Toon posts:

Plextor 48x brand niet :(

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje geleden 2 systemen gekocht die bijna identiek zijn. Zie sig. voorspecs. Wat is nu het geval. In het ene systeem doet de brander het niet.

Als ik in Nero een audio cd'tje wil branden blijft deze na het vullen van de buffer (4%) hangen. Oke, ik later een video (data) cd'tje geprobeert te branden, dit met meer succes. Hij brande hem wel helemaal goed (burn succesfull) maar geen van mijn 4 cd/cdr spelers konden hem lezen.

Deze uitleg is zeer kort door de bocht. 'tis nu al 1 maand aan de gang en heb de brander ook al een keer omgeruilt. Inmiddels heb ik 10-15 cd'tjes verbrand ;) en ben ik een beetje moedeloos aan 't worden. In hetzelfde systeem wat 1 meter ernaast staat gaat wel alles goed.

potentiele oplossingen, die ik kan verzinnen:

- Alternate vertelde me dat er een DMA jumper achterop zit, maar ik heb geen idee waar dat voor is.
- kan 'm ffies in een ander systeem proberen.
- andere firmware.

Ik hoop dat jullie mij kunnen verblijden met een _/-\o_ tip

Verwijderd

Probeer de plextor eens als master aan te sluiten zonder een slave driver/hdd, dit loste bij mij alle probs op met deze brander. Andere firmware kun je ook zeker even proberen.

Die dma jumper als je die eraf haalt dan maakt de brander GEEN gebruik maar van dma, niet aanteraden dus. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 February 2003 @ 14:14:
Probeer de plextor eens als master aan te sluiten zonder een slave driver/hdd, dit loste bij mij alle probs op met deze brander. Andere firmware kun je ook zeker even proberen.
Alleen master is geen optie. In dit systeem zitten namelijk 2 HD's, cd en die plextor.
edit: als test kan dit wel natuurlijk.
Die dma jumper als je die eraf haalt dan maakt de brander GEEN gebruik maar van dma, niet aanteraden dus. ;)
er zit geen dma jumper op. deze zat er ook niet bij.

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2003 14:49 ]

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-02 21:33
DMA jumper?
je bedoelt die jumper voor master/slave instelling te doen.

waarom doe je niet prim hd hd en secundairy cd plextor. dan moet ie het wel doen

Verwijderd

Topicstarter
Rody schreef op 27 February 2003 @ 14:43:
DMA jumper?
je bedoelt die jumper voor master/slave instelling te doen.
Nope er zit een extra jumper op voor de DMA .........(iets, waarschijnlijk on/off)
waarom doe je niet prim hd hd en secundairy cd plextor. dan moet ie het wel doen
zo issie nu aangesloten :)

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:43
gebruik je overal dezelfde media? k heb hier een oudere plextor (12x10x32) en die kan geen vcd/svcd branden op noname cd's. als ik andere cd's gebruik (platinum/verbatim etc) dan geeft ie geen problemen (bij eenzelfde image).

Verwijderd

Topicstarter
jpvk007 schreef op 27 February 2003 @ 14:49:
gebruik je overal dezelfde media? k heb hier een oudere plextor (12x10x32) en die kan geen vcd/svcd branden op noname cd's. als ik andere cd's gebruik (platinum/verbatim etc) dan geeft ie geen problemen (bij eenzelfde image).
ja, overal dezelf de goedkope cd's :). Maar 't echt heel vreemd 2 bijna dezelfde systemen naast elkaar. bijna dezelfde OS/software. zelfde nero versie, alles. En bij de ene doet die het wel en bij de andere niet.

Misschien zie ik iets over het hoofd.....maar volgens mij moet een brandertje aansluiten geen enkel probleem zijn.

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-02 10:34
Waarom verwissel je de 2 branders uit alle2 de systemen niet even.
(ookal heb je hem al omgeruilt, kunnen alsnof fabrieksfouten zijn)
Dat lijkt me punt 1 om uit te zoeken...

Daarna kun je kijken naar of de iDE kabels goed zijn (verwisselen).. en wat de andere hierboven allemaal aanbevelen..

57696520646974206c65657374206973206e657264

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:43
probeer eens andere media. of ff kijken of je dezelfde revision hebt en firmware. anders kan je eens proberen op een lagere snelheid te branden

Verwijderd

Topicstarter
Sluuut schreef op 27 February 2003 @ 14:56:
Waarom verwissel je de 2 branders uit alle2 de systemen niet even.
(ookal heb je hem al omgeruilt, kunnen alsnof fabrieksfouten zijn)
Dat lijkt me punt 1 om uit te zoeken...

