Toon posts:

Visual Basic 6.0 - Creating a printpreview

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand toevallig hoe je met VB 6.0 een afdrukvoorbeeld maakt?

Ik heb een 7-tal forms die ik printen wil met:

form1.printform
form2.printform
etc. etc.

Deze form's hebben de afmetingen van en A4, wat tot resultaat heeft dat een simpele oplossing show form1 geen nut heeft omdat dan het onderste deel wegvalt met een resulutie onder 1280x.....

En het zou natuurlijk mooi wezen als je ook kan bladeren met bijvoorbeeld volgende.

Mijn vraag is dan kan ik niet een afbeelding van een form maken en die vervolgens in een picturebox plaatsen in een 50% grootte. Zoja, hoe doe ik dat ?

bij voorbaat dank.
Jelmer

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
je zou ik de background een form met een picturebox kunnen opbouwen, met daarin/op de gegevens uit de forms in jouw eigen opmaak, deze kan je tonen als afdrukvoorbeeld, tevens kan je ook deze picturebox in z'n eentje naar de printer verzenden, ipv het hele form.

Verwijderd

Topicstarter
alle gegevens zijn al in de form's geplaatst. Ik heb geen zin om al die gegevens ook naar ene picturebox te sturen. Het betreft een 7-tal pagina's.

Is er niet een manier om gewoon het formulier kleiner te laten zien of iets dergelijks ???
En natuurlijk alle label's en afbeeldingen dan ook.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 12:38

Crazy D

I think we should take a look.

Even zoeken op MSDN of op vb-sourc sites. Er zwerft genoeg code rond om print-screentjes te maken vanuit een VB progje, die kun je prima gebruiken om je eigen windowtje te print-screenen. En vervolgens kun je de bitmap in een picturebox tonen die als print-preview geldt.

Exact expert nodig?