(Citrix) ICA 6.3 en Internet explorer problemen

Pagina: 1
Acties:

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-04 16:36
Er draaien hier een tweetal terminal servers (win2k adv. server) Op deze terminal server draait zowel het RDP 5.0 als ICA . Verder maken we gebruik van Wyse Thin Clients (3125SE en 1200LE)
Nu is het probleem dat sinds de kort de gebruikers die via ICA een verbinding maken, problemen hebben met Internet Explorer 6. Op het moment dat ze inloggen en IE openen, dan loopt heel de sessie vast. Als dit gebeurt, en loggen uit en weer in, dan krijg je een zandlopertje te zien. Na ongeveer een half uur is deze weg, en kan zo goed als normaal gewerkt worden, totdat IE weer geopend wordt, dan hangt de hele zooi weer. Tot nu toe heb ik als enigste oplossing kunnen vinden dat je dan het roaming profile van de desbetreffende user moet verwijderen. Dit werkt tijdelijk, maar na verloop van tijd, (van een uur tot 2 weken) gaat het weer fout met IE.

De gebruikers die via RDP gaan, hebben nergens last van. En als ik de users gebruik maken van ICA, een verbinding via RDP laten maken, dan hebben ook zij nergens last van! :?

We moeten wel gebruik maken van ICA, omdat we de COM poorten nodig hebben. (kassa en labelprinter), dus volledig overstappen op RDP is geen optie.

Het lijkt er dus op dat er een conflict is tussen ICA en IE6, want via RDP gaat het wel gewoon.....

Please help.....

PS op de server draait Citrix Device Services, en het heeft altijd goed gewerkt.

HODL

• Ralphie
Anders misschien iets voor PNS? :)

HODL

• AppleMooz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-02 14:40
Wat zeggen je eventlogs?
Welke MetaFrame versie heb je? (XPe: Resource Management, 1.8: RMS 1.0)
Kun je dezelfde symptomen waarnemen als je als de betreffende user op de console inlogt?
Wellicht kun je proberen een aantal Thin Clients te upgraden?
Je zegt bovendien de symptomen te kunnen laten verdwijnen als je het profiel van de gebruiker weggooit. Update je IE eens, of zet de security settings wat scherper. Het kan zijn dat er een security update beschikbaar is. Wat gebeurt er als je alleen de Temporary Internet Files uit het roaming en lokale profiel leegt?

[ Voor 39% gewijzigd door AppleMooz op 27-02-2003 19:37 ]

• zwahiel
  • Laatst online: 23:22

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

-> pn&s?

ontopic:

Ik had iets opgevangen laatst over een fout in IE dat die probeerde dingen te starten maar dat dat binnen ICA niet mocht...

Ik ga 's ff zoeken daarna..

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• Ralphie
Citrix Device Services. Ze hebben allemaal een nieuwe firmware, en de laatste ICA client (6.3). Ook zijn alle Windows Updates uitgevoerd. Dat van de temp inet files zal ik eens doen. En de security settings zal ik ook eens doen!

HODL

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 14:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT > PNS

Tijd voor een nieuwe sig..

• Ralphie
zwahiel schreef op 27 February 2003 @ 19:46:
-> pn&s?

ontopic:

Ik had iets opgevangen laatst over een fout in IE dat die probeerde dingen te starten maar dat dat binnen ICA niet mocht...

Ik ga 's ff zoeken daarna..
Heb je het al gevonden? :)

HODL

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Moeten de users zich eerst authenticeren voordat ze een willekeurige site kunnen browsen?

[url]file://c|/[/url] openen, werkt dat wel ?

• Ralphie
Nee dat hoeft niet, alles wordt via een Policy geregeld

HODL

• elevator
  • Niet online

elevator

Gebruik je roaming profiles, en worden die gedeeld met NT4 workstations ?

• Ralphie
Alle profielen die via een terminal gaan zijn roaming. (vanwege meerdere terminal servers)
Alles in Windows 2000, dus we hebben niet met NT4 te maken

HODL

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Ralphie schreef op 01 maart 2003 @ 11:09:
Alle profielen die via een terminal gaan zijn roaming. (vanwege meerdere terminal servers)
Alles in Windows 2000, dus we hebben niet met NT4 te maken
dus het profiel wat de gebruiker krijgt op de terminalserver is dezelfde als diegenen die hij ook gebruikt op zijn lokale pc??

edit: mmm stomme vraag me me, de TS gebruikt dedicated terminals...

[ Voor 9% gewijzigd door Zwelgje op 01-03-2003 11:13 ]

A wise man's life is based around fuck you

• Ralphie
Ja, en ze hebben geen PC meer, maar een Thin Client (Wyse). Roaming profiles worden gebruikt, zodat je op iedere TC in kan loggen, en dan je eigen werk hebt.

