Toon posts:

[WC]Plaats van de radiator

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb de search gebruikt en na ongeveer 30 min topics doorkijken nog niet echt releavnte info gevonden!!

Ik ben bezig met t inbouwen van waterkoeling in me pc.
MAar wat is nou de beste plaats om de radiator te plaatsen? Onder/boven/voor/achter???
Ik heb aan de voorkant van me case iig plaats voor een 120mm fan of een 80 mm.
En me case is een medium tower dus hij past niet boven me voeding!!

En dan nog wat kan ik de fan op de radiator t beste lucht op de radiator laten blazen of weg zuigen?

Verwijderd

check hoe ik heb gedaan met een miditower kan je wel wat kwijt hoor ![rml][ WC] Vegito's waterkoeling![/rml]/

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2003 13:06 ]

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:10
kun je denk ik beter even hier vragen: [rml][ WC] Het grote waterkoelingvragen topic.[/rml]

Verwijderd

Topicstarter
misschien ben ik scheel hoor! maar waar zit je rad?

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

(jarig!)
Welk formaat radiator heb je?

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 14:38

Corn

Raar jongetje

Hangt van je model kast af waar je die het beste kan plaatsen... Als er genoeg ruimte en flow is kun je hem het beste bovenaan doen, omdat dat de natuurlijke convectie ten goede komt. Maar aan de voorkant onder de ddrive kan het ook goed

Verwijderd

Topicstarter
Cornholio2001 schreef op 27 February 2003 @ 13:26:
Hangt van je model kast af waar je die het beste kan plaatsen... Als er genoeg ruimte en flow is kun je hem het beste bovenaan doen, omdat dat de natuurlijke convectie ten goede komt. Maar aan de voorkant onder de ddrive kan het ook goed
oke...an als ik ehm dan onder me 3,5 inch drives plaats welke kant moet ie dan opblaasen?

Verwijderd

Ligt er denk ik ook gewoon aan waar je ruimte hebt voor 1.
In principe kan je hem overal in je case plaatsen.
Maar je moet ff kijken wat het beste werkt. Dat een kwestie van testen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 February 2003 @ 13:09:
misschien ben ik scheel hoor! maar waar zit je rad?
boven op me kast maar hij moet nog afgewerkt worden met een metale plaat :)

Verwijderd

makkelijkste is om em boven op je kast te leggen, 2 gaten te boren (lastig zonder een staalboor van het goede grootte) en daar de slangen doorheen te halen.

Mooiste is om de radiator boven in je kast. voorin je kast weg te werken zodat je zo min mogenlijk ruimte verliest. Moet je wel een passende radiator hebben waar ook nog je fans op passen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 February 2003 @ 18:35:
makkelijkste is om em boven op je kast te leggen, 2 gaten te boren (lastig zonder een staalboor van het goede grootte) en daar de slangen doorheen te halen.

Mooiste is om de radiator boven in je kast. voorin je kast weg te werken zodat je zo min mogenlijk ruimte verliest. Moet je wel een passende radiator hebben waar ook nog je fans op passen.
Idd, maar je fans passen altijd aangezien het gebruikt van een duct geluid scheelt en elke fan maakt dan optimaal gebruik van het gehele oppelvlak van de rad.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:12
Verwijderd schreef op 27 February 2003 @ 13:05:
... kan je wel wat kwijt hoor !
Als je alles buiten je kast hangt wel ja ;)

Vaak heb je de meeste ruimte voorin / onderin bij miditowers, het kan dan een optie zijn om in het zijpaneel van je kast een gat te maken voor de fans, en vervolgens je rad daarachter te hangen. Intake, zodat er koude lucht van onderen je kast ingezogen wordt, die er vervolgens door oa je voeding bovenin weer uitgewerkt kan worden :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

nou niet alles is buiten de kast maar ik kon ook een eheim pomp kopen met een klax reservoir en me radiator bij de bay's had ook makkelijk gekunt .bij een zelf maken reservoir kon ik mijn idee kwijt. en me radiator op de kast vond ik mooier maar zoals je ziet is ie nog niet helemaal af er komt nog een kapje net als cooltech

Verwijderd

ik heb me radiator voorin me case zitten...dat was ook de enige plek waar ik hem kwijtkon want hij paste voor de rest nergens anders in me case :(

maar is wel mooi gelukt en je bent hem ook gelijk kwijt :)
Pagina: 1