Kabelantenne in huis via lichtnet?

Pagina: 1
Acties:

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
Op mijn kamer heb ik geen kabelaansluiting en mijn huisbaas wil niet dat ik dwars door muren en zo ga heenboren om de kabelaansluiting door te trekken.

Nu heb ik weleens gelezen volgens mij van apparaatjes die je je kabelsignaal op het lichtnet laten zetten zodat je in principe overal van je kabelsignaal kunt genieten. Alleen kan ik nergens er iets op vinden. Heb zitten zoeken op 'kabel via lichtnet' is er misschien iemand die ervaring heeft met zo'n apparaat en weet waar ik deze kan krijgen?

Een merknaam zou ook wel fijn zijn als iemand dat weet.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

Nooit van gehoord, kabelsignaal over het lichtnet :?
Wel is me bekend dat er een proef loopt/heeft gelopen, met internet over het lichtnet.

Om je huisbaas te vriend te houden kun je toch ook draadloos je TV signaal doorbeamen? :)

[ Voor 25% gewijzigd door JdM op 27-02-2003 18:03 ]

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 14:13
Heb er wel eens van gehoord maar volgens mij waren dat tests voor kabel over het lichtnet maar volgens mij moet dit van je energie leverancier komen en niet via een apparaatje

/edit
Radian was me voor :+
/edit

[ Voor 11% gewijzigd door maddog_rvo op 27-02-2003 18:04 ]

Verwijderd

Krijg je geen last van storing als je kabel over een niet coaxiale kabel jaagt als de afstand te groot wordt?

• Bjorker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:39

Bjorker

Cadillacs rule!

Ik vind dat je huisbaas je de kabel niet kan ontzeggen. Hij moet maar met een oplossing komen eigenlijk. Woont hij in hetzelfde pand? Als hij echt blijft weigeren, gewoon boren, en als je weggaat uit die kamer het gaatje (want groot hoeft dat niet te zijn) weer dichtstoppen.

Nope

Verwijderd

kun je de kabel niet door een electrapijp naar boven halen. dat hebben wij thuis gedaan.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 14:18

lordsnow

I know nothing

Tsja... wij hebben 't ook niet gevraagd aan de huisbaas - gewoon twee gaten geboord. Een door een plafond, en een ander door een muur. Allebei in een hoek, achter bestaande buizen dus dat valt niet op of zo.

De gaatjes zijn toch helemaal niet zo groot? Er hoeft alleen maar een antenne kabel doorheen.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op 27 February 2003 @ 18:12:
kun je de kabel niet door een electrapijp naar boven halen. dat hebben wij thuis gedaan.
Als ik je huisbaas dan zou zijn, zou ik je direkt van de voor de kosten laten oprdraaien. Dat mag absoluut niet. De huisbaas ie verantwoordelijk voor de goede werking en de veiligheid van het lichtnet, dat zit in de huurprijs. Ga ja daar bewust zelf aan sleutelen dan is dat JOUW keuze en kan hij het op jouw kosten laten repareren. En reken maar dat dat duur is.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

lordsnow schreef op 27 februari 2003 @ 18:18:
Tsja... wij hebben 't ook niet gevraagd aan de huisbaas - gewoon twee gaten geboord. Een door een plafond, en een ander door een muur. Allebei in een hoek, achter bestaande buizen dus dat valt niet op of zo.

De gaatjes zijn toch helemaal niet zo groot? Er hoeft alleen maar een antenne kabel doorheen.
Idd, maar vaak is boren amper nodig en kan je een kabel wel naast een verwarmingsbuis oid doorproppen want die zijn vaak ruim geboord. Lukt dat niet dan kan je het gat iets groter proberen maken. :)

• Bjorker

Bjorker

Cadillacs rule!

Ortep schreef op 27 februari 2003 @ 18:18:
[...]

Als ik je huisbaas dan zou zijn, zou ik je direkt van de voor de kosten laten oprdraaien. Dat mag absoluut niet. De huisbaas ie verantwoordelijk voor de goede werking en de veiligheid van het lichtnet, dat zit in de huurprijs. Ga ja daar bewust zelf aan sleutelen dan is dat JOUW keuze en kan hij het op jouw kosten laten repareren. En reken maar dat dat duur is.
Waar staat in de NEN1010 dat er geen coaxkabel in dezelfde buis mag? Niet dat ik voor zo'n oplossing zou kiezen ivm storingen op het signaal ed, maar de veiligheid wordt echt niet aangetast hoor.