Daarna kun je kijken naar of de iDE kabels goed zijn (verwisselen).. en wat de andere hierboven allemaal aanbevelen..
ja, lijkt me ook de beste optie, zou ik zowiezo al proberen. Maar 2x dezelfde vage syntomen bij andere branders lijkt me wel heel toevallig. Ik heb me ook al gek gezocht op internet 'en' op GOT maar nergens iemand met hetzelfde probleem kunnen vinden.

voor geintresseerde:
http://www.plextor.com/en.../downloads/firm_4824.html

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2003 15:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
jpvk007 schreef op 27 February 2003 @ 14:57:
probeer eens andere media. of ff kijken of je dezelfde revision hebt en firmware. anders kan je eens proberen op een lagere snelheid te branden
Hoe kan je de firmware rev. van een brander zien? ik heb geen idee. nieuwe eropzetten gaat heel makkelijk. gewon een .exe bestand. 'k heb 'm net al gedownload. Maar helemaal zonder risico's is deze actie niet. Verder kan de toko waar ik hem gekocht heb gelijk mij de schuld geven van de 'schade', als ze >:) willen dan.

lagere snelheid heb ik geprobeerd, zonder succes. Aan de media kan 't volgens mij ook niet liggen omdat deze cd'tjes het wel gewoon doen op het andere systeem.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2003 15:09 ]

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:10
Een vriend van mij had dit probleem ook bij audio CDs, bij hem werkte het weer nadat Cd-Text uitgezet was?

Verwijderd

Topicstarter
Lizard schreef op 27 February 2003 @ 15:15:
Een vriend van mij had dit probleem ook bij audio CDs, bij hem werkte het weer nadat Cd-Text uitgezet was?
dat heb ik nog niet geprobeerd. Wai ik ook nog ffies ga proberen is een ander burn tooltje (bij wijze van test) gebruiken.

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 February 2003 @ 15:03:
Hoe kan je de firmware rev. van een brander zien? ik heb geen idee. nieuwe eropzetten gaat heel makkelijk. gewon een .exe bestand. 'k heb 'm net al gedownload. Maar helemaal zonder risico's is deze actie niet. Verder kan de toko waar ik hem gekocht heb gelijk mij de schuld geven van de 'schade', als ze >:) willen dan.
De firmware van je drive kun je zien met een tooltje als PX Info welke een uitvoer geeft als:

ID 1 (I:) PLEXTOR CD-R PX-W2410A V1.04 (S/N:xxxxxx) (xx.xx.xxx)
Read speed: 17-40 X CAV
Jumper Settings: 010

Waarbij de V1.04 de versienummer van de firmware is. Alternatief kun je ook het erg handige PlexTools gebruiken (de versie op de site is een update - PlexTools moet je eerst installeren vanop de cd die bij je drive zat).

Verder is de kans op een mislukte firmware update erg klein als je de instructies volgt. Ik heb alleszins nog niet van een mislukte upgrade gehoord. Zelfs het negeren van de DMA waarschuwing voor het updaten, heeft bij mijn testen nooit een nadelige invloed gehad.

Mocht je desalnietemin een defect vermoeden aan de drive, ga dan niet terug naar de winkel waar je hem kocht (tenzij het binnen 7 dagen na aankoop is en je een nieuw exemplaar kan krijgen), maar neem meteen contact op met Plextor. Zij bieden 2 jaar garantie op hun drives, alle transportkosten zijn voor hun rekening en binnen 3 werkdagen heb je je gerepareerde drive terug thuis.

[ Voor 2% gewijzigd door satcp op 27-02-2003 15:35 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
SatCP schreef op 27 February 2003 @ 15:34:
[...]

Mocht je desalnietemin een defect vermoeden aan de drive, ga dan niet terug naar de winkel waar je hem kocht (tenzij het binnen 7 dagen na aankoop is en je een nieuw exemplaar kan krijgen), maar neem meteen contact op met Plextor. Zij bieden 2 jaar garantie op hun drives, alle transportkosten zijn voor hun rekening en binnen 3 werkdagen heb je je gerepareerde drive terug thuis.
fnxs voor de tool. Bij alternate kreeg ik na 3 maanden, nog steeds een nieuwe, teminste beweerden ze, misschien heb die de oude ff overgepakt. (lijkt me niet)

Verwijderd

Topicstarter
*kick*

Iemand al een oplossing .......

[ Voor 183% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2003 16:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
*kick*

(edit werkte niet :()

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-02 10:34
Mogelijke oplossing:

Afbeeldingslocatie: http://www.germes-online.com/direct/dbimage/50220086/Lighter.jpg

57696520646974206c65657374206973206e657264

• 3ddie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:29
dat is nog eens een nutteloze kick van een topic van bijna 4 jaar oud... :O

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wilde je geband worden ofzo? Dat kon je ook gewoon per email vragen :z
Pagina: 1