Assimileer Vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik zal proberen het duidelijk uit te leggen, ik kan een aantal pc's (niet veel, stuk of 10 p200mmx) op een netwerk aan de praat krijgen met een loginscript. Als ik daar als volgt invoer in de batchfile/loginscript : //ntpdc/c$/duke/dnetc.exe en dat zo dus op iedere pc start. (server is ntpdc en dnetc staat in c:\duke op de server)
Ik heb dit getest door in start>uitvoeren> in te typen, en dat werkte. de client's gebruiken nu allemaal dezelfde buff-in.rc5. De vraag is hoe kan ik zorgen dat het netwerk minimaal is ?
Ik had wat dingen waar ik niet uitkwam namelijk dat normaal gesproken houd hij bij waar ie is met kraken, dus als je shutdown doet en weer opstart, gaat ie verder met waar ie was. Die "temp" file slaat ie die lokaal op of op de server ntpdc ? (zo ja, dan zou dat natuurlijk teveel dataverkeer worden) Ik kan niet de pc's een voor een langs gaan om de client te installeren dus het moet met het loginscript (zodat ik ook snel het weer uit kan zetten).
Tnx alvast.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:13

crisp

Devver

Pixelated

Het dataverkeer van de client is echt maar minimaal. Hooguit 1K per 2 uur ofso. Hij doet namelijk best wel lang met een pakketje wu's.
Ik neem idd aan dat de client lokaal opslaat waar die gebleven is in een pakket als de pc afgesloten wordt.
Iig is dit een prima oplossing; een alternatief zou zijn een perproxy draaien en alle clients zelf laten fetchen en flushen daarop.

Intentionally left blank

• DukeBox
  • Niet online
ja, maar perproxy start niet op zonder tcp/ip dit zo wel. Ook moet ik met perproxy de clients lokaal zetten. Maar de vraag is dus of hij die file op de serverpc bijhoudt of lokaal ? (anders moet ik buffer in memonly aanzetten)

• DukeBox
  • Niet online
niemand een suggestie ?

Verwijderd

Jou oplossing vor dit probleem is op dit moment maar de enige werkende en die check file kun je vergeten.
Je komt namenlijk met een ander probleem in aanraking:
comp.1 haalt blok A op.
comp.2 haalt blok B op.
comp.3 haalt blok C op.
comp.4 haalt blok D op.
comp.3 sluit af en stuurt blok C terug.
comp.1 sluit af en stuurt blok A terug.
comp.4 sluit af en stuurt blok D terug.
comp.2 sluit af en stuurt blok B terug.
comp.4 start weer en haalt blok C op.
comp.2 start weer en haalt blok A op.
comp.1 start weer en haalt blok D op.
comp.3 start weer en haalt blok B op.

resultaat: de check files werken niet en een blokje wat niet klaar is wordt terug gestopt in de buff-in tijdens het afsluiten van het proggie.

• DukeBox
  • Niet online
Tnx. ga t morgen meteen proberen.. dus nu vroeg naar bed want dan wil ik er als eerste zijn (voordat iedereen al ingelogt is) :)

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Blokjes die niet af zijn worden gewoon teruggeschreven in de buff-in en daar staat ook in hoever ie met dat blokje was. Als je met meerdere PC's op een buff-in werkt krijg je alleen dat als een blokjes door PC A wordt opgehaald, deze wordt afgesloten en PC B krijgt dit halve blokje, kijkt deze met welke client-versie en welke core, als deze anders is dan degene waar hij mee werkt begint ie helemaal opnieuw. Het kan dus zijn dat de PC's af en toe opnieuw beginnen met een blokje die al bijna klaar is.

[removed]

Verwijderd

DukeBox zeg effe of het gelukt is....... ben wel benieuwd :7

• DukeBox
  • Niet online
Ik moet toch nog even uitzoeken of ik iets met dat loginscript kan doen. Had m vanochtend netjes in t script geplaatst, maar nog geen 5 min later belden er al 2 mensen op van administratie dat het loginscript niet verdwijnt (dus dat ie bleef hangen) Ha her nu thuis even uitzoeken hoe ik zo iets mooi kan maken. Zit nu te denken aan dat ie eerst dnetc.exe en dnetc.ini lokaal kopieerd en dan dat de buffer via netwerk wordt benaderd.. (moet wel oppassen. ben daar dan wel admin, maar ze vinden het niet tof als opeens pc's niet meer inloggen ;-)

Verwijderd

Op vrijdag 17 november 2000 08:21 schreef redwing het volgende:
Blokjes die niet af zijn worden gewoon teruggeschreven in de buff-in en daar staat ook in hoever ie met dat blokje was. Als je met meerdere PC's op een buff-in werkt krijg je alleen dat als een blokjes door PC A wordt opgehaald, deze wordt afgesloten en PC B krijgt dit halve blokje, kijkt deze met welke client-versie en welke core, als deze anders is dan degene waar hij mee werkt begint ie helemaal opnieuw. Het kan dus zijn dat de PC's af en toe opnieuw beginnen met een blokje die al bijna klaar is.
Kan je er ook voor zorgen dat ie dan niet overnieuw begint, dus dat ie dan gewoon een ander blokje pakt? Op school hebben we nml drie soorten compus: P3, P2 en P-MMX. Als ik eerst op een P3 aanmeld, begint ie te grazen. Als ik dan op een P2 aanmeld, gaat ie door met grazen. Als ik dan op 99% zit en ik moet weg, sluit ik de zooi af, zit ik de volgende dag achter die P200MMX, gaat ie die 99% wu bekijken, overnieuw beginnen. Beetje vervelend he?
Pagina: 1