Total Traffic Control

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cariba
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-06 03:02

cariba

while(alive) {breathe();}

Topicstarter
Hey all,

Ik heb kabel, en draai nu een Windows 2000 servertje die NAT doet via WinRoute (www.kerio.com).

Interface "Internet":
* IP 212.187.63.163
* GW 212.187.63.1
* SN 255.255.255.0
* NAT ON

Interface "LAN":
* IP 10.1.1.1
* GW 10.1.1.1
* SN 255.255.255.0

Nu heb ik de Trial van Total Traffic Control gedownload (www.lightspeedsystems.com).

Maar ik kom er niet uit wat ik nu moet doen. Ik wil namelijk mijn uploadsnelheid limieteren naar 10 kilobyte per seconde. Heeft iemand ervaring met TTC? Moet ik WinRoute helemaal uitschakelen en de NAT configuratie in TTC maken? Of werken ze samen? Heeft iemand hier een voorbeeld van? Hoe moet ik dit doen? :?

life would be much easier if we had the source code.

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Via Google:
TTC uses Windows 2000 Workstation, with SP2 and a custom TCP/IP stack, called the IP Magic Interface Driver. To ensure security, only the management card has access to the Windows operating system - the internal and external NICs cannot access the system. The custom stack is also optimized, providing higher throughput than that of the standard stack.
Ik denk dus dat je WinRoute zou moeten vervangen door TTC.

Offtopic: Waarom WinRoute in plaats van Routing and Remote Access?

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Verwijderd

Hey, dat programma heb ik ook een keer gedownload en ik kreeg het ook niet goed aan de praat omdat de trial snel afgelopen was. Ik heb eindelijk eeen simpel tooltje voor Windows gespot waarmee je kan doen wat jij wilt.

zie hier: [rml][ TIP!] Bandbreedte beperken voor gebruikers[/rml]

• cariba

cariba

Topicstarter
Devster schreef op 27 februari 2003 @ 13:12:
Offtopic: Waarom WinRoute in plaats van Routing and Remote Access?
Omdat ik ooit eens speciale IPSEC-NAT routing nodig had voor een VPN met mijn werkgever. De ondersteuning daarvoor zat toen nog in de beta in WinRoute. Ik heb daar veel mee getest en uiteindelijk werkte het en kreeg ik voor mijn test werkzaamheden een key voor de full versie. En sinds dien ben ik altijd bij WinRoute gebleven.

• cariba

cariba

Topicstarter
Devster, je hebt inderdaad gelijk, WinRoute vervangen, maar het is me toch niet helemaal duidelijk hoe ik het zou moeten configureren.
Ik heb de tool waar Rubenski me op wees geprobeert en dat werkt perfect!

Thanx!

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-08 15:35

Ruudjah

2022

-winroute eraf knikkeren
-TTC installeren
-simpele NAT config bouwen.
-tussen interne IF en NAT object speedlimiter neerzetten

Klaar :).

Begrijp trouwens niet waarom je je upload wilt cappen, op de manier zoals ik voorstel, is AL je upload gecapped. Beter is er eerst een protocol branch voor te doen, zo kan je de upload van bijv. FTP of HTTP cappen.

Als je naar de voorbeelden kijkt kun je veel over het systeem van TTC leren :).

[ Voor 11% gewijzigd door Ruudjah op 28-02-2003 14:00 ]

TweakBlog

Pagina: 1