Toon posts:

netwerkje leggen met demon adsl.....

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik ben bezig met het aanleggen van een netwerk, maar heb de volgende problemen:

- mijn adsl verbinding werkt nog niet, maar kun je met je router al wel vast een netwerk aanleggen, voordat je inetverbinding werkt?
- bij demon moet ik mijn mac-adres van mijn nic koppelen aan mijn ip-adres. Dit gaat automatisch als je naar www.demon.nl/macadres gaat. Maar nu wil ik het macadres van mijn router koppelen aan mijn ip-adres, hoe doe ik dit dan???
- hoe benader ik mijn modem(ethernet) vanaf mijn computer?

alvast bedankt voor reactie......

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

- Ja, dat kan. (Sorry kan me antwoord gewoon niet langer maken :P)
- Handmatig instellen, zie boekje router...
- Kijk in boekje van modem meestal 192.168.1.1 of 127.0.0.1 o.id.

[ Voor 52% gewijzigd door Illegal_Alien op 27-02-2003 17:40 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Even een paar dingen verduidelijken:
- ja, dat kan, mits je een router hebt met een ingebouwde switch. Ik neem aan dat je dat wilt gaan doen.
- het mac adres van je pc kan je als mac adres van je router instellen. Daardoor doet de router zich voor Demon voor als je PC, en krijgt ie je vaste IP adres toegekend.
- Als je zo'n Allied Data modem krijgt kan je je modem niet zonder meer benaderen. Het modem is alleen een doorgeefluik. Maar met Copperjet Configurator kan je firmware en profielen up/downloaden. Je router kan je wel benaderen, via de adressen die illegal_alien aangaf.

Ter info: ik heb ook DSL Express van Demon met een Copperjet 813, en heb er een E-tech router (v2, blauwe versie) achter hangen met 2 pc's. Als ik jouw goed begrijp dus exact hetzelfde als jij wilt gaan doen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:39

Predator

Suffers from split brain

Hoe deel ik Internet ?
+
handleiding router

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Dit topic is gesloten.