HODL

• elevator
  • Niet online

elevator

en zijn het CE gebaseerde thin clients, of NT4 embedded clients?
Probeer ook die URL die ik je gaf eens - werkt het op zo'n hangend station dan wel?

• Ralphie
.Net.Ce Die Url kan ik maandag pas proberen

HODL

• Ralphie
Vandaag weer wat ondekt.

Op je inlogd onder een profiel wat zogenaamd gecrashed is, dan krijg je een zandloper te zien. Het gekke is dat na +/- een half uur deze verdwijnt, en je gewoon kan werken op de terminal. Maar Inet is nog steeds niet mogelijk, als je deze aanklikt dan hangt de terminal vervolgens weer voor een half uur.

HODL

• Ralphie
Is een van jullie bekent met de Thin PATH Plus software van NCD? Deze software kan o.a. com porten routen onder RDP 5.0. Weet een van jullie of dit ook werkt met Wyse Thin clients?

HODL

• AppleMooz
NCD heeft clientsoftware nodig. Gebruik makend van ICA heb zoiets als Client COM port redirection. Je hebt hier geen additionele software voor nodig. Dit zou je alleen nodig hebben als je gebruik maakt van RDP v5.0

• Ralphie
Dat heb ik dus nodig, omdat ICA bij ons voor geen meter meer loopt. Ik heb de com porten nodig op de terminals, voor kassa`s e.d. Dit moet op dit moment onder RDP 5.0 :(
Ik wil dit als tijdelijke oplossing, totdat ik het probleem met ICA heb opgelost....

HODL

• AppleMooz
onbegrijpelijk. kun je de organisatie die je hebt ingeschakeld voor de oplevering niet aansprakelijk stellen? wat je nu wilt is zoiets als een dure ferrari terwijl je de funtionaliteit van een bakfiets zoekt. je kunt bij NCD een gratis demo krijgen, vul de gegevens in en binnen een dag heb je je evaluation license. ik heb echter geen idee hoeveel ruimte de client installatie nodig heeft. bovendien heb ik, helaas, geen goede ervaringen met permanente oplossingen op basis van dit product. toch success.

• Ralphie
We hebben het zelf aangelegd. :+ Zoals ik al zei, het heeft een hele tijd gewerkt, tot vorige week.

HODL

• AppleMooz
Probeer eens gewoon mbv RDP aan te loggen. Zijn er verschillen in performance merkbaar? Kijk een in je eventlogs, post dat hier. Welke MetaFrame versie gebruik je? Geldt dit ook voor de administrator?

• Ralphie
Met RDP gaat alles goed, ook de accounts waaronder het fout is gegaan met ICA. We gebruiken CDS (Citrix Device Services)

HODL

• AppleMooz
Wyse Technology, in partnership with Citrix Systems, provides Citrix Device Services (CDS) for the award-winning line of Wyse® Winterm™ thin-client terminals. This agreement will enable Wyse to deliver basic ICA functionality for Wyse terminals connected to a Microsoft Windows NT Server 4.0, Terminal Server Edition for customers not currently utilizing Citrix MetaFrame. If you currently have Citrix MetaFrame installed, CDS provides no additional functionality and is not required.

Gewoon een Readme file lezen?

ICA is Independent Client Architechture = CITRIX
RDP is Remote Desktop Protocol = Windows Terminal Services

Kortom: Of ICA gebruiken of RDP icm CDS

[ Voor 14% gewijzigd door AppleMooz op 04-03-2003 13:22 ]

• Ralphie
Laat maar je editte hem net :)

We gebruiken dus RDP icm CDS. Het zijn twee terminal servers (onder 1 IP), waar ze op inloggen. Er loggen zowel terminals in die RDP als ICA gebruiken.

[ Voor 148% gewijzigd door Ralphie op 04-03-2003 13:28 ]

HODL

• AppleMooz
ICA gebruik je niet in combinatie met CDS. ICA heeft ingebouwde functionaliteit voor COM Port redirection. RDP gebruik je in combinatie met CDS.
Gebruik dus COM Port redirection (Standaard Citrix functionaliteit) op je Thin Clients als je met ICA werkt. Probeer CDS te gebruiken om de problemen aangaande COM Port redirection te gebruiken als je probeert te werken met RDP, het native Microsoft Terminal Server protocol.

[ Voor 28% gewijzigd door AppleMooz op 04-03-2003 13:38 ]

• Ralphie
Dank je! Ik begrijp het nu wat beter..

HODL

Pagina: 1