::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race
Pc <-> router straight...
Soms zit er op een device ook een knop om het cross of straight te maken.
[ Voor 12% gewijzigd door Graham op 27-02-2003 15:28 ]
Ik heb die Router 2ehands gekocht, meestal zit daar standaard een kabel van zo'n 3 meterGraham schreef op 27 February 2003 @ 15:27:
Uhmm een crosscable is gewoon utp en tussen twee devices moet je meestal (lees: vrijwel altijd) een crosscable gebruiken dus denk van wel jah.
bij, is dat dan altijd een cross?
Verwijderd
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
cross werkt niet tussen kabelmodem en router neem straight daarvoorGraham schreef op 27 February 2003 @ 15:27:
Uhmm een crosscable is gewoon utp en tussen twee devices moet je meestal (lees: vrijwel altijd) een crosscable gebruiken dus denk van wel jah.
tenzij er een switch button tussen zit
dit staat gewoon in faq en veel in search
[ Voor 13% gewijzigd door _MaLa_ op 27-02-2003 16:10 ]
Of kijk effe hierVerwijderd schreef op 27 February 2003 @ 15:47:
Dat kan je heel makkelijk zien. Als de volgorde van de kabeltjes aan beide kanten gelijk is, is ie straight, anders is ie cross
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/3#3
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/19#19
FAQ rules btw
Uhmmm, hier wel hoor_MaLa_ schreef op 27 februari 2003 @ 15:56:
[...]
cross werkt niet tussen kabelmodem en router neem straight daarvoor
dit staat gewoon in faq en veel in search
[ Voor 26% gewijzigd door Graham op 27-02-2003 15:58 ]
Als je daar de cross-kabel in doet, en de schakelaar op uplink zet, functioneert de combinatie up-link-poort en croos-cable als een straight-cable.
eagle
Zou goed kunnen niet naar gekeken maar ik weet wel dat ik dat gebruikt bij m'n switch (router <-> switch)Brothar schreef op 27 February 2003 @ 15:58:
in de router zit ook een up-link-poort.
Als je daar de cross-kabel in doet, en de schakelaar op uplink zet, functioneert de combinatie up-link-poort en croos-cable als een straight-cable.
Kijk daar hebben we wat aan, dit ga ik gelijk proberen, thanx Brothar.Brothar schreef op 27 February 2003 @ 15:58:
Hij moet routen dus je moet je kabelmodem wel in de WAN poort stoppen, anders doet ie het niet.Brothar schreef op 27 februari 2003 @ 15:58:
Inderdaad. Ik heb hier van kabelmodem naar router (in de wan) een straightkabeltje.jadjong schreef op 27 February 2003 @ 19:29:
Hij moet routen dus je moet je kabelmodem wel in de WAN poort stoppen, anders doet ie het niet.
@Home alweer duurder
oo das mooi, dan kan ik die van mij ook gebruiken, dat was dus mn vraagVerdicampo schreef op 28 February 2003 @ 08:51:
[...]
Inderdaad. Ik heb hier van kabelmodem naar router (in de wan) een crosskabeltje.
offtopic:
@Home alweer duurder
thanx