Mxstream en netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Jonathan112
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-04-2025
Als je 2 computers aan elkaar hebt zitten met 2 netwerkkaarten via een crosslink kabel kan je dan mxstream nemen en op allebei de computers tegelijk internetten??????
En kan je eigenlijk nog zon ethernet kaart in een van die computers inbouwen das toch gewoon een netwerkkaart eigenlijk????? wand via zo'n ethernet modem wil ik dan internetten en moet er dus nog wel zo'n kaart in een van die computers. Maar zou dat dus gewoon kunnen?????

Ik hoop dat iemand het weet alvast bedankt

Verwijderd

Krijg je er een router bij of gewoon een modem?

Verwijderd

nee, je hebt een aparte ethernetkaart nodig voor de ADSL-aansluiting. dan komen er dus 2 netwerkkaarten in je systeem te zitten als je ook nog wil kunnen netwerken met ADSL...

[oh, maar dit geldt niet als je zo'n USB-modem neemt.. die heeft geen netwerkkaart nodig. maar die heeft windows nodig [of een nieuwe linux kernel], en is niet zo snel (hij kan alleen bij dat basic-mxstream adsl abonnement gebruikt worden.]

'nuff said ;)

• Jonathan112
Er kkomt in een van de pc's dus 2 netwerkkaarten te zitten en dan met de ene netwerkkaart zit je aan de andere computer en met de andere aan de ethernet modem???
En je kan dan met software het internet delen???? zodat je op allebei de computers tegelijk kan internetten???

Verwijderd

yep..

kijk bij <a href="http://www.tucows.com/">tucows</a> voor internet-share programmaatjes, maar als je niet wilt zoeken; <a href="http://www.winroute.nl/">winroute</a> vond ik zelf erg relax..

• Jonathan112
Oke maar het zal vast ook wel met internetverbinding delen van windows kunnen en anders probeer ik een van die andere proggies wel en bedankt he

Verwijderd

ik had een werkend netwerk voordat ik een verbinding had met mxstream nu heb ik een verbinding met mxstream en nu krijg ik geen netwerk meer ook niet als ik de verbinding verbreek
heeft iemand hier ook last van en heeft een oplossing gevonden hoe het dan wel werken moet
hoor het graag van jullie

Siprus

Verwijderd

Je moet de PC waaraan je mxstream router hangt configureren als router. (Sygate, wingate o.i.d.).
Maar volgens mij kun je allebei je pc's ook direct met je mxstream router laten lullen. (Heb ik overigens nog niet geporbeerd). Je moet dan volgens mij de ene PC een adres uit de private a-klasse range (10.0.0.x) geven met als extensie PC1, en de 2e pc dan 10.0.0.x+1 met extensie PC2. Volgens mij moet dat zo werken.
Suc seed.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

en jahoor weer iemand die niet de search gebruikt ik zal wel weer zeuren maar ff kijken hoeveel ik er kan vinden. hmm op de term adsl delen vindt ik er slechts 599 dus jij hebt waarschijnlijk de 600e over dit topic. gefeliciteerd

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Op woensdag 10 oktober 2001 15:45 schreef TrailBlazer het volgende:
en jahoor weer iemand die niet de search gebruikt ik zal wel weer zeuren maar ff kijken hoeveel ik er kan vinden. hmm op de term adsl delen vindt ik er slechts 599 dus jij hebt waarschijnlijk de 600e over dit topic. gefeliciteerd
LMAO :)

Hij zit al een jaar op GoT en dan nog zo' n vraag |:(

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:36
andere optie, koop een hup

stop modem, en de 2 pc in de hub, je kan dan allebij( NIET tegelijk) inbellen.
maar degene die inbeld kan hem dan natuurlijk ook nog sharen.
je hoeft dan dus niet met 2 Netwerkkaarten in 1 pc te werken
.
dit kan omdat je een pppoE dat , je maakt een inbelverbing over je netwerk kaart, maar dan kan je hem nog steeds als netwerk kaart gebruiken.

1+1+1 = 1

Verwijderd

Je kunt ook je (ethernet)modem tweaken :9~ en deze configureren als router. Daarna via een crosslinkkabel aan een HUBje en je kun tmet meerdere Pc's internetten :9 , zonder dat de "internet PC" altijd (ook) moet aanstaan. :( Verder geen geklooi met poorten en om allerlei internet zaken aan de praat te krijgen (icq etc). :r

Volgens mij kun je ook een normale patchcable gebruiken maar die dan aan te sluiten op de uplink poort van je hub. 8-)

• D_LiTe
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
Ik heb meerdere oplossing voor je maar dat hangt af van je type abbo:

met het Fast abbo kan je "GRATIS" een router bestellen mist je een abbo neemd bij xs4all hierdoor kan je 4 pc's tegelijkertijd het i-net opsturen.

met het Standard abbo krijg je geen router en ben je dus verplicht om:

1) een 10Mbit hub te kopen

ADSL modem => crosscable => hub uplink port => PC's
(afhangkelijk van het aantal poorten op je hub)

2) Router nemen via xs4all die "gratis" dan krijg je het volgend plaatje

ADSL modem => Router => 4 PC's MAX

3) een router opzetten via je 1 van de 2 pc's en via een 2de netwerkkaart je LAN op te zetten. dan krijg je het dit plaatje:

ADSL modem => Netwerkaart (1) => PC => Netwerkkaart (2) => PC of Netwerk

opties 1 en 2 zijn vrij simpel voor optie 3 moet je genoeg kennis in huis hebben om dit voor elkaar te krijgen.

Ik wens je veel suc6 met het opzetten van je MXstream :)

CYAz

D-LiTe

ps: www.xs4all.nl/helpdesk staan alle FAQ's inclusief screenshots voor de installatie van MXstream
Pagina: 1