderd. Het is de inspirerende omgeving geweest waarin ik mij geestelijk kon ontwikkelen en waar ik fantastische mensen heb leren kennen.

Maar, met het gevaar arrogant te klinken, ik ben W&L nu eigenlijk ontgroeid. Het is voor mij niet langer de beste manier om geestelijk te groeien. Af en toe is er nog wel eens een topic dat mij kan stimuleren, maar dat is sporadisch. Ik wil zeker niet zeggen dat ik meer weet of beter kan discussieren dan alle andere mensen op W&L. Van veel dingen weten allerlei mensen hier meer dan ik; en ik kan ook wel wat mensen opnoemen die ten minste zo goed kunnen discussieren. Bovendien zijn kennis en discussievaardigheid zeker niet de enige eigenschappen die iemand tot een interessante forumgebruiker kunnen maken. Nee, begrijp me niet verkeerd: ik zeg niet dat ik de mensen op W&L ontgroeid ben; ik zeg dat ik W&L ontgroeid ben, en dat is iets heel anders. Ik weet zeker dat ik hier nog allerlei discussies kan houden waar ik iets van kan opsteken - maar dit is niet langer de beste manier voor mij om nieuwe dingen te leren. De tijd die ik vroeger aan W&L besteedde kan ik nu, om dezelfde doelen te bereiken, vaak veel beter stoppen in het volgen van interessante vakken, het lezen van boeken en het praten met vrienden. Als ik nu nog veel tijd zou besteden aan W&L zouden de resultaten daarvan nooit in de buurt kunnen komen van wat het in het verleden voor mij betekend heeft. Het zou een anticlimax worden.

Een goede schrijver weet wanneer hij een mooi verhaal moet laten eindigen. De punt die ik achter mijn mod-zijn wil zetten moet zo gezien worden: als een punt op precies de juiste plaats die het einde van een mooi verhaal markeert.

En hier, na een heel verhaal over mij, is het tijd voor jullie. Ik wil graag iedereen die ik door de jaren heen in de topics op W&L (en natuurlijk op de meetings) ben tegen gekomen ontzettend bedanken. Ik heb heel veel van jullie geleerd, en het was mij meestal ook een waar genoegen om met jullie te mogen converseren over al die interessante onderwerpen. Tezamen hebben jullie meer invloed op me gehad dan jullie wellicht hadden kunnen vermoeden. En bedenk dat je het niet met elkaar eens hoeft te zijn om elkaar te kunnen waarderen. Dus, allemaal een dikke zoen: :*

Victor Gijsbers / Lord Daemon

P.S. Ik ben niet van plan W&L geheel achter me te laten, maar wel om er minder te komen dan noodzakelijk is voor een moderator. Jullie zijn nog niet van me af.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57
Victor, hartelijk bedankt voor al het werk dat je gedaan hebt voor W&L en andere GoT-gerelateerde zaken en tevens bedankt voor de input die je aan W&L hebt gegeven door je kennis en intellect.

Driewerf woei, om het zo maar eens uit te spreken! :)

Bedankt!

• insanity-
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08 20:40

insanity-

Elite

Bedankt voor alle jaren als moderator van W&L en veel geluk toegewenst in alles wat na GoT nog op je weg moge komen! :)

Cycling champions are heroes pedalling in another world - Edward C.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Bedankt Victor, voor alles :) Suc6 met je studie enzo, we zien je nog :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik post bijna nooit in W&L, maar lezen doe ik er wel vaak; Ik heb vaak je teksten en argumenten gelezen en soms zelfs bestudeerd en me erover bezint: Dat geeft opzich al aan dat jouw teksten van een hoog niveau zijn;

Jammer dat je als moderator weggaat, en hopende dat jouw een goede toekomst als user tegemoet gaat!

Prenobe.

• Thijsch
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Spijtig, hoewel erg begrijpelijk. Ik zou natuurlijk bedankt kunnen zeggen maar dat is zo afgezaagd. Ik denk dat ik het bij een subtiel, over-the-top "Het ga je Goed" hou.

Victor: Het ga je goed!

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 15:06

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Ik heb een weekje alleen in W&L kunnen kijken ( :P ) en toen is tot mij door gedrongen dat het één van de hechtste groep users is op heel got.

