Toon posts:

[XP] Machine vergrendelen (locken)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn machine vergrendelen, maar niet via Windows toets + L. Waarom??
Zal ik uitleggen: Ik neem mijn Pentium3 over via VNC, maar ik wil die Pentium3 dan vergrendelen, zodat ik dan mijn Pentium4 (de machine waarmee ik die Pentium3 overneem) uit kan zetten en dat dan dus die Pentium3 vergrendeld is. Als ik op mijn Pentium4, terwijl ik via VNC de Pentium3 overneem, de Windows toets + L intik, dan wordt dus de Pentium4 vergrendeld, in plaats van de Pentium3. Je hebt in VNC ook de optie "Send Ctrl ALT Delete", maar die werkt ook niet. Ook wil ik niet gebruik maken van de optie "Afmelden" of de "schermbeveiliging met wachtwoord", want dan worden de programma's die draaien op die Pentium3 afgesloten. Wat ik dus eigenlijk wil weten is welk programmaatje er wordt gestart als je de Windows toets + L intikt. Dan kan ik via VNC dit programmaatje starten vanuit bijvoorbeeld de verkenner van de Pentium 3.

• KorZijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11-2021

KorZijl

errare humanum est

Met even googlen had je dit kunnen vinden:
"rundll32 user32.dll,LockWorkStation"

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 20:49
Ik raad je aan om even in de WOS Faq te duiken, en dan met name

hier: XP faq
en hier: XP faq

• NeverSeen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-07-2024

NeverSeen

Press any key to continue.....

Die p3 altijd gelocked laten staan?
zo werkt het iig met remote desktop wel (die vergrendeld remote pc zelfs automatisch als je inloged

of zit ik er helemaal naast :D :S

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Vreemd dat je dit door zon oplossing wil doen er zit standaard send alt+crt+del in dat moet gewoon werken, welke versie gebruik van vnc ? maybe bestaan er opties om de link te editten

je kan hem ook auto laten vergrendelen wannneer je disconnect met vnc

[ Voor 19% gewijzigd door _MaLa_ op 27-02-2003 12:15 ]

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-09 12:36
start > instellingen > windowsbeveiliging > lock workstation
zo sluit ik remote m'n xp pc af.

kan je trouwens aanraden met xp remote desktop te gebruiken. is veeeel sneller dan vnc

Verwijderd

Topicstarter
_MaLa_ schreef op 27 February 2003 @ 12:14:
Vreemd dat je dit door zon oplossing wil doen er zit standaard send alt+crt+del in dat moet gewoon werken, welke versie gebruik van vnc ? maybe bestaan er opties om de link te editten

je kan hem ook auto laten vergrendelen wannneer je disconnect met vnc
Dat send ctrl alt delete, werkt dus echt niet, heb 3.3.5 en 3.3.6 geprobeerd. Maar je hebt het over een optie van auto laten vergrendelen wanneer je disconnect met vnc, ik heb net nog zitten zoeken, maar deze optie staat niet bij de opties van vnc, weet jij waar ik die kan vinden?

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Verwijderd schreef op 27 February 2003 @ 12:20:
[...]

Dat send ctrl alt delete, werkt dus echt niet, heb 3.3.5 en 3.3.6 geprobeerd. Maar je hebt het over een optie van auto laten vergrendelen wanneer je disconnect met vnc, ik heb net nog zitten zoeken, maar deze optie staat niet bij de opties van vnc, weet jij waar ik die kan vinden?
bij mij staat dat bij de opties van de server, iets van lockworkstation when all clients are disconnect :>

• Kippenijzer
  • Laatst online: 03-09 09:21

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Tja, als je de taskmanager opent heb je daarin ook gewoon een optie (shut down menu) waarin je lock computer kunt kiezen... Kortste klap lijkt me zo...)
edit:
Rechtermuis op de startbalk kun je de tasmanager mee openen

[ Voor 20% gewijzigd door Kippenijzer op 27-02-2003 12:27 ]

Verwijderd

Weet misschien ook iemand hoe je het automatisch locken van de hostcomputer kan uitschakelen?

Ik heb hier namelijk een servertje draaien welke zo nu en dan eens bestuurd wordt met "Extern Bureaublad". Als ik dan klaar ben met het besturen dan blijft deze pc gelocked. Dat is jammer omdat dan het "ik ben gelocked" venster in beeld staat op mijn 5,25" TFT schermpje...

Verwijderd

Topicstarter
sharkzor schreef op 27 February 2003 @ 12:20:
start > instellingen > windowsbeveiliging > lock workstation
zo sluit ik remote m'n xp pc af.
Dit kan ik dus niet vinden......... start>instellingen>windowsbeveiliging>lock workstation???

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Eeuh, Miereneuker, heb je nu de tip die KorZijl, ThaRups en yustmenl gaven al geprobeerd?
(Dus hetgene dat in de WOS FAQ en op microsoft.com staat). Werkt dat niet goed?

De vervolgvraag van Laurentz is trouwens niet zomaar te vinden in de FAQ, dus als daar iemand een antwoord op weet zou dat leuk zijn :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-09 12:36
Verwijderd schreef op 27 February 2003 @ 14:09:
[...]

Dit kan ik dus niet vinden......... start>instellingen>windowsbeveiliging>lock workstation???
zou kunnen dat je dan de standaart methode van aanmelding gebruikt op xp....
of misschien komt het omdat ik remote desktop draai. dat hij dat alleen weergeeft als ik remote inlog... zou ik ffe moeten kijken

[ Voor 21% gewijzigd door sharkzor op 27-02-2003 18:20 ]

Pagina: 1