Toon posts:

[Access] combobox in formulier*

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het programmeren en stuit op een probleem in een formulier.

Ik heb een combobox waaruit gekozen kan worden uit de nummers 0,1,2 en 3.
Aan elk van deze 4 waarden zitten weer andere waarden(1 staat voor de verschillende afdelingen en 2 voor de verschillende werkplekken van het bedrijf etc.).

Het moet zo zijn dat bij het invullen van het getal 0 er geen extra combobox verschijnt en bij 1 t/m 3 wel. Dit lukt ook wel, maar het lukt me niet om 1 van de 700 rijen afzonderlijk aan te spreken.
Het is dus niet mogelijk om in regel 1 een 0 in te vullen en in regel 2 een 1. Dan laat ie namelijk voor het gehele formulier een extra combobox zien.

Hoe is dit probleem op te lossen?

Bij voorbaat dank.

• B3U5
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-08 19:30
ehm als ik nou eens wist in welke taal je dit aan het doen bent...

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, vergeten...

MS Access
Taal: Engels.....

• B3U5
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-08 19:30
hmmz, nou ben ik niet de expert qua access. Maar ik volg het tot je "maar het lukt me niet om 1 van de 700 rijen afzonderlijk aan te spreken. "
kun je dat nog eens nader toelichten?

over welke rijen heb je het?
en welke regels?
mischien handig om een screenshot mee te posten?

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Voor zover ik het eruit kan halen is het de bedoeling dat, als je in ComboBoxA iets invult, dat aan de hand daarvan ComboBoxB gevuld wordt met een waarde? Of het moet zijn dat ik er langs zit nauurlijk.
Het is in principe gewoon mogelijk om aan een combobox of een ListBox waardes toe te voegen (dat doe je met AddItem) en deze waardes apart te selecteren.

My personal website

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Hij heeft natuurlijk ( :? check glazen bol ;)) een doorlopend formulier, en hij wil per record een combobox kunnen selecteren, maar zodra je dat doet, gelden ze voor alle records. Maargoed, de TS weet het het beste :)

Anyway, AFAIK kan je dat niet per record instellen.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Hmmzz... Als dat de bedoeling is, is dat wel mogelijk. Dan moet je echter zo te werk gaan dat je op de detail-regel van je form een combobox zet die verwijst naar een hulptabel. In die hulptabel staan de waarden die gekozen kunnen worden.

Jouw hoofdtabel (die dus ook aan je form hangt) verwijst in het betreffende veld naar de ID van de entry die hij in de hulptabel wil hebben. Jouw combobox heeft 2 velden, waarvan 1 zichtbaar: het eerste, onzichtbare veld, is de ID uit de hulptabel. Het tweede, zichtbare veld, is de omschrijving uit de hulptabel. De BoundColumn van de combo zet je dan op 1, zodat kolom 1 (die je dus niet ziet, duh!) bepaald wat wordt weergegeven in de combobox.

Je kunt op deze manier ook per regel de waarde in de combobox muteren.
En als 'ie dit ook niet is, kom dan maar eens met een fatsoenlijke uitleg :P

Als je per regel wil kunnen bepalen welke combobox zichtbaar wordt, kun je dat doen door code te schrijven die controleert welke combo geselcteerd moet worden en deze dan ook zichtbaar maakt
Visual Basic .NET:
1
  ComboBox1.Visible = True
bijvoorbeeld... (niet! ik BEN niet flauw! Ik vind gewoon dat er in ieder geval een beetje code in een P&W-topic moet staan :+)

Die code kun je trouwens het beste gewoon in een event van de combobox zetten. Volgens mij wordt bij een continous form zelfs gewoon de OnEnter getriggered.

[ Voor 10% gewijzigd door OZ-Gump op 27-02-2003 19:27 . Reden: brrblbrbll ]

My personal website

Pagina: 1