Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een pda te kopen. Gezien mijn toch wel beperkte budget ben ik aan het twijfelen tussen twee apparaten. De sony sl10 en de palm m130.

Palm m 130 (210 euro)
+ kleurenbeeldscherm
+ lithium batterij
- minder scherp resolutie
- groter en zwaarder

Sony sl10 (190 euro)
+ scherpere resolutie
+ kleiner en minder zwaar
- aaa batterijtjes
- schijnbaar slecht te lezen beeldscherm

Heeft iemand ervaring met het beeldscherm van de sony? Ik lees hier regelmatig slechte berichten over, maar het is allemaal erg tegenstrijdig.

en

Hoe is het lezen van teksten op de palm, gezien de toch wat mindere resolutie?

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
ik heb de sl10 en van laatste puntje heb ik geen last. Die baterijen zijn wel klote maar het schijnt wel handig te zijn als je in het buitenland bent en je acu is leeg, de batterijen gaan zowiezo wel lang mee.

Verwijderd

Ik denk dat de beeldschermen van sony vd betere op de markt van de pda's zijn. Van jouw model weet ik het zo niet zeker.Moar in het algemeen is het toch bekend.

Verwijderd

Topicstarter
Denk dat ik ook maar de sony ga kopen. Ik vind het toch wel een grotee pre dat ie zo mooi klein is. Blijft natuurlijk wel een grote minpunt dat ie batterijen heeft en het beeldscherm niet echt optimaal is. Maar qua prijs is dat dan ook niet zo erg.

• zugzug
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-02 17:32
Het probleem van het Sony scherm is niet dat het niet duidelijk is, maar er zit een behoorlijke hoeveelheid "ghosting" in. Dit betekend dat (snelle) spelletjes (haast) niet te spelen zijn, en het snel scrollen van een tekstdocument kan wat onduidelijk zijn.

Verder zou ik persoonlijk ook kiezen voor de SL-10: hires is zeker leuk, formfactor is stukken beter (als je 't over lelijke pda's hebt, komt de m130 zeker in de top 3 voor :P ), en hij is goed betaalbaar.

Ik zat een 2 maanden terug ook te twijfelen over de aanschaf van sl10, maar ben toch voor de sj30 gegaan, vanwege de haast alleen maar positieve reviews, kleur en accu. Hij kost wel een aardige duit meer, maar ik heb er zeker geen spijt van gehad :)

Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!

Verwijderd

Ik heb 4 jaar lang een palm V gehad en sinds anderhalve week een sl10 van sony. Wat een verbetering zeg. Hoge resolutie, handige jogdial, mooie memory stick erin geschoven etc.

Slecht leesbaar scherm... hmmm de schermen van palm V en Vx waren onder alle hoeken en alle omstandigheden perfect te lezen. Dit lcd scherm moet je af en toe wat verdraaien om beter te zien. Er zijn dus beter schermen qua leesbaarheid maar dat mag bij de sl10 de pret niet drukken.

Ik twijfelde tussen dezelfde 2 als jij nu tussen twijfeld maar de 130 met kleur is een nog ergere batterij vreter dan de sl10 (kleur heeft namelijk backlight altijd aanstaan anders zie je niets). En de sl10 ziet er gewoon iets minder speelgoedachtig uit. Dat vervangede frontjes systeem van palm vind ik persoonlijk niets.

SL10 met gp800 batterijen is een droom voor me.

m130 loopt ook op batterijen....

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:54

Korakal

Up up up!

Hi-res roelt echt!
Check ook [rml][ PDA] Sony Clié PEG-SL10[/rml]

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
De AAA batterijen hoeven geen probleem te zijn. Koop er een setje van 4 800mAh NiMH accu's bij en je bent de man.

Een nadeel van kleurenscherm is dat je eigenlijk niet zonder backlight kunt werken. Ook de transflective TFT van mn Palm Tungsten|T, momenteel toch wel 1 van de betere displays, heeft dat probleem nog.

Of je regelt nog €200 extra, en sjopt een Tungsten|T :9
Pagina: 1