ruis tussen tracks met Aopen crw 5224

Pagina: 1
Acties:

• Heras
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-03 14:08
Sinds gisteren heb ik een nieuwe brander, een Aopen crw5224.

Meteen na installeren heb ik op de Nero-site de nieuwste update van Nero gedownload en geinstalleerd. Ik heb met deze nieuwe brander echter het probleem dat hij tussen twee tracks in een krakende ruis produceert, meestal alleen hoorbaar aan het einde van een track, maar soms ook kort aan het begin van een track.

Ik brand 192kps mp3's die absoluut ruisvrij zijn en met mijn oude brander (crw2412) prima zonder ruis gebrand werden. Ik heb verschillende merken cd's uitgeprobeert. Ook heb ik mijn oorspronkelijke versie van Nero al eens opnieuw geïnstalleerd. Ik heb proberen te branden zonder 2 seconden pauze tussen de tracks en met 2 seconden pauze. (standaard doe ik normaalgesproken zonder)

Via de search en met google heb ik niks kunnen vinden, bijna alle oplossingen die genoemd worden hebben te maken met de bron-cdspeler die gebruikt wordt voor een 1-op-1 kopie. Dat is in mijn geval dus niet van toepassing.

Is dit een fout van de drive zelf en kan ik hiermee terug gaan? Of kan ik hier zelf wat aan doen?

De drive is ook voorzien van de laatste firmware (standaard uit de winkel, niet zelf geflasht; v1.05)

Verwijderd

heb je al geprobeerd om je audio cd's op een lagere snelheid te branden ?

• Heras
Ja, ik heb ook geprobeerd om op 16x te branden, lager wil ik toch echt niet gaan, daar koop ik geen nieuwe brander voor, toch? En ook op 16x was dezelfde ruis aanwezig...

• Heras
*update*

Gisterenavond nog even geprobeerd een audio-cd te kopiëren en ook dan is de ruis/kraak aanwezig tussen de liedjes in. Zowel bij "on-the-fly" als bij het kopiëren via een image.

data-cd's en vcd's brandt het ding zonder problemen.

Is mijn brandertje defect?

Verwijderd

Heras schreef op 28 February 2003 @ 12:16:
*update*

Gisterenavond nog even geprobeerd een audio-cd te kopiëren en ook dan is de ruis/kraak aanwezig tussen de liedjes in. Zowel bij "on-the-fly" als bij het kopiëren via een image.

data-cd's en vcd's brandt het ding zonder problemen.

Is mijn brandertje defect?
ruil dat ding gewoon om man, hijs toch nieuw zullen ze niet moeilijk over doen, weet je iig of het aan je brander ligt of aan je systeem/software

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2003 18:04 ]