ATI 8500 problemem met games!

Pagina: 1
Acties:

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Topicstarter
Ik had het effe search gebruikt maar kwam geen genoegdoende antwoorden tegen.

Ik speel vaak MOHAA en Unreal2. En ik heb 2 mobos. Epox8KHA+ en MSIKT4V. Beiden werken gewoon goed. Alleen sinds vorige week als ik MOHAA speel of Unreal dat mijn computer crasht ( je ziet rode,zwarte strepen op het scherm). Ik dacht misschien slechte driver dus ik heb WinXP clean geinstalleerd en CAT3.1 geinstalleerd maar dit hielp niet dus toen maar Omega driver geinstalleerd dit hielp ook niet.

MOHAA als ik laagst resolutie kiest dan kan ik soms 1 uur spelen zonder dat mijn computer crasht maar soms meteen na 2 min crasht mijn computer al.

Unreal2 Ik ben 2 dagen geleden begonnen met deze game. In het begin was er helemaal geen probleem. Nu ben ik iets verder bij een bepaalde missie (Hellpoint ofzo) nou daar crasht mijn computer ook al weer hele tijd.

Ik heb beide MOBO's geprobeerd ( met clean install van WinXP en Driver) maar niets helpt.... is mijn videokaart brak geworden? :(

Lucky Goldstar

Verwijderd

Probeer je videokaart eens flink onder te klokken en je kast open te zetten, desnoods een kamerkoeler ernaast. Klinkt namelijk als een hitte probleem. Heb je het met alle games?

• DJkim

DJkim

Topicstarter
Het is niet overgeclockt en mijn systeem temp is ook niet slecht.... maar ik zal effe nog proberen met kast open.

Lucky Goldstar

• djkooij
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 17:51
Heb je al aan je voeding gedacht?
Ik had ook van deze rare vastlopers in games, maar nadat ik van een 230W voeding naar een 350W voeding ging geen vastloper meer gehad.

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 16:08
waren de 3.0 drivers niet stabieler??
En ff de spellen updaten, er zitten vaak patches in voor de 8500

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• DJkim

DJkim

Topicstarter
MOHAA heeft laatste patch 1.11v9 en ik heb heel lang zonder probleem gespeeld. En ik heb 300W voeding. Ik heb heel lang zonder probleem gespeeld maar deze is pas begonnen toen ik mijn kapotte 8KHA+(KT266) terug kreeg van fabrikant. Toen ik mijn oude mobo terug in kast had gezet en alles weer opnieuw had geinstalleerd, begon probleem met MOHAA 1028x768 resoluties. En ik heb echt werkelijk alles geprobeerd maar probleem komt steeds terug.

Zou het toch dan aan voeding liggen? kan het zo maar brak worden dan?

Unreal2 heeft nog geen patch gehad maar wat ik vreemd vind is dat ik Unreal2 al 2 dagen zonder probleem gespeeld heb, maar deze probleem begon bij bepaalde missie......

MOHAA heb ik geen probleem met MSIKT4V.... ik heb net Epox eruit gegooid maar nu heb ik weer probleem bij Unreal2 dus...

Epox 8KHA+ : MOHAA UNREAL2 Crash
MSI KT4V : MOHAA OK (tot nu toe dan) UNREAL2 Crash vanaf ene missie!

[ Voor 29% gewijzigd door DJkim op 27-02-2003 18:18 ]

Lucky Goldstar

Verwijderd

Kun je de kaart eens in een ander systeem proberen? Dan weet je of het aan je kaart of systeem ligt.

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-08 22:23
Heb een Hercules 3D Prophet (ATI Radeon FDX) 8500 LE 128 MB DDR op een 400 watt voeding en goed gekoeld systeem, geen probleem, had wel gelijkaardige problemen op men 230 watt voeding.

Het ene mobo gebruikt meer energie dan het andere wat dus tot te weinig stroom in je AGP slot kan volgen waardoor je grafische kaart niet meer mee wil.

Een beetje verlies heb je altijd...

• CybeRolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 07:30
Ik heb dezelfde problemen. P4, Abit plank en een Radeon 8500. Als ik sinds kort MOHAA speel, dan crasht het spel (onder Windows XP krijg ik zo'n foutmeldingsscherm een een verzenden en niet-verzenden knop). Soms zelfs een blauw scherm en een reset van mijn comp. Ik denk zelf dat het ergens in de software zit. Maar ik heb nog geen idee waar precies. Iemand ideetjes? Ik ga in ieder geval weer terug naar de Catalist 3.0. Tip van hierboven! Tnx!
CybeRolf

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:03

inXs

known as inXs

Probeer dan even je kaart te onderclocken (ook al heb je hem niet ge oc'ed) .. Dus even ver onderclocken en dan weer testen.. Als het dan werkt dan ligt het aan de warmte denk ik.

superB

Pagina: 1