Ook viel mij het hoge gehalte van kennis en respect voor de ''tegenpartij'' op, geweldig.
En ik generaliseer als ik zeg dat dat alleen jou werk is, maar ik weet zeker dat jij hiervoor een belangrijke bouwsteen hebt gelegd.

Veel plezier in je echte leven en hou, ook zonder modschap, de geweldige sfeer in dit forum vast.

Gegroet :)

P.s. je hebt een mooi stukje geschreven LD

http://www.NUiPhone.nl/

Verwijderd

ik mag dan geen trouwe poster geweest zijn in W&L, maar wilde je evengoed bedanken voor het werk dat je voor GOT vericht hebt.

Ik realiseer me heel goed waar GOT zonder modderators zou zijn. En of je dan moderator bent voor een forum waarbij mijn intresse iets minder ligt of niet, je bent een belangrijke schakel in het geheel geweest.

En hiervoor heel erg bedankt!

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
LD: Heel erg bedankt voor alles wat je voor W&L hebt gedaan. De rest weet je wel ;).

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 20:00
Nou bedankt dan he :)
En nu? Ik ben ingeschreven bij de opleiding wijsbegeerte aan de Universiteit Utrecht.
Geeft niks hoor jongen, het komt ooit nog wel eens goed met je :+

Oja, dat 'ontgroeid' klinkt inderdaad arrogant en het is ook niet wat je daarna zegt.
maar dit is niet langer de beste manier voor mij om nieuwe dingen te leren.
Heb je het ooit serieus zo opgevat dan :? Damn..
De tijd die ik vroeger aan W&L besteedde kan ik nu, om dezelfde doelen te bereiken, vaak veel beter stoppen in het volgen van interessante vakken, het lezen van boeken en het praten met vrienden.
Kortom, je heb hebt gezegd: Lord Daemon, get a life!
Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn; het enige probleem is dat GoT gewoon verslavend is :)

• EL_Loco
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-11-2023

EL_Loco

alias Haco

Ik sluit me helemaal bij Duncan aan, ik post ook niet veel in W&L, maar lezen doe ik des te meer.
Ik merk dat de laatste tijd een helehoop modjes stoppen.
Dit is aan de ene kant goed (verse ideeën enzow, niet persoonlijk bedoeld tegen modjes), en natuurlijk aan de andere kant ook heel jammer.
Want zij hebben er wel voor gezorgd (en nog steeds) dat GoT leefbaar is.

Voor mij was dit al een hele lap tekst, wat ik eigelijk wilde zeggen is:

plezier met je studies enz. en veel geluk :)

rumores non hiatus dremelunt
malleo omnia consentiunt
Lid van het Anti-Jamba front!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Het verbaast me ten eerste erg dat er ineens een mod van 'de oude garde' er mee op houdt maar na het lezen van je fantastisch geformuleerde uitleg kan ik me dat wel voorstellen.

Ik post niet veel in W&L ( wel veel kijken voor de interessante topics :) ) en ik heb niet veel met je te maken gehad maar toch bedank ik je voor alle moeite,zweet,bloed,tranen die je als moderator hier hebt verricht.

Veel succes en het beste.

[ Voor 3% gewijzigd door Vinnie op 27-02-2003 19:46 ]

C:\>_

Verwijderd

bedankt, en ik hoop dat je ver komt.

Verwijderd

Ook ik ben geen regular in W&L, maar heb wel regelmatig je posts gelezen en altijd met veel plezier. Veel succes met je studie en tot ziens @ GoT.

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Ontzettend bedankt, ik begrijp en respecteer je beslissing.Zelfs voor LD blijft de tijd niet stilstaan ;)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Goede stap LD, moge je nog veel mensen aan het denken zetten!

Je bent trouwens nog een belangrijke afsluiter vergeten in je verhaal: :)
For others do I wait...for higher ones, stronger ones, more triumphant ones, merrier ones, for such as are built squarely in body and soul: laughing lions must come.

Who is John Galt?

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Lord Daemon, ook bedankt. Same here in de zin van, geen vaste klant, maar ook ik weet, dat W&L een van de meest interessante (sub)fora van GoT is, mede dankzij jou :)

Have fun, and pay attention.

LinkedIn
Instagram

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Schitterend stuk; zoals we van je gewend zijn. Gelukkig hoeft het al dan niet moderator zijn geen invloed te hebben op de kwaliteit van je posts. Ik hoop dat je verder kunt groeien IRL en dat je de kennis die je daar op doet met ons zal blijven delen.

