XP Installatieherstel en het register

Pagina: 1
Acties:

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:14
Als ik met XP een installatieherstel doe vanaf de CDrom, dan blijven mijn softwareprogramma's netjes staan.

Weet ook iemand wat er dan met het register gebeurt?
a. het volledige register wordt vernieuwd
of
b. in het register worden slechts de windowsgegevens vernieuwd.

Waarom?
Ik heb in mijn register restanten van verwijderde software die er blijkbaar verdoken instaan. (ik heb het register al manueel doorlopen èn er Regcleaner en RegscrubXP over laten gaan).
Worden die restanten dan opgekuist of blijven ze staan???
(want zo krijg ik dan eventueel terug een clean register)

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Hangt vermoedelijk af van het soort installatie herstel :? (opnieuw installeren of repareren). Het kan handig zijn om meer gegevens te geven het blijft nu een beetje gokken zie http://gathering.tweakers...aq/forumgedrag#topicstart

Dus iets meer gegevens, soort PC enzo.

Maar om je alvast een paar tips te geven:

- Exporteer je Registry (regedit.exe) en zet die veilig op flop ofzo. Doe dan een installatieherstel en vergelijk dan je registry.
- En probeer die programma's die NIET bij windows horen eens te starten :)

Trial en error :P

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

ALLEEN de windows registry gegevens worden vernieuwd. Heb gister nog ff een schone win erop gezet. En het kan helemaal geen kwaad om een back-up van je register te maken :)

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:14
Riemer Reinalda schreef op 27 februari 2003 @ 18:04:...
Dus iets meer gegevens, soort PC enzo.
Riemer,
het is voor mij voorlopig nog maar een theoretische vraag omdat ik nog niet direct van plan ben van dit te doen.
Ik heb namelijk pas opnieuw een nieuwe hd gestoken en dit is nog maar een maand of twee geleden. Maar de vraag heb ik me al verschillende keren gesteld en ik wou het toch eens weten.
Vandaar dat het niet veel zin heeft dat ik verdere gegevens ga posten want dan is de vraag voor mij niet meer zinvol. Het enige dat ik voorlopig wil weten is of je dan alleen die dingen in je register overhoudt die effectief nog nodig zijn en dat je dus eigenlijk een opschoning van je register hebt gedaan - of niet.
Vandaar...
Allebei al bedankt voor je antwoord! 'k Blijf dit uiteraard volgen!

Verwijderd

Je hebt je antwoord toch passer? Alleen de windows registry settings worden verniewd want je andere programma's (geen ms/windows) blijven werken...