Toon posts:

[XP] Films op 2 HD's onderbrengen in 1 Directory *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in totaal 3 HD's.

HD1 = XP Pro installatie
HD2= 120GB Films
HD3= 120GB Films

Nu wil ik eigenlijk in 1 Dir alle films kunnen zien van 2HD's.

Heeft iemand Tips?

Verwijderd

Bijde NTFS vollume's koppelen aan een lege Dir op c:\ ipv als *:\ schijf weergeven, kan in Winxp.

(Rechtermuis op My computer -> Manage -> Disk Management)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2003 14:16 ]

• Richie Boy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-07 13:36

Richie Boy

not SUBed

backup maken van je 2 120GBs. Daarna vanuit XP beide schijven instellen tot 1 groot volume. Restoren. Klaar :)

Weet niet meer precies hoe zo'n volume heet 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Richie Boy op 27-02-2003 14:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik dank u!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
volgens mij is het niet mogelijk om 2 schijven te 'mounten' aan 1 en dezelfe directory/mountpoint onder XP.

Verwijderd

MissingDog schreef op 27 februari 2003 @ 14:17:
volgens mij is het niet mogelijk om 2 schijven te 'mounten' aan 1 en dezelfe directory/mountpoint onder XP.
Niet? ow.. ik dacht van wel, pin me d'r echter niet op vast, ik ben geen [echte] expert.

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om van de 2 HD's 1 volume te maken? Dat is nog makkelijker!

Liefst zonder opnieuw installeren.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2003 14:20 ]

Verwijderd

Je kan natuurlijk ook een raid setup bouwen, Dan zie je het als 1hdd van 240gig en hij is 2x zo snel :9

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 February 2003 @ 14:19:
Is het mogelijk om van de 2 HD's 1 volume te maken? Dat is nog makkelijker!
jep, dan moet je je basic disks omzetten naar dynamic disk, en dan software raid 0 gaan draaien, maar zoals een paar posts hierboven aangegeven word, zullen je schijven daar waarschijnlijk voor leeg moeten.

• MissingDog
  • Niet online
Flipke: dit kan alleen op serversoftware van Windows, tenzij je een hardware raid controller hebt. ClientOSsen van MS ondersteunen geen S/W raid voor zover ik het weet. En vertel er ook bij dat het geen veilige oplossing is om op die manier de schijven te koppelen, want als een van de schijven naar de klote gaat ben je alle data kwijt.

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Verwijderd schreef op 27 February 2003 @ 14:19:
Je kan natuurlijk ook een raid setup bouwen, Dan zie je het als 1hdd van 240gig en hij is 2x zo snel :9
Je kunt een volume set maken. Dit is alleen niet aan te raden. Als er een partitie corrupt raakt ben je beide kwijt. Eenvoudiger is het ze te mounten in een directory. Moet je misschien wel wat pielen met directorynamen. hardware matige IDE raids zijn niet of nauwelijks sneller dan enkele schijven. Softwarematige RAID is veel langszamer, vooral bij het schrijven.

meerinfo
http://www.google.com/sea...sk+windows+xp&sa=N&tab=gw

Verwijderd

MissingDog schreef op 27 February 2003 @ 14:23:
Flipke: dit kan alleen op serversoftware van Windows, tenzij je een hardware raid controller hebt. ClientOSsen van MS ondersteunen geen S/W raid voor zover ik het weet. En vertel er ook bij dat het geen veilige oplossing is om op die manier de schijven te koppelen, want als een van de schijven naar de klote gaat ben je alle data kwijt.
Uhm, leg mij eens uit hoe ik dan 2 ibm ultrastar 18gb drives onder windows XP pro in software raid0 heb draaien? :)

En dat het niet veilig is ben ik id vergeten te vermelden, dus topic starter, RAID 0 is niet veilig ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2003 14:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb de 2 schijven draaien op een Promise Ultra 100 TX2 kaartje, even 240GB data backuppen zie ik niet echt zitten, er is dus geen softwarematige manier om de 2 dir's in XP aan elkaar te koppelen? Er staat ook nog muziek en apps op de 2 schijven. Het gaat mij eigenlijk alleen om de 2 film dir's op beide schijven.

Edit: Ik zou natuurlijk vrij omslachtig shortcuts kunnen plaatsen in 1 van de film dirs zodat ik toch makkelijk alle films in 1 keer kan benaderen?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2003 14:29 ]

• MissingDog
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 February 2003 @ 14:27:
[...]

Uhm, leg mij eens uit hoe ik dan 2 ibm ultrastar 18gb drives onder windows XP pro in software raid0 heb draaien? :)

[...]
<HK-mode>
Hmmm....omdat Windows medelijden met je heeft dat je geen grotere schijven koopt? :+
</HK-mode>

Rubberlaars: Pleur die muziek op cd/tape/geleende harddisk, dan heb je ruimte vrij en kan je de films fysiek op 1 schijf zetten?

[ Voor 62% gewijzigd door MissingDog op 27-02-2003 14:34 ]

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Kan zoiets ook niet met Partition Magic.......
zal effe moeten kijken

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 February 2003 @ 14:27:
Ok, ik heb de 2 schijven draaien op een Promise Ultra 100 TX2 kaartje, even 240GB data backuppen zie ik niet echt zitten, er is dus geen softwarematige manier om de 2 dir's in XP aan elkaar te koppelen? Er staat ook nog muziek en apps op de 2 schijven. Het gaat mij eigenlijk alleen om de 2 film dir's op beide schijven.

Edit: Ik zou natuurlijk vrij omslachtig shortcuts kunnen plaatsen in 1 van de film dirs zodat ik toch makkelijk alle films in 1 keer kan benaderen?
Heb je zoveel films of heb je ze gewoon in dvd formaat :X

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:57

4POX

Everybody is wired

Als je kijkt in diskmanagement dan kun je een volume mounten in een map.. Alleen kan ik die optie hier niet aanvinken :(

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Topicstarter
MissingDog schreef op 27 February 2003 @ 14:31:
[...]

<HK-mode>
Hmmm....omdat Windows medelijden met je heeft dat je geen grotere schijven koopt? :+
</HK-mode>

Rubberlaars: Pleur die muziek op cd/tape/geleende harddisk, dan heb je ruimte vrij en kan je de films fysiek op 1 schijf zetten?
Dat gaat niet lukken, ik heb ongeveer 30GB aan MP3 en Software, de rest is films

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 February 2003 @ 14:35:
[...]

Heb je zoveel films of heb je ze gewoon in dvd formaat :X
Wat denk jij nou?

Verwijderd

[quote]MissingDog schreef op 27 februari 2003 @ 14:31:
[...]

<HK-mode>
</HK-mode>
[quote]

Mjah ok, voor dat geld had ik idd een BAGGERTRAGE ide 120gig schijf ofzo kunnen kopen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2003 14:46 ]

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Dit is een serieus forum hoor :/
Pagina: 1