Verwijderd

LD: it was fun met zijn 2en BBQ'en op een bankje bij Femme :) :)
En ik zal je missen aan deze kant van het hek ;)

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Bedankt mensen. :)
justmental schreef op 27 februari 2003 @ 20:06:
For others do I wait...for higher ones, stronger ones, more triumphant ones, merrier ones, for such as are built squarely in body and soul: laughing lions must come.
:o :*

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik post hoogstzelden op dit deel van ons forum, las echter wel sommige topics met belangstelling.

Zonder moeite kan ik zeggen dat je afscheidstopic uiterst correct en duidelijk is en W&L waardig.

Als ik je posting zo lees heb ik het volste vertrouwen dat het vervolg op GoT je ongetwijfeld zal bevallen. Succes verder!

ARME AOW’er

• ikkes
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:24

ikkes

In diepe rouw

Ook ik post hier (nog) niet. Maar lees er wel vaak.
Bij deze. Bedankt voor wat je voor dit forum heb gedaan en het gaat je goed.

People who ask, `Can I ask you a question?' don't really give you a choice, do they?
Live long and prosper.

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Mooie afsluit tekst
Het ga je goed (wedden dat je het modden gaat missen >:) )

[ Voor 5% gewijzigd door Exe-cuter op 27-02-2003 22:18 ]

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:09

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ook ik wens je veel succes met je studie en het vervolg daarop. Ik kom hier nog niet zo lang, maar toch was je één van de figuren die W&L voor mij interessant maken en houden en ik hoop dat je dat blijft doen als de gelegenheid daar is.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Het wordt afgezaagd: ook ik post hier praktisch nooit, maar lurk geregeld mee; ik heb niet echt iets toe te voegen maar wel een hoop te leren.

Lord Daemon, bedankt (ook voor gisteren nog trouwens ;))

Succes, ik hoop dat je hier nog geregeld te zien bent :)

Verwijderd

Ook de W&L dinosaurussen houden een keer op te bestaan. Het ga je goed, LD! Ik kijk al uit naar nieuw talent op W&L! :)

• FCA
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 07:38

FCA

Wow....
Een schok, maar men kan alleen maar hopen dat het een juiste beslissing is.
Iedereen verandert, en het is mij ook opgevallen dat W&L niet zo snel meeverandert als je zelf doet.
Ik denk dat we nog wel wat meer van je zullen horen... :)

Verandert z'n sig te weinig.

Verwijderd

Ook de W&L dinosaurussen houden een keer op te bestaan.
No way, zolang als ik hier nog ben, blijven de onzichtbare roze dinosaurussen die met zn allen in mijn kamer rondstampen gewoon bestaan! (en laat niemand zeggen dat het roze olifanten zijn, tegen dergelijke ketterij zullen maatregelen genomen worden)... ;)

LD, laat ik het in dit topic bij een welgemeend bedankt houden, de rest heb je al per mail ontvangen :)

• Morgoth
  • Laatst online: 28-08 09:57
Azrael schreef op 27 February 2003 @ 19:20:
Nou bedankt dan he :)
[...]
Geeft niks hoor jongen, het komt ooit nog wel eens goed met je :+

Oja, dat 'ontgroeid' klinkt inderdaad arrogant en het is ook niet wat je daarna zegt.
[...]
Heb je het ooit serieus zo opgevat dan :? Damn..
[...]
Kortom, je heb hebt gezegd: Lord Daemon, get a life!
Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn; het enige probleem is dat GoT gewoon verslavend is :)

Wellicht heb je geen flauw besef wat mensen zoals Lord Daemon, ik en vele anderen hebben geleerd van GoT. Het is duidelijk uit je post op te merken dat je daar weinig van begrijpt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Laatst online: 00:03

MaDLiVe

.-Observer-.

Grappig, w&l is het forum waardoor ik GoT heb leren kennen. Mijn eerste posts zijn hier geplaatst

Elke ouwe w&l' er kent het gevoel wel. Een topic over een onderwerp dat je al eens hebt gezien. Een topic waarvan er ook al minstens 1 onder de grote stapel ligt. Desondanks w&l is 1 van de fora met het hoogste niveau mede dankzij jou. Een forum waar veel kennis verenigd is, misschien is dat wel het mooie van een groot forum like GoT.

