Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Hoewel ik betwijfel of ie daar open blijft (gewoon een kwestie van creatief zijn... soldeer er een oud stuk IDE kabel tussen ofzo) move ik m naar AVH, want een CME topic is dit iig niet
kunt eventueel een IDE-kabel gebruiken en die erop solderen/drukken
Kijk of t kant-en-klaar te koop is.. Maar ik denk dat dat erg duur is.. (Pioneer setje?)
Ik heb t zelf een keer gehad met een IDE kabel: Gewoon zelf een lange gesoldeerd...
Pak 2 kabels
Knip ze met een goede grote schaar RECHT af.
Met een mesje een lijn trekken, +/- 2 mm vanaf het geknipte.
Aan de andere kant van de kabel dat ook doen...
Dan met mesje de aders scheiden (2mm insnijden dus)
Vervolgens met punttangetje per ader de isolatie eraf trekken. (recht)
Dat bij beide kanten doen.
Dan de zooi vertinnen, in een rechte beweging (kernen twisten lukt dus niet, dus zorg dat t recht blijft!)
Dan ze op elkaar leggen, en met de soldeerbout ader voor ader aantikken... et voila: kabel klaar
Dan isolatie eromheen: Insmeren met montagekit, mooi tussen alle gesoldeerde aders en laten drogen.
Dan met een stuk electrotape icm secondenlijm een mooie laag tape eromheen rollen, en klaar!
't is ff werk, maar met beetje geduld en goeie soldeerbout prima te doen.
En kabels verlengen : Misbruik gewoon een IDE kabel, waarschijnlijk wel genoeg aders. En anders pak je een SCSI kabel, die is breder
Ik heb t zelf een keer gehad met een IDE kabel: Gewoon zelf een lange gesoldeerd...
Pak 2 kabels
Dan de zooi vertinnen, in een rechte beweging (kernen twisten lukt dus niet, dus zorg dat t recht blijft!)
Dan ze op elkaar leggen, en met de soldeerbout ader voor ader aantikken... et voila: kabel klaar
Dan isolatie eromheen: Insmeren met montagekit, mooi tussen alle gesoldeerde aders en laten drogen.
Dan met een stuk electrotape icm secondenlijm een mooie laag tape eromheen rollen, en klaar!
En kabels verlengen : Misbruik gewoon een IDE kabel, waarschijnlijk wel genoeg aders. En anders pak je een SCSI kabel, die is breder
Verwijderd
Als het een behoorlijke afstand gaat worden kun je het beste coaxiaal draad gebruiken ipv flatcable (flatcable is nogal instraalgevoelig).
Nadeel: je moet wel weten welke draad waarvoor is om het beste resultaat te hebben (signaal op middenkern - massa/nul op afscherming - geen voedingsdraden naast audiosignaaldraden leggen ivm brom).
Als je toch IDE kabel neemt: laat 1 draad ertussen elke keer ongebruikt - of nog beter: sluit die aan op aarde (net als een 80 polige dus).
Nadeel: je moet wel weten welke draad waarvoor is om het beste resultaat te hebben (signaal op middenkern - massa/nul op afscherming - geen voedingsdraden naast audiosignaaldraden leggen ivm brom).
Als je toch IDE kabel neemt: laat 1 draad ertussen elke keer ongebruikt - of nog beter: sluit die aan op aarde (net als een 80 polige dus).
...DJSmiley schreef op 27 February 2003 @ 13:57:
Kijk of t kant-en-klaar te koop is.. Maar ik denk dat dat erg duur is.. (Pioneer setje?)
Pak 2 kabels
IDE verlengen: Nog wat moeilijker doen zeg...
Of ga gewoon naar de computer handel op de hoek. Met wat geluk hebben ze een rol IDE kabel, 2 connectors en een bankschroef.
2 minuten werk en een paar euro... klaar is kees...
Maar ja, het is toch ook wel
Alles kan stuk.
Even lezen, het is voor m'n audioapparatuur..niet PC.remco_k schreef op 27 February 2003 @ 14:05:
[...]
...![]()
Of ga gewoon naar de computer handel op de hoek. Met wat geluk hebben ze een rol IDE kabel, 2 connectors en een bankschroef.
Maar ja, het is toch ook welom het zelf te doen...
Maar ik denk dat ik maar wel een stuk IDE haal, dat kan ik wel splitten om 2 kabels van te maken (tape en cd)
Afschermen wilde ik zowiezo nog een keer doen, maar dat komt later nog wel.
Ik dank u voor de tips/bevestiging
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Yeps.. maar ja, als t zondag is, en je wilt t DIE DAG werkend hebben, is dat wat lastigerremco_k schreef op 27 February 2003 @ 14:05:
[...]
...![]()
Maar ja, het is toch ook welom het zelf te doen...
Pagina: 1