Toon posts:

2200+ alleen fsb?

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een 2200+ met volcano 9 erop ongeveer 45 graden stressed, maar als ik de multiplyer een halfje omhoog zet dan kom ik al niet meer in windows, ook niet als ik het voltage verhoog, de fsb krijg ik ook niet hoger want dan krijg ik errors met programmas. hij loopt nu stabiel maar ik zou graag de multiplyer een halfje hoger hebben (1950mhz dan). iemand tips of een andere manier?

Verwijderd

Je proc kan gewoonweg niet hoger, je hebt pech. Je kan maar 1 ding doen en dat is voltmodden om toch nog méér voltage te krijgen. Wat is trouwens de code die erop staat want de overclock is inderdaad ietsjes weinig.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2003 15:05 ]

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Frequently Asked Questions DOC (laatste update 13-11-02) :Y)
Ws. heb je gewoon pech met je cpu/ram/mobo dan.
Zonder verdere specs kunnen we echt niks zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 februari 2003 @ 15:04:
Je proc kan gewoonweg niet hoger, je hebt pech. Je kan maar 1 ding doen en dat is voltmodden om toch nog méér voltage te krijgen. Wat is trouwens de code die erop staat want de overclock is inderdaad ietsjes weinig.
ik kan het voltage gewoon in de bios omhoog gooien verder, zit pas op 1,6 ofzo :s
de code weet ik niet (vergeten te kijken) en ik ga die nu ff niet kijken want heb net me koeler erop zitte met arctic silver 3. geen zin om alles weer te slopen :)

Verwijderd

Als je hem op 1,85 zet moet het wel lukken denk ik zo. Als deze overclock met 1.6 was tel er dan maar een paar honderd mhz bij op zou ik zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 februari 2003 @ 15:12:
Als je hem op 1,85 zet moet het wel lukken denk ik zo. Als deze overclock met 1.6 was tel er dan maar een paar honderd mhz bij op zou ik zeggen.
dat werkt wel, alleen wordt me core over de 60 graden, ik ga wel proberen me fsb op 166 te krijgen. hopen dat het lukt

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 27 februari 2003 @ 15:22:
[...]

dat werkt wel, alleen wordt me core over de 60 graden, ik ga wel proberen me fsb op 166 te krijgen. hopen dat het lukt
60 graden is nog binnen de marge hoor, niks mis mee (nog niet 85)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Die V9 is niet echt een goede koeler. De V7+ is zelfs beter. Ik weet niet of de koeler met een klem zit, maar die kun je eventueel buigen om meer druk op de core te zetten.
Ik kan je iig vertellen dat het niet echt goed is dat je proc over de 60 graden gaat bij een vcore van 1,85V. Das echt een koelingsprobleem.

Maar goed..het is heel erg simpel. Je moet goed contact hebben tussen de core en de heatsink. Met wat gezond verstand moet dat wel lukken denk ik. Als het contact zo is dat je er tevreden over bent en de temps zijn nog steeds ruk dan moet je een andere koeler. En nu ga ik er wel vanuit dat de temps redelijk goed aangegeven worden.

Ow en nog iets; met 1,6V kom je nergens he, maar dat wist je vast al wel ;) Het is dus niet zo gek dat je comp niet wil booten op 1950 met 1,6V :P

Verwijderd

die van mij 2200+ heb ik al op 2010Mhz zonder echt te unlocken of voltage mod... gewoon de fsb veranderd... tja mijne word dan ook maar 39* :)

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:41

sapphire

Die-hard pruts0r

Verwijderd schreef op 27 February 2003 @ 23:51:

Ow en nog iets; met 1,6V kom je nergens he, maar dat wist je vast al wel ;) Het is dus niet zo gek dat je comp niet wil booten op 1950 met 1,6V :P
mijn 1600+ loopt standaard al op 1,75 volt :? dan is 1,6 wel erg laag jah

Gabriël AM5

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

sapphire schreef op 28 februari 2003 @ 09:24:
[...]

mijn 1600+ loopt standaard al op 1,75 volt :? dan is 1,6 wel erg laag jah
Das het verschil tussen een Palominno en een Tbred ,de standaard voltage..

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

Dit is een standaard overklokvraag. De remedie: Vcore omhoog en beter koelen. Lukt het dan nog niet, dan heb je gewoon pech.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.