Toon posts:

Asus A7V met Promise ATA100 en Maxtor ATA100

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik net een lekker systeem gekocht werkt het kreng niet! Ik heb (als test) Windows ME geinstalleert, alle drivers zijn geladen voor de ATA100. Als ik grote bestanden kopieer of iets groots installeer blijft hij continu hangen! Blue screen na blue screen...
Ook tijdens de installatie van Windows 2000 blijft hij hangen! In Dos modus nog wel! Weet iemand een oplossing?

Verwijderd

Met ata-33 kabel alles installeren en dan via service pack erop knallen en dan je ata-66 kabel weer aansluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, maar is dat de enige oplossing, heeft het bijvoorbeeld geen zin om tijdens de win2k setup de drivers voor de ata100 te installeren via f6?

• Siliakus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 14:41
als je het antwoord al weet, waarom vraag je t dan nog

• Coyote
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-04-2021
Ik heb ook zoiets gehad bij het systeem van een klant. Het uitpakken van zipjes e.d. gaf constant crc errors en regelmatig gaf winme registryfouten bij het opstarten. Systeem draaide wel prima op ata66.
Het probleem bleek achteraf niet bij de controller of HD te liggen, maar bij een foute micronet netwerkkaart. Probeer dus ook eens om er wat hardware uit te halen.

Maar kijk ook eens goed naar je kabels. Zelf in mijn eigen systeem (k6-2 :'( ) heb ik exact hetzelfde probleem gehad als je beschrijft. Hierbij bleek het aan de ata-kabels te liggen. Ik had vrij lange kabels i.v.m. bigtower... en dat ving teveel storing denk ik.