Toon posts:

[fewture] to polijst or not to polijst

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Polijsten, op wat voor ondergrond ?

Nou wil ik niet naar doen, maar dit :
Het lijkt wel alsof je het helemaal weet..of niet? Wel eens van fijn schuurpapier gehoord?
Vlakken met polijstpoeder lijkt me erg lang duren trouwens.. En wie zei er iets over een houten plank? Waar slaat jou post eigenlijk op
.. kan ik niet als een redelijke respons beoordelen. De topicstarter vraagt of hij :
een platte plank moet gebruike
lijkt mij van hout. De verwarring over vlakken en polijsten zat al in het topic, daar ga ik mij niet druk om maken.

En ja, ik weet wat van de klassieke methodes om een superhete CPU met een gepolijste core en heatsink alleen met olie te monteren, en geen koelpasta.

En ja, ik weet ook dat koper op ijzer krassen geeft, net als schuurpapier vandaar dat je een glasplaat gebruikt. En dat polijst poeder ca. 100 tot 1000 keer fijner is dan waterglas schuurpapier.

En dat je met olie tussen de glasplaat en het te polijsten object controleert op 'vlakheid' .

En nog veel meer dingen.
Ik probeer wat te helpen en uit te leggen, en soms zwam ik een uur in de wind. Dat mag je rustig zeggen, zolang je het maar met een glimlach doet.

Kweenie wat jij hier doet, ik probeer wat bij te dragen. Jij toch ook...?

:P Dat geeft toch niet ? Ik heb geen zin om een beetje te gaan zitten ruzien. Sluiten we vrede ?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Kan je Fewture niet beter mailen :?

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

edit: dan niet :P

[ Voor 121% gewijzigd door m-m op 27-02-2003 16:16 ]

Verwijderd

Mn email staat notabene in m'n sig... |:(

Verwijderd

Topicstarter
Het is mijn topic niet, en ik vind niet dat hij onterecht dicht is.

Wat mij bezighield was de idee dat moddereren tussen gelijkgezinden ook best vriendelijk kan zijn.

Of niet ? Dan wil ik dat graag publiekelijk gesteld zien.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:16

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hallo allemaal, iets vriendelijker reageren mag ook wel hoor :{

Dat linkje naar de topic is onterecht dicht gaat ook nergens over, want het ging daar niet eens om. Maar ik denk dat je dit inderdaad beter via fewture zelf op kan lossen. Publiekelijk lijkt me niet echt nodig, maar als je het te bot vindt, kan je een mail sturen naar een andere mod oid.

Lijkt me onnodig om dat breeduit in LA te gaan bespreken :).

[ Voor 28% gewijzigd door JvS op 27-02-2003 16:16 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
Ook dat smileytje is onderwerp van FAQ's ....

Het is een beetje als JvS aangeeft, maar ik ga liever niet privé zitten emailen. Dat komt bij mij zelf ook altijd als ongewenst over, vandaar dat ik mijn email al lang geleden uit mijn sig/profiel heb gehaald.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2003 16:21 ]

Verwijderd

Waar gaat dit over eigenlijk? Je bent het niet eens met mijn houding tegenover jouw post..en dan open je hier een draad :?

Kijk, ik lees jouw reactie en die vond ik bijdehand genoeg om een reactie zoals de mijne op af te vuren. Mijn excuses daarvoor. ;)
IJZER??? SCUURPAPIER??????

*ehum*
Ja, vlakken met polijstpoeder doe je dus met polijstpoeder (corinthium of zo? korundum? diamantpoeder ??) en een glasplaat.

"Gewoon" vlakken van b.v. een cylinferkop van een motorblok doe je met een draaibank.

Een stukje schuurpapier op een houten plank en de koeler een beetje heen en weer schuiven, ik weet niet hoe je dat zou moeten noemen, maar vlak wordt het zo nooit, volgens mij ..

Schuurpapier heeft trouwens een groffere structuur dan de krassen die je met koelpasta effectief kunt opvullen. Wat voor een koeler wil je behandelen ?
Het enige behulpzame dat ik hierin kan ontdekken is dit:
Schuurpapier heeft trouwens een groffere structuur dan de krassen die je met koelpasta effectief kunt opvullen. Wat voor een koeler wil je behandelen ?
En voor de rest van je post kreeg je dus een veeg uit de pan..sorry ;)

Voor nadere info/discussie: fewture@tweakers.net ;)

Edit: Ow..ehrm..dat van die plank had ik niet gezien :X sorry.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2003 16:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Goed,
dat is duidelijk.

Als dit IRC was :

/ignore fewture

Verwijderd

Komop Hooi, je kunt toch wel tegen een stootje? :P
De reactie van Fewture had ook wel wat vriendelijke gemogen, dat klopt, maar niet iedereen is altijd even vriendelijk.

Zand erover, klaar. Zijn jullie nou weer vriendjes?

Verwijderd

Aangezien ik nog geen mail heb gekregen en dit topic nog open is zal ik nog wat erover zeggen.

Ik vond je post gewoon wat neerbuigend naar de TS toe. Vooral dit:

IJZER??? SCUURPAPIER??????

*ehum*

Persoonlijk vind ik dat niet kunnen. Ik geef toe dat ik zelf ook wat heftig reageer. Maar door de toon van jouw post lijkt de TS in jouw ogen een beetje dom en daarom gaf ik wat tegengas. Ik lijk dan een heel stug mannetje, maar je mag me best mailen en aanspreken over wat ik gepost heb.
Verder neem ik aan dat we het eens zijn dat het topic dicht moest. Erg makkelijk te vinden allemaal.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:16

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nou dat is weer duidelijk :)

Blijft over dat we liever hebben dat dit soort dingen via de mail besproken worden. Daar wordt gewoon op gereageerd (als het goed is en anders kan je altijd verder mailen oid).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.