Nope

Verwijderd

Bjorker schreef op 27 februari 2003 @ 18:46:
[...]

Waar staat in de NEN1010 dat er geen coaxkabel in dezelfde buis mag? Niet dat ik voor zo'n oplossing zou kiezen ivm storingen op het signaal ed, maar de veiligheid wordt echt niet aangetast hoor.
Dit staat niet in de NEN1010, maar een beetje technisch aangelegt persoon snapt ook wel dat je signaal niet vlak langs een 220 draad/kabel legt.

Zo doe je ook geen UTP door een elektrabuis waar al een stopcontact op zit.

Als ik de topicstarter was zou ik idd gewoon als die vent niet thuis is die kabel langs de cv doortrekken

• Bjorker

Bjorker

Cadillacs rule!

Verwijderd schreef op 27 February 2003 @ 18:54:
[...]

Dit staat niet in de NEN1010, maar een beetje technisch aangelegt persoon snapt ook wel dat je signaal niet vlak langs een 220 draad/kabel legt.

Als ik de topicstarter was zou ik idd gewoon als die vent niet thuis is die kabel langs de cv doortrekken
Begrijp ik volkomen.. maar meneer Ortep begon over veiligheid ... en grote kosten declaraties.
Dat het niet wenselijk is, is een ander verhaal, maar zeker niet verboden. In het geval van een nukkige huisbaas en geen cv gaten ;) , is het een mogelijke oplossing.

Nope

• sharkzor
  • Laatst online: 14:46
probeer t anders langs een verwarmingsbuis te laten lopen. vaak past dat net. zo heb ik al m'n kabels doorgetrokken ;)

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07 15:59

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

als er echt verder geen oplossing is kun je bij conrad een video gigaset 40 kopen voor 99€ heeft mn broertje ook gedaan en heeft een super scherp beeld op zo tv boven (draadloos )

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

Verwijderd

mr.loepie schreef op 27 February 2003 @ 19:37:
als er echt verder geen oplossing is kun je bij conrad een video gigaset 40 kopen voor 99€ heeft mn broertje ook gedaan en heeft een super scherp beeld op zo tv boven (draadloos )
Van die draadloze setjes hoor je vaak OF heel goeie reacties OF heel slechte. Zal er wel mee te maken hebben hoe ver en door hoeveel muren je moet gaan en of die al dan niet gewapend ijzer bevatten. Zelf heb ik een Philips VL1200 draadloos setje -> prima over 15 m, 1 muurtje ;)
Vergeet niet dat je bij deze oplossing een tuner vrij moet hebbenaan de zender kant.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2003 19:52 ]

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
ujhmz. dat verhaal over huisbaas enzo. was om het wat leesbaarder te maken zo steekt het niet helemaal in elkaar. Ik moet gewoone en manier hebben omdat signaal op het lichtnet of een andere iets te gooien. Het gaat me er i.i.g. om dat ik et kabelsignaal naar een andere lokatie kan sturen ZONDER kabel.

Daar moet ie een TVtje zijn signaal leveren en een radiootje.. snappie-vouz.

Ik zit niet te wachten op een hele huisbaas discussie.. dat vraag ik toch niet?

Thx anyway.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 februari 2003 @ 18:54:
[...]

Ach, het werkt en daar gaat het om. Het mag niet > boeie

• Hydraulik-Phunk
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

intert0y schreef op 27 February 2003 @ 22:32:
ujhmz. dat verhaal over huisbaas enzo. was om het wat leesbaarder te maken zo steekt het niet helemaal in elkaar. Ik moet gewoone en manier hebben omdat signaal op het lichtnet of een andere iets te gooien. Het gaat me er i.i.g. om dat ik et kabelsignaal naar een andere lokatie kan sturen ZONDER kabel.

Daar moet ie een TVtje zijn signaal leveren en een radiootje.. snappie-vouz.

Ik zit niet te wachten op een hele huisbaas discussie.. dat vraag ik toch niet?

Thx anyway.
Nou, het gaat wel om je huisbaas imho, ik kan me niet voorstellen dat hij het niet toelaat om een paar 10mm gaatjes door een of enkele muren te boren, als jij hem vertelt dat je het gratis en voor niks doet en netjes de boel achter de plint wegwerkt etc. kan hij niet weigeren neem ik aan.

En anders heb je pech, dan is er geen andere manier dan een Gigasetje te kopen oid.

