Toon posts:

Vreemde lichteffecten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen met het volgende probleem.

Splinter Cell start prima op, geen fouten of iets dergelijks, maar zodra ik met de traningsmissie begin zijn de lichteffecten niet goed. Ook sommige textures hebben een soort zigzag effect in de schadow zitten. Daarnaast 'zweven' er een soort grote lichtvlakken door mijn beeld heen. Deze zijn er niet constant maar alleen wanneer ik bevoorbeeld draai. Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

Mijn specs zijn:

Chieftec DX-01W
AMD Athlon 2100+ Thoroughbred A
Coolermaster HCC-001
3x Coolermaster 80x80mm cfs
ASUS A7N8X
Kingston 512 PC2700
Maxtor 30GB 7200 rpm
Leadtek Ti4200 64Mb, detonator 40.71
Soundblaster Live! 5.1
Aopen DVD 12x
Liteon CD-RW 24x/10x/40x
Windows 2000 Prof.
DirectX 8.1a

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2003 12:47 ]

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Heb je je videokaart niet toevallig overgeklokt staan? Dit soort problemen krijg ik namelijk als ik te hoog ga.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Silva
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
mischien even de nieuwste nvidia drivers downloaden en directx 9 installeren ?

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is mijn videokaart niet eens compatibel met directX9. En om antwoord te geven op Dawuss, ik heb mijn videokaart niet overgeklokt staan. Ik zal in ieder geval wel kijken of nieuwe drivers het probleem oplossen.
Net trouwens op de site van Ubi geweest waar verteld werd dat het misschien aan de antialising stand ligt. Kan dit kloppen ?

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:34
Heb je anti alliasing aanstaan op je 3D kaart ?? Zoja uitzetten in windows. :) Als je de neiuwe patch van Splintercell hebt geinstalleerd kan je ( als het goed is ) weer Anti alliasing aanzetten.

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:37
Bijna elke kaart is compatible met Direct X 9.0, zeker jouw videokaart. Dat een videokaart niet ervoor is gemaakt betekend het nog niet dat ie niet compatible is.
Test Direct X 9.0 uit en probeer de nieuwste drivers.
En kloot ook eens met de anti-aliasing, je kan toch zelf wel wat uitproberen?

The devil is in the details.

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

Even de nieuwste deto's instaleren (41,09)...

Heb zelf ook problemen gehad met deto 40,71, vreemde effecten, met 41.09 geen problemen meer...

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:37
41.09 zijn niet de nieuwste drivers hoor ;)
Het zijn de nieuwste drivers op de Nvidia site, maar de 42.86 oid zijn er ook al.
Maar de 41.09 zijn wel het beste getest :)

The devil is in the details.

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:39

Willybubba

Nut up or shut up.

Antialiasing UIT. En prestaties-slider van je detonator drivers op Toepassing zetten...

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/wj.ravensbergen/toepassing.jpg

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Verwijderd

Opgelost?

Ik heb nl het zelfde probleem.

MSI kt4 ultra -amd 2600+ / MSI gf4-4200ti 128 vivo (300/620) / Detonator 42.30
/ 2x256 pc2700 (cas2.5) Kingston / WinME / dx9

Het begint bij de training, de eerste screen heeft allemaal texture fouten (lijkt wel een schaduw probleem), verder komt het af en toe terug daar waar weer lichtbronnen zijn.
Alle settings op high+ 1280 ress. of alles low+ 640 ress. maakt geen verschil.
AA staat uit en alles op toepassing gestuurd. De videokaart op default core- en mem-speed maakt ook geen verschil.

Het gekke is dat het spel dus 95% van de tijd wel goed draait en de texture fouten hebben geen invloed op de prestaties. Het is alleen jammer dat de rust in de graphics verstoord wordt door die verschrikkelijke blokjes.

Geen enkel ander spel geeft problemen, ik heb getest met bv: igi2 / ut _/-\o_ (nee, geen 2003 :P ) / DTM race driver / postal / THPS-3 of bv: 3dMARK 01 & 03 of Codecreatures bmPRO en heb nergens problemen mee gehad.

8)7
iemand?

[edit: directX vergeten]

Verwijderd

Vriend van mij heeft de zelfde sympthonen als jij.
(alleen dan in IGI2) hij heeft een radeon 8500LE
Pagina: 1