Gevoelige koptelefoon

Pagina: 1
Acties:

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-08 18:37
Aangezien ik veel games speel en me koptelefoon stuk is (valt niet onder garantie :( ) wil ik een nieuwe aan gaan schaffen.

Nu si de vraag wat kan ik het beste halen :?

Ik speel veel games als counter-strike en ut2k3, een gevoelige koptelefoon is dus een must :)

Me budget is €50 aangezien ik met carnaval nu niet meer kan uitgeven

Verwijderd

Bijna elke koptelefoon is >100db per watt/meter gevoelig. Maar je bedoelt zeker het detail of niet? Kan je niet een instap Sennheiser (HD490) kopen of anders een philips?

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-08 18:37
Verwijderd schreef op 27 February 2003 @ 17:48:
Bijna elke koptelefoon is >100db per watt/meter gevoelig. Maar je bedoelt zeker het detail of niet? Kan je niet een instap Sennheiser (HD490) kopen of anders een philips?
Ja idd ik wist niet hoe ik het moest noemen :P
Mja welke zijn dan aan te raden

Verwijderd

xxxdb per watt/meter .... kan je dat eens uitleggen? heb hier nog nooit van gehoord iig :/

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Kan je niet een instap Sennheiser (HD490) kopen of anders een philips?
Die Sennheiser heb ik ook (30 euro) en die is voor muziek ieg erg fijn :*) (voor t geld :P)

Nadeel is wel dattie open is > niet geschikt voor @ lans...

Maar geluid is voor t geld erg goed :)
Kheb em nu op m'n kop, zit ook erg lekker :)

[ Voor 11% gewijzigd door Okyah op 27-02-2003 17:55 ]

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

Ik adviseer je deze. Juist ja, de Trust Multi Function Headset 310. Ik speel zelf ook games als Bf1942, Counterstrike en Actionquake, dus ik spreek uit ervaring :) Tis een stereo headset, met enorm kwaliteitsgeluid. Hiermee bedoel ik dus zo gedetailleerd dat het een rilling over de rug geeft soms :9~

• stunn0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-08 20:20
en er zit nog een microfoon op ook, alleen trust ik zelf trust nooit zo.. is het wel een stevig ding?

Verwijderd

Jah, er is nix mis mee. Als je er normaal mee omgaat, gebeurt er nix mee. Dit microfoon zit er stevig aan vast, alleen gebruik ik heb zelf nooit. Je kunt hem zo naar boven buigen, dan hem je er geen last van.
Echt een aanrader!

//Edit
Mijn vertrouwen in Trust was ook zeer laag, maar na aankoop van deze headset is het weer goed :)
//Edit

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2003 18:28 ]

• Doppert
  • Laatst online: 25-01-2022
ik zelf ben laatst ook opzoek geweest naar een koptelefoon voor gaming
en toen na een paar uur luisterern de philips hp890 meegenomen
koste alleen het dubbele van die 50€ maar hij zit heerlijk ook na een aantal uren gamen
en dat kan ik niet zeggen van sennheisers voor dat geld ook kwa geluids kwaliteit niet ik vond die philips net zo goed als niet beter als de sennheiser hd580
die ruim 180 € koste

misschien moet je ook eens naar andere philipsen kijken in de 800 serie er zijn er ook genoeg rond en 50 €

[ Voor 15% gewijzigd door Doppert op 27-02-2003 23:20 ]

http://raptr.com/Doppert/about

Verwijderd

Ik zou eens naar de labtecs kijken...misschien wel een juiste keuze als je naar de reputatie van het merk kijkt :)

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Doppert schreef op 27 February 2003 @ 23:18:
ik zelf ben laatst ook opzoek geweest naar een koptelefoon voor gaming
en toen na een paar uur luisterern de philips hp890 meegenomen
koste alleen het dubbele van die 50€ maar hij zit heerlijk ook na een aantal uren gamen
en dat kan ik niet zeggen van sennheisers voor dat geld ook kwa geluids kwaliteit niet ik vond die philips net zo goed als niet beter als de sennheiser hd580
die ruim 180 € koste

misschien moet je ook eens naar andere philipsen kijken in de 800 serie er zijn er ook genoeg rond en 50 €
Die 890 klinkt beter dan de sennheisers?

