Toon posts:

[WIN XP] Na bijplaatsen HD vastloper

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan het, en wat is er tegen te doen.....

Ik heb twee HD, eentje zat altijd standaard in m'n pc, dat werkt, ik had ook een server, met een andere HD, die moet nu in m'n pc geplaatst worden, jumpertjes staan goed, hij ziet hem in z'n BIOS, boot XP (Op andere HD staat ook nog Windows 2000) dan blijft hij hangen tijdens het inlogscherm van XP....

Wat gaat er nou in hemelsnaam mis???

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

staat je boot.ini goed?? alle verwijzingen en dergelijke.

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
mutsje schreef op 27 February 2003 @ 20:58:
staat je boot.ini goed?? alle verwijzingen en dergelijke.
Hij wil win2k volgens mij niet eens booten dus daar kan het niet aan liggen.

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 11:12
Hoe staan de schijven Prim. master / sec. master? prim. master/slave? En kan je wel via de veilige modus Win Xp inkomen?

Verwijderd

Wellicht heb je op allebei de HD's een actieve bootpartitie en dan raakt windows en de BIOS erg in de war.
Je zult een van de twee met fdisk inactief moeten maken en dan de de boot.ini wijzigen zodat je toch beide kunt laten booten.

Verwijderd

Topicstarter
Alles klopte, hoe ik het net opgelost heb: Alleen oude HD aansluiten, booten, in slaapstand. Andere HD bijplaatsen opstarten en hij deed het wel....... Daarna voor test normaal afgesloten en opnieuw opgestart en probleem deed zich niet meer voor....

Als overigens master en slave niet geklopt hadden hing hij al tijdens het BIOS scherm, dan begint hij nogal luid te piepen..... Windows komt er dan echt niet aan te pas...
Pagina: 1