Door het stopcontact gaat je niet lukken (als het wel lukt, niet goedkoop en rendabel.)

Anders had iedereen wel een stopcontact/kabel splitter in zn meterkast.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ik denk wel dat het technisch mogelijk is. Lichtnet is namelijk continu 50Hz. Als je je tv-signaal kan superponeren op die 50Hz. en dan later weer met een filter 50Hz. wegfiltert, heb je je tv-signaal weer. Ik heb geen idee wat voor signaal tv is, maar het zal zeker kunnen. Ik zou het alleen niet zelf gaan proberen, want de kans dat je regelmatig je stoppen doorbrandt of jezelf is aanzienlijk.

Kijk bijvoorbeeld hier voor een voorbeeld van een andere toepassing die over het lichtnet gaat.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:03

Shunt

Boe

TheLemon schreef op 28 February 2003 @ 11:41:
Ik denk wel dat het technisch mogelijk is. Lichtnet is namelijk continu 50Hz. Als je je tv-signaal kan superponeren op die 50Hz. en dan later weer met een filter 50Hz. wegfiltert, heb je je tv-signaal weer. Ik heb geen idee wat voor signaal tv is, maar het zal zeker kunnen. Ik zou het alleen niet zelf gaan proberen, want de kans dat je regelmatig je stoppen doorbrandt of jezelf is aanzienlijk.

Kijk bijvoorbeeld hier voor een voorbeeld van een andere toepassing die over het lichtnet gaat.
erm er is alleen al een werkent project waar een heel kabel netwerk over het licht net loopt hoor :>

mare tv over het licht net zal niet makkelijk zijn :X
mare hier boven stond een post over een draadloos zender en ontvanger voor tv ik weet niet of daar ook radio bij kan want dan zou het tog ook ok zijn of niet ?

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

Bjorker schreef op 27 februari 2003 @ 19:24:
[...]

Begrijp ik volkomen.. maar meneer Ortep begon over veiligheid ... en grote kosten declaraties.
Dat het niet wenselijk is, is een ander verhaal, maar zeker niet verboden. In het geval van een nukkige huisbaas en geen cv gaten ;) , is het een mogelijke oplossing.
Da's natuurlijk onzin. Hoe verklaar je dan de kabelgoten bij bedrijven waar zowel Telefoon als stp (vaak ook gewoon utp) als 220 doorheen gaat?
Daar gaat het wel goed. Overigens ook coax-bekabeling (thinnet/10base2/10baseT/twinax) lagen vroeger in dezelfde goot als de 220 en telefoon...

Heb je geen TV aansluiting op je kamer?
Al gedacht aan een draadloos routertje? Dan kun je je verbinding delen en er nog iets aan verdienen (of kosten verlagen) ook...

We have just one world, but we live in different ones...

• Bjorker

Bjorker

Cadillacs rule!

Nulnulnix schreef op 28 February 2003 @ 12:27:
[...]

Da's natuurlijk onzin. Hoe verklaar je dan de kabelgoten bij bedrijven waar zowel Telefoon als stp (vaak ook gewoon utp) als 220 doorheen gaat?
Daar gaat het wel goed. Overigens ook coax-bekabeling (thinnet/10base2/10baseT/twinax) lagen vroeger in dezelfde goot als de 220 en telefoon...
Argg, zeg ik toch ook :? Mijn reactie was op iemand die zei dat het verboden was.
Natuurlijk kan en mag het, ik zei er alleen bij dat ik het niet zo zou doen in verband met mogelijke storingen... :>

Nope

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
Nulnulnix schreef op 28 February 2003 @ 12:27:
[...]

Heb je geen TV aansluiting op je kamer?
Al gedacht aan een draadloos routertje? Dan kun je je verbinding delen en er nog iets aan verdienen (of kosten verlagen) ook...
Een kabelgoot is iets anders dan een gestandaardiseerde inbouwpijp. Er zijn allerlei ontwerpnormen bij een gebouw en vergeet het maar dat je coax voor tv's samen met de standaard koperkabel voor 230 door een in de muur ingebouwde elektrabuis voor 230 mag gooien.

Dat wil niet zeggen dat een huisbaas hier niet mee akkoord zou gaan. Misschien vind hij het belangrijker dat er geen gaten worden geboord.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:18
Als IT-er zeg ik van: Zet ergens een server neer, laat hem het tv signaal streamen (tvkaartje), en neem zo'n netwerk kitje dat over het lichtnet loopt :P ;)
Pagina: 1