Toon posts:

[VB.NET] Multiple Clipboard

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een bepaalde applicatie moet ik iets naar het clipboard kopiëren, dit is natuurlijk geen probleem. Maar nou wil ik meerdere dingen (tekst, plaatjes, etc) op het clipboard zetten. Met als doel dat je daarna met een soort van viewer de item kan selecteren die je wil gaan plakken.

Net zoiets als in office 2000 en XP, dat je meerdere dingen kan kopiëren en waarna je kan kiezen welke je wil gaan plakken. (Beeld -> Werkbalken -> Klembord (of in het engels iets dergelijks)).

Weet iemand hoe dit gerealiseerd kan worden met VB.NET?? of waar ik info hierover kan vinden. (heb overal gezocht)

Bij voorbaat dank.

:)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 11:14 ]

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik denk niet dat dit mogelijk is met het clipboard van windows zelf ( Weet ik niet zeker als je het zeker wilt weten zul je even in de MSDN library moeten zoeken ). Dus je zult zelf iets van een clipboard in elkaar moeten zetten.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

Is die clipboard viewer geen appartie applicatie.
Die zodra je op een item klikt, dat item in het clipboard copieerd.

Je copieerd je gegevens dan niet naar je clipboard, maar naar je eigen clipboard applicatie.

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Het is zeker wel mogelijk in windows. Je kan meerdere clipboard formaten tegelijk op de clipboard zetten en de ontvanger kan idd kiezen welke het meeste geschikt voor hem haar is. Wat niet (standaard) kan is meerdere items van hetzelfde clipboard formaat tegelijk op het clipboard hebben (bijvoorbeeld 2 stukken tekst).

Hoe je dit alles in VB.Net zou moeten doen kan ik je helaas niet vertellen.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal -> in iedergeval bedankt voor de moeite