Eindelijk ascended dus het ga je goed LD. Tot een volgende w&l meeting waar we elkaar vanzelfsprekend wel weer tegen zullen komen. (over niveau gesproken :+ wil je echt niveau kom naar een w&l meeting :P)

[ Voor 4% gewijzigd door MaDLiVe op 28-02-2003 00:24 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:14

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Sluit me helemaal aan bij GuardianAngel, een op en top W&L startpost. >:)

Bedankt Lord Daemon voor jouw stand punt in de disscussie al gingen die mij wel eens boven m'n pet. (Dat ligt dan meer aan mij dan aan jou.)
Dat je iets kan ontgroeien is idd heel normaal.
Blijven hangen zou je verdere groei kunnen schaden.

Hoop dat je nieuwe groei mogelijkheden kan vinden en verder gewoon tot ziens. :)

Helaas door mijn ADSL probleem lees ik W&L nog wel, meestal op mijn werk, maar posten lukt nu ff niet.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je was een goede moderator en ik verwacht dat we nog af en toe jouw posts van hoogstaand niveau zullen tegenkomen. Ik deelde vaak jouw mening, maar je bent juist ook zo iemand die weet dat, dat niet het belangrijkste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:57

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik kwam hier niet vaak, als ik een interesant topic tegen kwam dan kwam ik meestel niet verder met lezen dan de 2e pagina en dan snapte ik de helft al niet :P
(leuk voorbeeld: Lord Daemon in "Is voorspellen mogelijk?" ;))
offtopic:
Jammer dat er weer iemand 'mijn topic' moest kicken, nu is-ie op slot :'(

Maargoed, ik merkte wel dat je topics met al dan niet HK replys of slechte startposts op W & L nivo bracht :) Jammer dat je 'weggaat'..

[ Voor 46% gewijzigd door Sport_Life op 28-02-2003 01:11 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

[zen]

Afbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/i/s/bye.gif
Afbeeldingslocatie: http://positief.bedoeld.komma.natuurlijk

[/zen]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naast je boeiende replies, topics en moderaties in W&L, heb je ook erg veel voor GoT gedaan. Bedankt voor dit alles, respect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op 27 February 2003 @ 23:11:

No way, zolang als ik hier nog ben, blijven de onzichtbare roze dinosaurussen die met zn allen in mijn kamer rondstampen gewoon bestaan! (en laat niemand zeggen dat het roze olifanten zijn, tegen dergelijke ketterij zullen maatregelen genomen worden)... ;)
* Yoozer valt op de vloer en roept "Eer aan de onzichtbare roze dinosaurussen!" >:).

Tja, wat moet ik nou zeggen.... Bedankt voor de moeite, de bijdragen aan de FAQ, en de inbreng in de discussies (al heb ik mezelf nog niet echt bezondigt aan 't starten van een topic). Het ga je goed, en dat je vaak mag glimlachen!

Voor degenen die dit een beetje een rare uitspraak vinden : in het Boeddhisme (niet dat ik boeddhist ben, maar okee) is het de truuk om evenwichtig te leven en een eind te maken aan begeerte - daaronder hoort ook begeerte naar kennis. Het begrijpen van iets zorgt voor innerlijke verlichting - daarom glimlacht een boeddhistische monnik ook als hij iets snapt, want dat is een stukje begeerte minder en een stukje wijsheid erbij.

[ Voor 3% gewijzigd door Yoozer op 28-02-2003 02:44 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Laatst online: 19-09 22:28

PromWarMachine

Forsaken Archer

Veel gesproken in W&L heb ik niet, maar wel genoeg gelezen om te weten hoe jouw posts in elkaar zitten. Dat wil zeggen, nooit ondoordacht en zelden met taalfouten. Iets waar de gemiddelde gebruikers die open staan om te leren, erg veel van geleerd zullen hebben! Mijzelf niet uitgezonderd. Heel erg bedankt voor dit; en al het andere werk dat je op GoT verricht hebt. :)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Een voor mij verrassend besluit, maar niet een vreemd besluit, het is genomen uit een gevoel dat ik maar al te goed begrijp.

Sinds dat ik jou op GoT heb ontmoet, en zeker sinds wij samen moderators waren, heb ik je leren kennen als één van de interessantste personen in mijn leven. We zijn misschien geen goede vrienden geworden, ik sta niet in jouw rijtje, en ik dat zou wel eens terecht kunnen zijn, maar ik denk dat we een sterke invloed hebben gehad op elkaars leven. En misschien dat we ooit weer goede vrienden kunnen worden - nu we beide geen crew meer zijn, en beide zoveel wijzer.

