Toon posts:

Kan girotel via ADSL modem?

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort girotel, maar nu probeer ik in te bellen met mijn USB ADSL modem. Maar het maakt niet uit welke verbinding ik kies, ik krijg steeds de volgende foutmelding

"Opbellen naar Girotel is mislukt.

Controleer uw modeminstellingen en uw telefoonaansluiting.
Probeer het daarna nogmaals."

Is het iemand gelukt om intebellen met een ADSL verbinding?

Verwijderd

Girotel Online!!!

Girotel wilt zelf een verbinding opzetten naar hun server. Dit om beveiligings redenen. Dit is dus niet mogelijk met een ADSL modemert

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2003 13:05 ]

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Je zult Girotel on-line moeten gebruiken.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
hoe wou je inbellen zonder een gewoon modem?

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

En dat werkt echt prima. Vraag 't wel op tijd aan, want het duurt wel even twee weken voordat je hele pakketje binnen is.

Verwijderd

Topicstarter
thanks. dit wist ik dus niet

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Wekkel: hele pakketje binnen? je kunt met je gewone girotel usergegevens anytime inloggen op Girotel Online....tenminste lukte mij wel gewoon.

Verwijderd

Ik heb zelf vandeweek girotel voor een klant geïnstalleerd en dat liep prima nadat ik de internet verbinding had ingesteld op intranet (binnen het postbank programma).

Ik weet niet of je dezelfde versie van het software hebt als die klant van mij, maar het is het proberen waard, niet toch?

Suc6

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

MissingDog schreef op 27 February 2003 @ 13:07:
Wekkel: hele pakketje binnen? je kunt met je gewone girotel usergegevens anytime inloggen op Girotel Online....tenminste lukte mij wel gewoon.
Aha, ik begon met Girotel Online, dan zal dat het verschil wel geweest zijn |:(

• JPS43
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-11-2021
Girotel belt naar een vast nummer, en maakt een een-op-een verbinding met je modem en hun server. Werkt dus alleen met analoge odf ISDN lijn. et ADSL bel je niet naar een specifiek nummer, maarwordt je via VPN toegelaten op het Internet. Vandaar dat het programma Girotel niet werkt met ADSL. Dus inderdaad girotel online gebruiken (doe ik nu ook) of alsnog een analoge modem in je pc, voor girotellen. DAt laatste zou ik persoonlijk niet doen. Zorg voor goede firewall/virusscanner, en gebruik gewoon girotel online.

JPS

• KoW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

Verwijderd schreef op 27 February 2003 @ 13:07:
Ik heb zelf vandeweek girotel voor een klant geïnstalleerd en dat liep prima nadat ik de internet verbinding had ingesteld op intranet (binnen het postbank programma).

Ik weet niet of je dezelfde versie van het software hebt als die klant van mij, maar het is het proberen waard, niet toch?

Suc6
Dat is de versie voor bedrijven waarschijnlijk.

Die heeft andere opties

Verwijderd

JPS43 schreef op 27 February 2003 @ 13:09:Zorg voor goede firewall/virusscanner, en gebruik gewoon girotel online.
:? Heb jij zó weinig vertrouwen in de Postbank?

Verwijderd

als je de postbank wachtwoorden opslaat op de computer,is enige voorzorg tochwel op z'n plaats :D

• JPS43
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-11-2021
Verwijderd schreef op 27 February 2003 @ 14:19:
[...]
:? Heb jij zó weinig vertrouwen in de Postbank?
Ik heb wel vertrouwen in de postbank, maar niet in het internet. Bij girotel Online zit je wel op een HTTPS pagina, maar dat wil nog niet zeggen dat het 100% veilig is (bestaat niet op Internet). Dit geld overigens niet voor girotel via een modem, alleen voor Girotel online. Daarbij, iedereen die op het Internet zit, zeker met een ADSL modem (met vast IP adres), heeft op z'n minst firewall/virusscanner nodig.

Zie ook opmerking hiervoor.

[ Voor 4% gewijzigd door JPS43 op 27-02-2003 14:34 ]

JPS

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 February 2003 @ 14:26:
als je de postbank wachtwoorden opslaat op de computer,is enige voorzorg tochwel op z'n plaats :D
Hij slaat je gebruikers ID en je GIN op (als je dat wilt), maar je wachtwoord moet je altijd blijven ingeven.

Verwijderd

even een algemeen vraagje.

is de postbank nog steeds zo brak als vroeger (1 a 2 jaar geleden)?

ik ben toen overgestapt vanwege de troubles

- Bijna altijd problemen met inloggen
- na elf uur kun je geen transacties meer doen/uberhaupt inloggen
- geld is gewoon 5 werkdagen pleite

of hebben ze dit nu opgelost?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-08 20:06
Dit is dus prima te vinden op de postbank site :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.