[Win2kAdvServ] Systems Management Server alternatief

Pagina: 1
Acties:

• Counter-Strike
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Counter-Strike

Maar ik speel het niet!

Topicstarter
Ey Tweakz!,

Allereerst betwijfel ik of dit het goede forum is. Misschien toch Software Algemeen of misschien een van de netwerk fora?

Ik draai op het ogenblik windows 2000 advanced server met active directory. Nu wil ik software verspreiden over het netwerk en mijn oog viel de Systems Management Server (SMS) van Microsoft. Ziet er allemaal erg stoer uit, voor wie het niet kent: bekijk de demo even! (Flash player noodzakelijk!).

Nu vroeg ik mij af of hier nog alternatieven voor zijn? Google bood mij geen antwoord. Veelal kom je dingen tegen die standaard al in de Group Policy's zitten.
't jammerlijke is namelijk dat je geen demo/trial kan downloaden van Microsoft. Enkel een cdtje van 14 dollar :(

Ik kan me echter haast niet voorstellen dat dit het enige pakket is dat dit soort trucks kan uithalen. Wat ik globaal wil doen is het verspreiden van software over het netwerk. (Winzip, Office, etc).

Kent iemand nog alternatieven voor dit programma?

[ Voor 4% gewijzigd door Counter-Strike op 27-02-2003 15:34 ]

Dit is het einde van deze mededeling. De mogelijkheid tot reageren is aanwezig!

• tweakerbee
  • Laatst online: 04-09 08:53

tweakerbee

dus..?

Je wilt alles dus automatisch laten installeren op de clients?
Anders ben je er ook al met een share ;). Hoeveel PC's moet je er eigenlijk mee beheren?

You can't have everything. Where would you put it?

• Counter-Strike
  • Niet online

Counter-Strike

Maar ik speel het niet!

Topicstarter
tweakerbee schreef op 27 februari 2003 @ 15:45:
Je wilt alles dus automatisch laten installeren op de clients?
Anders ben je er ook al met een share ;). Hoeveel PC's moet je er eigenlijk mee beheren?
Oei daar was ik inderdaad onvolledig. Alles moet automatisch geinstalleerd worden. Een simpele share 'voldoet' dus niet. Aantal clients? uhhhhhh :P 2/3 :P

Beetje weinig niet? :P Ik wil gewoon eens met dit soort programma's 'klooien'. Software verspreiden met Group Policy lukt al, maar dingen als SMS kunnen gewoon veel meer :) En zijn daarom veel leuker.

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 08:07

TGEN

Hmmmx_

Novell ZenWorks, en ik heb bij em ouders nog een oude PC Pro liggen waar een review is van een stuk of 6 van dat soort proggels.

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Ff gezocht op Microsoft technet klik hier

leverde deze link op:
http://www.microsoft.com/..._sp_bestprac_softinst.asp

Het zit gewoon standaard in je Active Directory, gewoon je software publiceren daar. :D

Btw, staat ook in de F1 help van je server en w2k workstation.

suc6 met lezen :)

[ Voor 14% gewijzigd door aReaRe op 27-02-2003 17:56 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Ik zou je aan raden om voor een ander alternatief te kiezen aangezien ik niet echt goede ervaring met SMS heb, packages worden soms pas heel laat of helemaal niet verstuurd en het gebeurt ook nog wel eens dat de hele server eruit knalt

• Counter-Strike
  • Niet online

Counter-Strike

Maar ik speel het niet!

Topicstarter
TGEN schreef op 27 February 2003 @ 17:23:
Novell ZenWorks, en ik heb bij em ouders nog een oude PC Pro liggen waar een review is van een stuk of 6 van dat soort proggels.
Klinkt als dat draait enkel Novell Netware? Dat heb ik (helaas) niet! Hopelijk zitten er tussen die andere 6 wel windows exemplaren!
Riemer Reinalda schreef op 27 February 2003 @ 17:55:
Ff gezocht op Microsoft technet klik hier

leverde deze link op:
http://www.microsoft.com/..._sp_bestprac_softinst.asp

Het zit gewoon standaard in je Active Directory, gewoon je software publiceren daar. :D

Btw, staat ook in de F1 help van je server en w2k workstation.

suc6 met lezen :)
Mja, dit ken ik en dat werkt ook al. Op zich niet slecht, maar met een pakket als SMS kun je gewoon veel meer (zie die demo of SMS overview).

