Toon posts:

debitel abbo leeftijd <18

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben <18 jaar.
Ik wil een debitel abbonoment afsluiten. Ik heb (schriftelijke) toestemming van mijn ouders. Nu probeer ik de telecom shop duidelijk te maken dat dit wettelijk gezien volstaat.
Men beweert echter dat debitel gewoon geen abbo's aan minderjarigen afsluit, omdat dit zo in de voorwaarden staat. Ik kan zelf niets vinden in de algemene voorwaarden op www.debitel.nl. Ik wil *niet* dat het abbo op naam van mn pa/ma komt te staan.

Kan dit? En als dit bij debitel niet mogelijk is, welke telecomaanbieder is hier dan *wel* slim genoeg voor?

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
<u>Geen aanbieder</u>, gezien iemand fincieel aansprakelijk wordt gesteld.

Bij ben kan je wel met toestemming van je ouders vanaf 16 jaar een abbo afsluiten.

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-08 21:23
Ik krijg thuis wel rekeningen opnaam van me vader :(, maar ze zijn voor mij bedoelt :P. Het wordt afgeschreven van mijn rekening, maar me vader heeft toestemming gegeven :).

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 11:12
ik meen dat o2 ook gewoon accepteert als je ouders je schriftelijke toestemming geven.

Verwijderd

Topicstarter
dus Ben en 02 zijn wel slim. Juridisch gezien zouden inderdaad mijn ouders aansprakelijk gesteld gaan worden als ik de rekeningen niet voldoe. Ik ga eens even met debitel mailen, maar dat [striketrough]ben[/striketrough]t-mobile en 02 hier wel netjes aan doen, is goed nieuws.

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 11:12
Verwijderd schreef op 27 februari 2003 @ 14:35:
dus Ben en 02 zijn wel slim. Juridisch gezien zouden inderdaad mijn ouders aansprakelijk gesteld gaan worden als ik de rekeningen niet voldoe. Ik ga eens even met debitel mailen, maar dat [striketrough]ben[/striketrough]t-mobile en 02 hier wel netjes aan doen, is goed nieuws.
ouders blijven sowieso verantwoordelijk voor hun kinderen tot hun 18de leeftijd, dus ook al hoeven je ouders niet te tekenen ze kunnen het toch op hun proberen te verhalen als jij niet betaalt.

Verwijderd

larsemenneke schreef op 27 February 2003 @ 14:54:
[...]

ouders blijven sowieso verantwoordelijk voor hun kinderen tot hun 18de leeftijd, dus ook al hoeven je ouders niet te tekenen ze kunnen het toch op hun proberen te verhalen als jij niet betaalt.
Tot hun 21ste vaak nog..

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 16:55

jep

Verwijderd schreef op 27 February 2003 @ 14:56:
[...]

Tot hun 21ste vaak nog..
Financieel. :)

Verwijderd

Het gaat vaak om de finacien bij het afluiten van een abonnement bij een telecom provider , maa je hebt gelijk :>

Verwijderd

Topicstarter
ik heb iig t-mobile en debitel ff gemeeld, zal evt. antwoord later dus nog wel posten. mischien wel ik zo nog wel eventjes met klantenservice, tog gratiz nummer. Maar ik heb hekel aan in de wacht staan.....

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
En nog gedeeltelijk ook. ;)
Je ouders zijn "verantwoordelijk voor jou daden" (ook weer afhankelijk van diverse factoren) tot je 18e en daarboven tot je 21 ste financieel voor een gedeelte daarvan. :)

Verwijderd

Topicstarter
debitel heeft niet geantwoord. OF ik moet zo ff bellen met die knakkers OF iemand kan mij nu vertellen of debitel dit goed vind, of niet :). Pls ff snel, dan kan ik vanavond nog naar de winkel.

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Volgens mij is Debitel helemaal niet verplicht jou te accepteren als abonnee, ook niet als jij boven de 18 bent. Of het verstandig is, is een ander verhaal natuurlijk...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Pagina: 1