Grote menustructuren, hoe het beste aan te pakken? *

Pagina: 1
Acties:

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 13:56
Ik heb verschillende menu structuren in een website zitten die allemaal worden genereerd vanuit de database

Nu heb ik een module gemaakt die een deel van een hardeschijf indexeert en die publiseert op de website.

Bij heel veel menu items, worden de huidige scriptjes tergend langzaam!

Ik heb, om te testen, even mijn map my documenten geindexeert!
Maar die genereert meer dan 2650 menu items!

En dat is te veel voor mijn tree control...

Zijn er technieken waarbij menu scriptjes wat zuiniger omgaan met de menu structuren? of moet ik me gaan focussen op postback's naar de server....

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 09:52

Pelle

🚴‍♂️

topictitle fixed :)

Verwijderd

Inderdaad focusen op postback,
voor het CMS van mijn werkgever gebruiken we een java script dom-tree die pas de subtakken laden op het moment dat ze nodig zijn.

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Misschien kan je hier wat inspiratie opdoen (cq rippen):MSDN library
Deze tree werkt echt prettig en doet ook aan load-on-demand.

• PhoneTech
En hoe is dat dan het beste te doen met drop down menu structuren? want daar is een postback niet echt de beste oplossing lijkt me...

Ik gebruik nu een script van DHTML-Central

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Dat gaat nooit werken met een dhtml-oplossing natuurlijk. Die heeft toch echt de volledige data nodig voor het genereren van het menu. Dat levert of een hoop werk op als het volledig dynamisch gemaakt wordt, of het levert een enorme berg html op die je ook niet wilt.

Met zulke hoeveelheden moet je de dynamische menu's gewoon laten vallen (of je moet van die ingewikkelde data-binding dingen gaan verzinnen zoals op de MSDN-site, maar denk niet dat je daar zin in hebt :))

• PhoneTech
Ok...Ik heb een idee hoe ik het beste een tree structuur dynamisch kan vullen

Als ik de tree control in twee frames verdeel, waarin de eerste de tree bevat, en de tweede de tree items.

kan ik dan dynamisch de tree items vullen vanuit het tweede frame zonder dat de tree frame herladen wordt?

Verwijderd

Lijkt me geen goed idee. Je kan ook gewoon het dynamische gedeelte vergeten en bijvoorbeeld php een scriptje schrijven waarmee je kunt navigeren binnen de "mapstructuur". En dan dat je met links naar de parent/child "mappen" kunt gaan. Postback dus :)

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

PhoneTech schreef op 27 February 2003 @ 15:26:
Ok...Ik heb een idee hoe ik het beste een tree structuur dynamisch kan vullen

Als ik de tree control in twee frames verdeel, waarin de eerste de tree bevat, en de tweede de tree items.

kan ik dan dynamisch de tree items vullen vanuit het tweede frame zonder dat de tree frame herladen wordt?
Je zou ook iets kunnen doen met XML + XSLT. Check mijn site maar eens.

[ Voor 4% gewijzigd door Alarmnummer op 27-02-2003 15:58 ]

Verwijderd

Ik heb een SSI perl programma geschreven die menu structuren creeert op basis van de pagina waaruit hij wordt aangeroepen. Per menu niveau bestaat en per individueel item wordt een template gebruikt. Daarnaast wordt rekening gehouden in welke ''tak" van de menu boom de betreffende pagina zich bevind. Hiermee zijn zo'n beetje alle denkbare menu's te genereren.

Voordeel van server side scripting is dat elke domme browser het menu goed kan weergeven

• PhoneTech
Alarmnummer schreef op 27 februari 2003 @ 15:56:
[...]

Je zou ook iets kunnen doen met XML + XSLT. Check mijn site maar eens.
Das een mooi structuur! En hij heeft lekker veel nodes...En de snelheid houdt ie ook vast!

Waar heb je deze vandaan? Of heb je hem helemaal zelf in elkaar gezet

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Ik heb hem zelf in elkaar gezet. Je kan alle files wel van mijn site afplukken (anders kan ik ze wel naar je toe sturen). Het is opensource en je mag er mee doen wat je wilt. Moet je me alleen ff een mailtje sturen als je het gebruikt, kan ik zien wat je ervan hebt gemaakt.

Maar of hij de snelheid vasthoud is een 2e. Het document wordt wel in 1 keer aangemaakt, dus bij een groot aantal items zou dat eventueel problemen kunnen
opleveren. Maar ik ben nog niet tegen problemen aangelopen.

[edit]
Er zit geloof ik nog een foutje in de xsl, onder mozilla doet hij het niet. Zal wel ergens een tag ofzo verkeerd staan :)

[ Voor 13% gewijzigd door Alarmnummer op 27-02-2003 18:16 ]

Pagina: 1