asus P4PE en PC speaker probleem

Pagina: 1
Acties:

• CronoS76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-06 09:21
Hoi,

Ik heb een probleempje met mijn Asus p4pe mobo. Als mijn mobo en dus mijn computer uit is dan komt er regelmatig nog storing door mijn pc speakertje heen. Mijn speakertje geeft dan krassende geluiden en helaas genoeg om mij wakker te krijgen :r .
Het is zo dat dit niet altijd is maar sporadisch... Laten we zeggen dat dit maar 5 minuutjes duurt in een uur. Iemand enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn en heeft iemand anders dit ook???

Ik zag op de asus site van mijn mainbord dat 1003 Beta 7 bios al uit was (wanneer de final komt blijft een raadsel), maar toen ik deze erop wilde zette gaf hij aan dat dit geen goede bios is, aangezien de beta 6 bios niet meer op site staat vroeg ik me af of iemand deze ook nog heeft.

Kan iemand me helpen wat ik kan doen om dit te fixen???? _/-\o_

btw specs zijn:
PIV 2.8
Asus P4PE plank met sata en Raid
512 mb
Kast: Inwin Fulltower.

Thanks alvast..
Robbin

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 20:15

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Van de spanning (230V) afhalen. Kijk anders of er storende apparaten in de buurt zijn, zoals: monitors, speakers, subwoofers enz.

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Verwijderd

Weet je heel zeker dat het het speakertje is, het kan misschien een filter zijn in je voeding dat je hoort. Houdt anders eens het speakertje er vanaf, dan kun je het misschien uitsluiten.

Verwijderd

Bedoel je 't speakertje dat vaak standaard bij kasten wordt geleverd?

Die hoef je namelijk bij de meeste recente mobo's niet eens aan te sluiten :) Er zit namelijk op 't mobo ook een klein piezo speakertje(ong 1cm doorsnee, 8mm hoog met 1mm grote opening in 't midden) die 'in geval van nood' om hulp schreeuwt :P als je de grote speaker niet aan sluit.

Dus als je de kast-speaker aangesloten hebt: losmaken, heeft toch geen nut :P

• CronoS76
HeHe.... dan trek ik het speaker draadje er wel vanaf....

Maargoed.. Ik heb het gevoel dat het misschien ook wel de woofer of boxen enzo zijn die zorgen voor die storingen ....

• CronoS76
Nou.. het speakerdraadje eraf gehaald, en het probleem blijft... Iemand nog enig idee wat dit kan zijn....?? er zit gewoon ergens storing op, maargoed, is vrij moeilijk om te vinden....!

• CronoS76
Speakerdraadje ervan af gehaald, probleem is gebleven..dus het is toch iets anders denk ik .. Iemand nog ideeen ... ik heb nu de kast open staan zodat ik kan horen wat het misschien kan zijn. Nu doet hij het alleen helaas nog niet

Verwijderd

Misschien een onderdeeltje in je voeding....lijkt het haast wel op

• CronoS76
Nee, dat is het toch ook niet denk ik ... ik heb nu mijn PC "open" liggen en wat naar voren geschoven.. dus wanneer er een probleem zou zijn dan kon ik luisteren welk onderdeel problemen gaf. Maarja, tot mijn verbazing doet hij het nu helemaal niet meer. Maargoed, als ik hem nu terugschuif dan begint de ellende weer. Ik heb er momenteel 1 verklaring voor die ik nu aan het uitproberen ben. Ik heb die oude witte satellietspeakertjes van creative, de bassbox van deze set staat naast mijn PC en die staat altijd aan. Ik heb het gevoel dat die box een of andere straling afgeeft waar het moederbord op reageert... zou dit kunnen??? Aangezien als mijn PC naar voren schuif en dan alles gewoon werkt... Blijft wel bizar ... :-)

Verwijderd

CronoS76 schreef op 17 March 2003 @ 13:18:
Nee, dat is het toch ook niet denk ik ... ik heb nu mijn PC "open" liggen en wat naar voren geschoven.. dus wanneer er een probleem zou zijn dan kon ik luisteren welk onderdeel problemen gaf. Maarja, tot mijn verbazing doet hij het nu helemaal niet meer. Maargoed, als ik hem nu terugschuif dan begint de ellende weer. Ik heb er momenteel 1 verklaring voor die ik nu aan het uitproberen ben. Ik heb die oude witte satellietspeakertjes van creative, de bassbox van deze set staat naast mijn PC en die staat altijd aan. Ik heb het gevoel dat die box een of andere straling afgeeft waar het moederbord op reageert... zou dit kunnen??? Aangezien als mijn PC naar voren schuif en dan alles gewoon werkt... Blijft wel bizar ... :-)
k ben nie zo fantastisch in het geluid spul enzo, maar ik weet wel dat in die bassbox een lekkere magneet zit die je computer lekker kan storen jah :) dus k denk dat je moet proberen die wat verder weg te zetten of uit moet zetten... sterkte ;)

• CronoS76
Het lag dus inderdaad aan die bassbox... ik heb er nu gewoon geen last meer van ... laat dat dus een les zijn voor iedereen :-)
Pagina: 1