Sta mij dan, als W&L dinosauriërs onder elkaar, toe te zeggen dat ik de invloed van jou op mijn leven altijd als zeer positief ervaren heb.

Moge er nog vele jaren van wederzijdse invloed volgen! Via W&L voor zover we daar nog komen, maar nadrukkelijk ook buiten W&L om.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xentric
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-08-2012
LD, dankjewel dat je een grote bijdrage hebt geleverd om W&L zo'n top forum te maken!
En natuurlijk betekend aftreden als mod niet dat we je hier nooit meer zien posten, dus
tot een volgende discussie dan maar...

Als er een ding groter is dan het heelal, dan is het de menselijke verbeelding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Respecta selecta :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnoom
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06-2024
W&L is voor mij best belangrijk geweest, en ik denk dat het zelfs mijn studiekeuze heeft beinvloed. Er zijn hier soms de meest prachtige dingen te lezen, waaronder ook onderwerpen waar ik nooit over nagedacht zou hebben zonder dit forum. Ik ben blij dat Madlive mij over dit forum verteld heeft, omdat ik anders zeer veel gemist zou hebben. Jij bent altijd van grote waarde geweest voor dit forum, Lord Daemon. Ik heb van jou soms prachtige dingen gelezen, waarvan ik spontaan blij werd :), en jij hebt ook laten zien hoe mooi filosofie kan zijn. Je was daarnaast altijd een rechtvaardig moderator. Bedankt voor al het werk dat je gedaan hebt _/-\o_

Iedereen is speciaal, behalve ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb maar een paar keer gepost in W&L (en die posts waren niet bijzonder boeiend ;)) maar lezen deed ik des te meer. Altijd goede discussies en dingen die me aan het denken hebben gezet.

LD / Victor, bedankt. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2003 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Lord Daemon bedankt :>

Ik vond het altijd erg leuk om je posts te lezen.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LD, bedankt voor de vele mooie posts en de overdenkingen die je me gegeven hebt. (Ik ben meer een lezer dan een poster).

Ik wens je dan ook een "Het ga je goed!" ook al zullen we je nog wel eens zien als poster.

Vaarwel Moderator!
Welkom User!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faraway
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 11:34

faraway

Dank U...

LD,

Toen ik zelf voor het eerst op W&L was jij eigenlijk een van de belangrijkste redenen dat ik hier ben blijven hangen. Niet omdat ik het zo met je eens was of dat ik jouw manier van discussieren zo prettig vond, integendeel. Eigenlijk stonden veel van jouw standpunten, zeker voor wat betreft de religieuze zaken, lijnrecht tegenover de mijne. Dit werd nog eens benadrukt door je nick en je icon (toen een rood pentagram), maar daarmee had je tenminste wel mijn aandacht.

De discussies waren echter altijd eerlijk, rechtstreeks en van hoog niveau. Dit heb ik altijd heel erg gewaardeerd.
De manier waarop jij in staat bent gebleken om jezelf te ontwikkelen, dwingt bij mij bewondering af.

Ik wil je daarom hartelijk bedanken voor je grote bijdrage aan dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 20:00
Morgoth schreef op 27 February 2003 @ 23:16:

[...]

Wellicht heb je geen flauw besef wat mensen zoals Lord Daemon, ik en vele anderen hebben geleerd van GoT. Het is duidelijk uit je post op te merken dat je daar weinig van begrijpt :).
Haha, misschien, misschien ook niet ;) (ws. een kwestie van interpretatie)
Daar valt een heel nieuw topic aan te wijden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsch
  • Nu online
God heeft het zo gewild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net zoals meerdere posters hier heb ik op W&L vooral gelezen. Posts van onder andere jou hebben interesse opgewekt bij mij op het gebied van natuurkunde, filosofie en andere zaken waar ik nu met plezier veel meer mee bezig ben , en dit alles heeft ook in niet geringe mate meegespeeld bij mijn besluit volgend jaar ook natuurkunde te gaan studeren.

Lord Daemon, bedankt voor al je werk op W&L en got _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIster X
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-01 09:39
LD ... _/-\o_

Ik denk zoals zovelen met groot plezier terug aan je vele postings. En kan me volledig vinden in je redenatie.