Ik heb zelf een sennheiser 490 dus en vandaag de phlips 820 gehoord (vriend van me heeft em mee) en die klinkt echt een stuk minder > veel blikkeriger en toch kosten ze ongeveer evenveel... (30 euro)
En ze zijn allebei overigens al flink ingespeeld :)

Ook vind ik de buildquality van die Philips at tegenvallen.. Niet dat die sennheiser SUPER is, maar iets steviger en piept en kraakt niet zo :P
Maar ik heb geen problemen met hoe m'n sennheiser zit, hoor, juist erg comfortabel.
Maar ik zoek wel naar iets beters dan wat ik nu heb :)

Alone at last
Just nostalgia and I

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Als het alleen voor gamen is ben je met een goedkope koptelefoon al goed af.
Wil je ook nog fatsoenlijke muziekkwaliteit hebben, dan zou je eens naar de Gemini EM-300 moeten kijken! Een zeer neutrale DJ koptelefoon met schelpen die over je oren vallen (comfortabel!). De baslaag in deze koptelefoon is iets minder, maar hij is zeer neutraal en heeft een heel heldere klankweergave. Hij ligt alleen iets boven je budget, de EM-300 kost zo'n 80 euro.

/edit: Voor ik het vergeet, hij heeft prima omgevingsisolatie! Ideaal voor LANs dus, wordt je niet gestoord door andermans herrie :)

[ Voor 14% gewijzigd door Flake op 28-02-2003 12:46 ]

Verwijderd

een gevoelige koptelefoon...
offtopic:
Ik zal maar geen flauwe opmerking daarover maken :)

Als je detaillering van het geluid bedoeld: hoe duurder hoe beter en vooral Sennheiser, AKG, Sony, Beyer ed. Panasonic heeft net als philips veel bas waardoor je de details niet meer hoort.

Als je bedoeld geluidsdruk per mW is er maar 1: Sony.

Ik heb al 20 jaar Sony's (MDR 20, 30, 51, 89, 92 (ging>10 jaar mee) en nu F1. Omdat je die tenminste voor je walkman én je stereo kunt gebruiken. Als je een Senheiser in je discman plugt oid hoor je bijna niks omdat de impedantie zo hoog is.

Beste tip:
neem een diskman mee en ga naar een grote audiowinkel
offtopic:
zoals Staffhorst ofzo
en ga luisteren

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op 28 February 2003 @ 13:23:

Ik heb al 20 jaar Sony's (MDR 20, 30, 51, 89, 92 (ging>10 jaar mee) en nu F1. Omdat je die tenminste voor je walkman én je stereo kunt gebruiken. Als je een Senheiser in je discman plugt oid hoor je bijna niks omdat de impedantie zo hoog is.

Beste tip:
neem een diskman mee en ga naar een grote audiowinkel
offtopic:
zoals Staffhorst ofzo
en ga luisteren
Ik heb een sennheiser met dezelfde impedantie als de oordopjes die origineel bij m'n iPod zaten (32 Ohm) en t volume daarvan is heel acceptabel, hoor! :)
HD490 btw

De meeste modellen hebben idd een veel hogere impedantie en de kans dat je dan nog iets hoort lijkt me niet groot (300 Ohm ofzo :P)

Maar idd > die luistertip is goed :D
Ga ik ook doen, kwil iets beters en toch voor portable, wordt nog lastig...

[ Voor 11% gewijzigd door Okyah op 28-02-2003 18:05 ]

Alone at last
Just nostalgia and I

Pagina: 1