• vassago
  • Laatst online: 21:47
Verwijderd schreef op 27 februari 2003 @ 18:04:
Ik zou je aan raden om voor een ander alternatief te kiezen aangezien ik niet echt goede ervaring met SMS heb, packages worden soms pas heel laat of helemaal niet verstuurd en het gebeurt ook nog wel eens dat de hele server eruit knalt
Dan doe je echt wat fout, SMS 2.0 werkt perfect.
Vanaf SP2 zeker.

• mbrouwer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 13:44
SMS is idd een prima pakket om machines te managen maar zoals al eerder gezegt kun je software distribution ook prima in AD regelen. Daar komt ook nog eens bij dat SMS niet echt een goedkoop pakket is (ik zag de kosten eens en sloeg stijl achter over) en volgens mij komt daarbij ook nog eens de licentiekosten voor je SQL Server.

"And As A Finishing Touch... God Created The Dutch"

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Kijk eens hier: leuk speelgoed (heb er meegewerkt binnen de Postbank NV) maar is vrij kostbaar: http://www-3.ibm.com/software/tivoli/products/config-mgr/ :)
IBM Tivoli Configuration Manager can help you gain total control over your enterprise software and hardware. Its software distribution module can give you the ability to rapidly and efficiently deploy complex mission-critical applications to multiple locations from a central point. After systems have been deployed, the inventory module lets you automatically scan for and collect hardware and software configuration information from computer systems across your enterprise.

Software distribution capabilities of Tivoli Configuration Manager allow you to deploy software across your enterprise. It is a key solution for customers who need to achieve rapid, centralized application deployment. The software deployment lifecycle has many steps, and Tivoli Configuration Manager helps you manage them through its desired state management model. From packaging, planning and administration to delivery, installation and reporting, Tivoli Configuration Manager gives you the tools you need.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

OnTechnology.. Distribution Server en een client die de clients opbouwt.. (gui) alleen software is denk ik niet te downloaden.

• Counter-Strike
  • Niet online

Counter-Strike

Maar ik speel het niet!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 February 2003 @ 18:04:
Was dit met SMS 1.2? Of SMS 2.0 zonder service packs? Sinds sp2 schijnt er een boel veranderd te zijn. Zeker qua stabiliteit. (Zoals vassago ook al melde.)
mbrouwer schreef op 27 February 2003 @ 18:16:
SMS is idd een prima pakket om machines te managen maar zoals al eerder gezegt kun je software distribution ook prima in AD regelen. Daar komt ook nog eens bij dat SMS niet echt een goedkoop pakket is (ik zag de kosten eens en sloeg stijl achter over) en volgens mij komt daarbij ook nog eens de licentiekosten voor je SQL Server.
Inderdaad, beetje zurig als je bij dit soort software de prijzen opvraagt :( 'T liefst heb ik een trial versie zodat ik er een beetje mee kan spelen. (30 dagen is daar ruim voldoende voor al vraag je het mij ;)) Voor 3/4 computers schaf je zoiets natuurlijk ook niet aan. Ze zien je aankomen :P
Riemer Reinalda schreef op 27 February 2003 @ 18:23:
Kijk eens hier: leuk speelgoed (heb er meegewerkt binnen de Postbank NV) maar is vrij kostbaar: http://www-3.ibm.com/software/tivoli/products/config-mgr/ :)

[...]
Dit is inderdaad een prachtig pakket. Ziet er heel goed uit wanneer je naar die demonstratie kijkt! Als banken het gebruiken dan zal het wel onbetaalbaar zijn :o Jammer, maar ook hier geen trial! Zal dan wel niet gebruikelijk zijn :'(
mutsje schreef op 27 February 2003 @ 20:39:
OnTechnology.. Distribution Server en een client die de clients opbouwt.. (gui) alleen software is denk ik niet te downloaden.
Mja, ik kan ook hier niet anders zeggen dan dat het een waardig alternatief is. Wederom geen trial :> Ik vraag zeker teveel van het goede...

Bedankt in ieder geval voor jullie reacties, verdere suggesties zijn uiteraard welkom.

• TGEN
  • Laatst online: 09-09 08:07

TGEN

Hmmmx_

AttachMate Netwizard Plus
Intel LANDesk Management Suite
Microsoft System Management Server
Novell ZENWorks for Desktops
Vector Networks LANutil32 Elite

:)

Pixilated NetphreaX