Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Waarom? Om dezelfde reden dat alle CPU's niet met alleen een fan gekoeld worden, vergroting van het contactoppervlak is altijd goed. Een overgangsweerstand metaal-metaal is te verwaarlozen als je kijkt naar metaal-lucht.
[ Voor 100% gewijzigd door scorpionv op 27-02-2003 12:59 ]
Fun while it lasted: World Community Grid!
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
ohw wacht, wat voor mosfets bedoel jij hier eigenlijk?
[ Voor 9% gewijzigd door AtomicShockwave op 27-02-2003 14:41 ]
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate
Verwijderd
die mosfets zijn (het zichtbare gedeelte dan) van zwart plastic, dus voor koeling is een koelblokje er op beter. (2)
Alleen zou ik overwegen er lijm tussen te doen of iets met een klemveertje oid. Dat 'plakkertjes' er op doen klinkt wat eng, dat gaat vast los na een tijdje.
2 componenten kit denk ik. Die werkt geloof ik tot 70 graden ca.
Overweeg je deze mod om de 5 volt lijn te verbeteren ?
Verwijderd schreef op 27 February 2003 @ 15:36:
Alleen zou ik overwegen er lijm tussen te doen of iets met een klemveertje oid. Dat 'plakkertjes' er op doen klinkt wat eng, dat gaat vast los na een tijdje.
2 componenten kit denk ik. Die werkt geloof ik tot 70 graden ca.
Zou kunnen, maar nog makkelijker is het om TO220 isoleersetjes te gebruiken denk ik..
Die setjes kun je gewoon bij de lokale elektroboer halen.. Dan ben je zeker dat er geen elektrisch contact is tussen koelblok, en het metalen deel van de mosfet (daar kan namelijk ook spanning op staan).
Bij die setjes zit ook een schroef en moer van pvc, waarmee je de mosfet vast kunt zetten op het koelblok..
Verder is het nog aan te raden om ook koelpasta (i.c.m. zo'n setje) te gebruiken

Als ik de kant en klare heatsinkjes met de al bevestigde plaktapjes erop zet moet het houden... tenzij het erg warm wordt en die zooi smelt.
Anders plak ik er wat AS SA tussen.
Voor ongewenst contact ben ik niet bang...
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Verwijderd
En waarom nou een apart topic hiervoor? Vind ik een beetje onzin eigenlijk..maar ja..
Verwijderd
Dat vermoeden had ik al.Tijgert schreef op 27 February 2003 @ 15:57:
Het gaat dus om de Mosfets van mijn 8RDA+
[afbeelding]
Anders plak ik er wat AS SA tussen.
Voor ongewenst contact ben ik niet bang...
Wat ik mij een beetje herinner zijn wat ramp-postings van mensen die met ASA een koeler op hun VGA kaart hadden gezet, die er na een tijdje weer spontaan af sukkelde.
Die ramsinkjes wegen natuurlijk een stuk minder, dus misschien houdt dat wel.