Blijf je je andere werkzaamheden voor GoT nog wel verrichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

LD, je bent een van de meest intrigerende, unieke en excentrieke personen die ik als longtime W&L lurker heb meegemaakt. :) Geinig, hoeveel invloed een forum kan uitoefenen op je (karakter-)ontwikkeling, je standpunten, je levenshouding...

Live the good life!

Ow, voordat ik het vergeet, je was een waardige TA tegenstander :D

[ Voor 3% gewijzigd door DroogKloot op 01-03-2003 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Mensen, jullie overweldigen mij. :D Als ik zoveel waardering inderdaad waard ben, dan zijn de afgelopen drie jaar op W&L nog vruchtbaarder en mooier geweest dan ik dacht. Het feit dat kennelijk zoveel mensen mij graag hebben zien posten zal een sterke drijfveer zijn om het in de toekomst met regelmaat te blijven doen. :)
MIster X schreef op 28 February 2003 @ 21:10:
Blijf je je andere werkzaamheden voor GoT nog wel verrichten?
Ik verricht op dit moment geen werkzaamheden voor GoT meer. Al een paar maanden geleden heb ik de meer 'bestuurlijke' dingen die ik een tijdlang gedaan neergelegd.
DroogKloot schreef op 28 February 2003 @ 21:35:
Ow, voordat ik het vergeet, je was een waardige TA tegenstander :D
Hm, toch niet helemaal mijn sterkste punt. ;) Maar was inderdaad wel leuk. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Lord Daemon op 28-02-2003 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Meestal laat ik die "Ik hou ermee op als mod"-topics links liggen, maar deze wil ik toch wel voorzien van een "Bedankt!" melding, want je discussie-bijdragen door de jaren heen waren veelal goed en scherp. :)

Dat je W&L ontgroeit denkt te zijn kan ik me wel voorstellen, of het werkelijk zo is, zal blijken natuurlijk. Wat ik daarbij wil opmerken is: als de discussies die gestart worden je niet meer zo bekoren (en daar kan ik goed inkomen), wellicht kun je, als niet-mod ;), een bijdrage leveren aan het spectrum discussies die je wel aanstaan, of althans: waar je een discussie start die je nieuwe input geeft voor / feedback geeft op je eigen ideeen. :)

Otis

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nog maar kort GoTter (wel vanaf het begin W&L-liefhebber) maar heb in die korte tijd jou leren kennen als een poster die inderdaad bovenstaande (en onderstaande :D) complimenten waard is.

Bedankt voor je mod-werk.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2003 14:36 . Reden: 'en onderstaande' toegevoegd :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish
  • Laatst online: 12-09 13:02

freddifish

schnappi !

aan alles komt een eind.... ik kan je redenatie (zoals wel vaker) goed volgen en onderschrijven. Bedankt!

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow
  • Laatst online: 08-09 12:24

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

Sorry voor de late reactie. Zonde dat je gaat.
Ik hoop je iig nog wel een keertje tegen te komen in discussies over rpg's en hoe die er zouden behoren uit te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
  • Laatst online: 01-08 15:45
Ld, ik ben al lang niet meer zichtbaar op GoT geweest. Ik ben namelijk herstellende van een muisarm. Maar over +/- een maandje kan ik er weer fulltime tegenaan, en zal dus ook weer recreatief van mijn pc gebruik maken.
Ik hoop dat ik je dan nog eens zie in een rpg topic, of een gave W&L discussie. Met dank aan Raz, omdat ie me op dit topic wees.

Het ga je goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Laatst online: 06:36

Lordy79

Vastberaden

Lord Daemon, ik ben lang niet op GoT geweest, maar wil toch niet niets zeggen omdat het topic al wat oud aan het worden is.

Ik heb geweldig met je gediscussieerd. We zijn het absoluut niet eens over veel zaken, en dat is goed! Wat een enorm pluspunt aan jou is, is dat ik altijd het gevoel heb gehad dat je me, ondanks dat je het niet met me eens bent, respecteert. En dat is essentieel in een discussie.

Je hebt, samen met Diadem en Morgoth, W&L groot gemaakt en ik hoop dat jullie opvolgers het groot zullen blijven houden.

Het ga je goed en wie weet zien we elkaar nog wel eens op 't net!

Lordy79

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Pagina: 1