Toon posts:

file sharing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteravond staat er bij mij thuis een pc van mijn werk. Ik een switch gekocht en alles aangesloten via het onderstaande schema:

ADSL MODEM -> SWITCH -> PC1 + PC2

Het internet werkt, maar nu wil ik graag bestanden kunnnen overzenden. Hieronder zal ik even de gegevens van PC1 en van PC2 neerzetten.

PC1
IP: 10.0.0.150

PC2
IP: 10.0.0.153

Kan iemand mij uitleggen hoe ik ervoor zorg dat deze 2 bestanden kunnen uitwisselen? Als ik namelijk PC2 laat zoeken naar computers met 10.0.0.150 vind hij niks.

Als je mij kunt helpen, bedankt _/-\o_

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 19:26

job

er zijn meerdere mogelijkheden, maar waar ik wel een positieve ervaring mee heb is om gewoon ook het ipx/spx protocol te installeren.
en filesharing binden met ipx/spx. zo gaat het interne verkeer via ipx/spx. en het internetverkeer met tcp/ip.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ftpserver installeren en sharen die hap ;)

indien windows zou je ook de windows sharing aan kunnen zetten ;)
damster schreef op 27 February 2003 @ 12:10:
er zijn meerdere mogelijkheden, maar waar ik wel een positieve ervaring mee heb is om gewoon ook het ipx/spx protocol te installeren.
en filesharing binden met ipx/spx. zo gaat het interne verkeer via ipx/spx. en het internetverkeer met tcp/ip.
waarom zou je ipx willen draaien :?
tcp/ip voldoet prima ;)
geeft nog een betere performance ook dan dat je diverse protocollen tegerlijkertijd gaat draaien, nergens nodig voor ;)

[ Voor 71% gewijzigd door Erkens op 27-02-2003 12:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
zou iemand mij dan kunnen uitleggen hoe ik een filesharing netwerkje maak?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 27 februari 2003 @ 13:59:
zou iemand mij dan kunnen uitleggen hoe ik een filesharing netwerkje maak?
Als je even de moeite had genomen om in de faq te kijken:

FAQ Network Troubleshooting

Had je deze hele mooie review tegengekomen, waarin precies uitgelegd wordt wat je moet doen ;)

reviews: Thuisnetwerken: een uitgebreide beginnersguide

suc6

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de reply bekeken maar nog heb ik een probleem.

De pc waar ME op staat kan namelijk wel de pc waar 2K opstaat vinden, maar andersom niet. Hoe komt dit?

En als ik dan verbinding wil maken via ME -> 2K, moet ik een wachtwoord invoeren, is dit mijn admin wachtwoord?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 27 February 2003 @ 19:13:
ik heb de reply bekeken maar nog heb ik een probleem.

De pc waar ME op staat kan namelijk wel de pc waar 2K opstaat vinden, maar andersom niet. Hoe komt dit?

En als ik dan verbinding wil maken via ME -> 2K, moet ik een wachtwoord invoeren, is dit mijn admin wachtwoord?
de username + password die je gebruikt met ME, die moet bekend zijn bij je NT machine (2000)

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 11:58
Erkens schreef op 27 February 2003 @ 19:23:
[...]

de username + password die je gebruikt met ME, die moet bekend zijn bij je NT machine (2000)
wat ook in de search enzo te vinden is...

kan er geen gigantische banner voor nieuwe users komen van "gebruik de search" ofzo? :D

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

sharkzor schreef op 27 February 2003 @ 19:27:
[...]

wat ook in de search enzo te vinden is...

kan er geen gigantische banner voor nieuwe users komen van "gebruik de search" ofzo? :D
of voor users die alleen naar de search verwijzen :/

Verwijderd

Topicstarter
oke, maar hoe kan ik er dus voor zorgen dat mijn 2k bak de user name + passwrd herkent van de me bak?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 27 februari 2003 @ 19:36:
oke, maar hoe kan ik er dus voor zorgen dat mijn 2k bak de user name + passwrd herkent van de me bak?
misschien even die user toevoegen?
je doet zelf idd geen moeite lijkt wel :?
GoT is geen helpdesk weet je, er wordt van je verlangt dat je eerst zelf moeite doet ;)
En als je er niet uitkomt met behulp van de FAQ's en de search en google, dan pas zou je een topic kunnen openen met uitleg van wat je al geprobeerd hebt en wat je hebt gevonden en waarom dat niet werkt enzo ;)

Verwijderd

maak op de w2k machine een user aan die dezelfde usernaam en password heeft als op de ME machine.

START/Settings/control panel/administrative tools/computer management/local users and groups/users
action button: new user

(kan me niet voorstellen dat met een beetje zoeken ind e faq of via www.google.com je hier niet op had kunnen komen.......

Op een w2k machine staat filesharing standaard aan, dus in netwerkomgeving zou je de pc moeten kunnen zien al dan niet door zoeken naar computer te gebruiken (ook zonder useraccount aanmaken)

Het zichtbaar maken van een share is wat anders want de administrative share (c$) is (vanwege de $ een verborgen share.

Je kan een specifieke map op de w2k machine delen door op de map rechtsklikken, sharing aanklikken en dan aangeven hoe je de map wil sharen en wie je er toegang tot wil geven (everyone full control geeft de mogelijkheid dat iedereen die op een pc is aangemeld de share kan benaderen en er alles mee kan doen. (ook eventueel vriendelijke of minder vriendelijke voorbijgangers die via je routertje op je pc langskomen.)

GL
Pagina: 1