• beeman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-07-2022
Een collega van mij is in het bezit van een Psion Revo. Ze heeft hem een tijdje niet gebruikt en na hem een nacht aan de lader te hebben gehangen deed het hele ding het niet meer.

Het enige waaraan je kan zien dat er iets gebeurd zijn de twee ledjes (rood en groen) aan de linkerkant op het toetsenbord, die aangeven dat er spanning op staat en dat er geladen wordt (toch :?).

Om te kijken of bijvoorbeeld niet alleen het scherm stuk is heb ik de revo naast de IR-poort van een laptop gelegd om te kijken of die hem 'zag', maar dat werkte ook niet. Het lijkt er dus op dat het ding gewoon stuk is.

Nu ben ik benieuwd of het de moeite nog loont om het ding te repareren (eigenlijk uitzoeken waar de fout zit), of is het slimmer om hem aan iemand te verkopen die het ding kan gebruiken voor onderdelen? Is daar uberhaupt interesse in?

Een andere optie is natuurlijk het ding als onderzetter gebruiken (:?) en gewoon een nieuwe aanschaffen. :/

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Stomme vraag maar er is zeker geen garantie meer :?

• beeman
zmn schreef op 27 February 2003 @ 17:37:
Stomme vraag maar er is zeker geen garantie meer :?
Hmmm... Die vraag is eigenlijk niet eens zo heel stom... Ik zal eens uitzoeken wanneer het ding gekocht is. Maar ik ga er van uit dat dat al wel een jaar of 3 geleden is.

Bedankt voor de tip, tis zeker de moeite waard om te checken.

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:32
dat kleine batterijtje niet leeg ? volgens mij hoort ie het zonder dat batterijtje ook nog te doen maar goed. maybe alleen de accu stuk ?

• beeman
Ik heb de revo volgens een guide op het internet al open gehaald en de accu zag eruit als twee penlites (AA) aan elkaar. iemand enig idee waar die dingen los te koop zijn? Anders zou ik er zelf een moeten maken... :/

Aan de andere kant zou ik verwachten dat 'ie het zonder accu en met netspannig wel zou moeten doen....

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:05

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

beeman schreef op 27 February 2003 @ 17:43:
Ik heb de revo volgens een guide op het internet al open gehaald en de accu zag eruit als twee penlites (AA) aan elkaar. iemand enig idee waar die dingen los te koop zijn? Anders zou ik er zelf een moeten maken... :/

Aan de andere kant zou ik verwachten dat 'ie het zonder accu en met netspannig wel zou moeten doen....
Psion Revo staat bekend om zijn accu problemen, het zijn 2 Ni-mh accu's die iets langer zijn dan gewone AAA's zogenaamde industrieele AAA's daar zijn ook weer verschillende lengtes (lang, langer, langst) GP heeft ze in haar assortiment, maar in de winkel zul je ze niet zo snel vinden. Conrad.nl heeft ze geloof ik wel.

Op internet zijn ook guides te vinden hoe je een extern batterypack met enkele AA batterijen kan aansluiten.

Maar voordat je het doet, probeer eens een hard reset, dat lost de problemen soms ook op.

Op www.symbian.info kun je in het forum ook heel wat vinden over dit onderwerp

[ Voor 6% gewijzigd door Johnny op 27-02-2003 20:47 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43
overigens neem ik aan dat je geen garantie meer hebt. hoogstens Terugbreng garantie. Heb hier zelf ook een revo met een kapotte batterij :(

Een revo kan je ook tevens beter niet openmaken aangezien hij dan onherstelbaar beschadigd aan het kabeltje voor je schermpje! wees gewaarschuwd!

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• Hingking
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-05-2025

Hingking

Duikfanaat

Ik heb het zelfde probleem gehad, maar na enkele harde resets was het opgelost.

Verwijderd

Maurice schreef op 28 februari 2003 @ 21:14:
overigens neem ik aan dat je geen garantie meer hebt. hoogstens Terugbreng garantie. Heb hier zelf ook een revo met een kapotte batterij :(

Een revo kan je ook tevens beter niet openmaken aangezien hij dan onherstelbaar beschadigd aan het kabeltje voor je schermpje! wees gewaarschuwd!
ik heb al heel wat Psions open gehaalt hoor, nooit problemen mee gehad :P

Dat valt best wel mee je moet alleen even voorzichtig kijken wat je prcies doet :)

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:36

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

heb ook met psion´s gewerkt maar geen revo geloof ik. hier zaten 2 penlites in en onder de memory kaart zat er nog een platte ronde batterij in (weet ff geen naam, zo´n Bios batterij)
mocht je die ook hebben dan zou je nog kunnen kijken of toevallig de ronde batterij leeg is.

(kon uit je post niet opmaken of je dat al gedaan hebt)

ok :) (zie post onder mij)

[ Voor 6% gewijzigd door sh4d0wman op 04-03-2003 16:27 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:05

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

sh4d0wman schreef op 04 maart 2003 @ 16:22:
heb ook met psion´s gewerkt maar geen revo geloof ik. hier zaten 2 penlites in en onder de memory kaart zat er nog een platte ronde batterij in (weet ff geen naam, zo´n Bios batterij)
mocht je die ook hebben dan zou je nog kunnen kijken of toevallig de ronde batterij leeg is.

(kon uit je post niet opmaken of je dat al gedaan hebt)
Psion Revo zit heel anders in elkaar, die heeft een ingebouwde accu, daarom dus geen "bios batterij" omdat er vanuit wordt gegaan dat de accu nooit wordt verwijderd. Ook is er geen mogelijheid tot uitbreiding van het geheugen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Pagina: 1