Toon posts:

[XP] Parse error / channel busy bij oa Generals

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Soms (op onverklaarbare wijze) start mijn pc opnieuw op en gaat mijn lcd-beeldscherm op de slaapstand (stand-by). Bijvoorbeeld bij het starten van C&C Generals krijg ik spontane herstarts. In het systemlog vind ik errors met de volgende foutmeldingen (4 van de 70 ofzo):

Parse Error on CMDCD 00000001 00000118 00ee4500 1f000000 00000000
Channel Busy Error on Ch 0000001f SC 00000005 M 00000000 Data dd003fd0
Parse Error on CMDCD 00000001 00000000 dd003fd0 00000004 dd000000
Channel Busy Error on Ch 0000001f SC 00000007 M 00000184 Data 8801080a

HOE KAN IK DIT OPLOSSEN?? IK WIL EEN STABIEL SYSTEEM EN GENERALS SPELEN!!

Ik heb één keer een blauw scherm gekregen met daarop oa:

Het probleem wordt waarschijnlijk door het volgende bestand veroorzaakt:
secdrv.sys
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

Status:
- HD geformateerd en XP opnieuw geinstalleerd.
- heb memtest86 gedraaid: 12 uur lang: geen enkele fout.
- temperatuur van CPU is prima.
- andere videokaart geinstalleerd: ATI Radeon 8500: geen resultaat.

Mijn systeem:
PCChips 810LMR v7 Socket A/SIS730
AMD Athlon XP 1900+
ATI Radeo 8500 (ook geprobeerd: Geforce 4 TI4400)
512 MB Inter
40 GB Harddisk Samsung
56K Modem
Geluidskaart onboard
Netwerkkaart onboard
LiteOn CdRW 40-32-12
LiteOn DVD 16-48 IDE
MidiTower Wave ATX 300W
Muis / Toetsenboard / boxen
17 Inch TFT monitor (Novita)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En heb je dit niet bij andere stessende-applicaties/games? Ik denk namelijk dat je voeding het niet helemaal trekt. Check eens voor de zekerheid de voltages na in de BIOS. Ik raad je ook even aan uit het volgende topic de info onder het kopje voedingen door tenemen; Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

Verwijderd

Topicstarter
De 5V lijn is hartstikke stabiel (4,88). En bijvoorbeeld Red Alert 2 doet het prima. soms bij Word knalt ie eruit, en bij zo'n kaartspel Spider Solitaire.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
klinkt als een RAM probleem.
probeer eens [url=http://www,memtest86.com]Memetest86[/url] of Docmemory van Simmtester

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Zoals hierboven ook beschreven, heb 12 uur lang memtest86 gedraaid, zonder resultaat. Ook docmemory: geen errors...

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

is et probleem sinds kort, of heeft dit systeem et al heel lang?

hoe zijn de temperaturen?
de andere voltages naast de 5V?

Verwijderd

Topicstarter
Temperatuur ligt zo rond de 47 gr als ik via de BIOS kijk.

Ik had het probleem al vanaf het begin, helaas. Alleen te lui om er iets aan te doen. Ik ben het nu zo zat dat ik er vanaf wil.
Het rare is dat het lijkt alsof de pc niet echt herstart. Hij loopt gewoon vrolijk door, alleen het scherm wordt zwart en springt daarna op de Stand-by stand. Toch ligt het wel degelijk aan de PC, mijn TFTje is gloedjenieuw en bovendien heb ik m'n andere beeldscherm eraan gehangen, en die geeft exact hetzelfde probleem. Andere beeldscherm is overigens: Compaq MV720, ook nog erg nieuw. Zoals gezegd: ook andere videokaart geprobeerd, dus zowel de Radeon 8500 van ATI als de XFX geforce4 ti4200, beide erg nieuw.

De andere voltages:
+3,3 is: 3,25 V
+12 is: 12,40 V
-12 is: -118,60 V (?????)
-5 is: 0,00 (????)

Deze waarden aldus de moederboard-monitor.

Kun je hier iets mee?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

hmm die -12 ziet er wazig uit, kun je die eens checken via de bios?
als ie et daar ook aangeeft denk ik dat er toch wat mis is met het mobo of de voeding

• Bastardhost
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-07 11:42
Exact hetzelfde probleem heb ik ook. Mijn PC staat inmiddels bij de leverancier, die het probleem heeft erkent en nu al ruim 3 weken zoekt naar een (goedkope) oplossing.

Ik heb zelf zo ongeveer alles geprobeerd wat mogelijk is. Het enige wat ik me nog kan bedenken is dat het een voedingsprobleem is, of het mainboard een probleem veroorzaakt. De foutmelding bij mij is altijd "Infinite loop" met als veroorzaker de Radeon8500, maar ook met een TNT2, of een GeForce III doettie ut. Hoewel het dan wel altijd langer duurt.

Verwijderd

Topicstarter
Hey da's frappant. Als ik de Raddeon erin zet, geeft ie bij mij ook de melding dat dat de veroorzaker is. Maar zoals gezegd bij de Geforce4 ti doetie het ook niet. Ik zal zo eens kijken naar de BIOS-instellingen, -12 v: misschien kan ik daar wat mee.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm, de -12v staat in de BIOS netjes op -12,54v. Daar kan het dus nie aan liggen.

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
en de -5?
Pagina: 1