[XP] automatisch afspelen

Pagina: 1
Acties:

• Pieter.txt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:37
Sinds kort starten cd-rom's niet meer op. Ik kan ze gewoon bekijken en opstarten, maar automatisch opstarten werkt niet meer.
Ik heb al gekeken bij HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Cdrom en daar staat bij Autorun een 1, dus dat is goed. Weet iemand hoe ik het automatisch opstarten weer terug kan krijgen, want ik merk nu pas hoe makkelijk het is.

Ik heb ook al geprobeerd mbv TweakUI het geheel weer aan de gang te krijgen maar ik weet eerlijk gezegd niet welk item ik moet hebben voor bijv. spelletjes opstarten.

Overigens, als ik via Deze Computer rechts-klik op de dvd-drive waarin de cd zit en vervolgens klik op "automatisch afspelen" dan wordt wel het opstartscherm gestart.

PS ik heb het nog niet getest met andere cd's dan spelletjes, maar het lijkt me dat in dat geval hetzelfde probleem optreedt. Dit idee bedenk ik net nu ik het schrijf, dus ik zal het vanavond gelijk proberen. Maar ookal zou het daarmee wel werken, spelletjes blijven dan een probleem.

O'Toole's Commentary on Murphy's Law: Murphy was an optimist.

Verwijderd

Je moet in TweakUI de autoplay per drive type aanzetten.

• Pieter.txt
Wat bedoel je precies ?

Verwijderd

Check effe http://www.microsoft.com/...o/downloads/powertoys.asp
Kun je effe doorlezen en TweakUI downen indien nodig.

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Google ff voor "TweakUI" ---> een progje waarmee je winxp tot in de details kan tweaken

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Start TweakUI op en ga op zoek naar een tabblad met het woord autorun erop. Selecteer je CD-ROM drive en zet autorun aan. Dan moet hij het weer doen.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Pieter.txt
Ik geloof dat jullie niet goed hebben gelezen. TweakUI for Windows XP heb ik al op mijn compu staan.
In deze versie wordt niet gewerkt met tabbladen, maar met een boomstructuur. Maar dat terzijde.
Onder My Computer > Autoplay > Types staat alles aangevinkt. Er is ook nog een optie My Computer > Autoplay > Handlers. Misschien moet ik hier iets doen ?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

In principe niet, maar als je expliciet wil voorkomen dat WMP aan audio-CDs komt of films zou je die handlers kunnen verwijderen.
Hiermee verander je in feite ook je registry entries waar de handlers in staan (HKEY_CLASSES_ROOT\enzo)

Maar aangezien je juist het tegenovergestelde wilt, zou je eens kunnen kijken wat daar in staat.

[ Voor 18% gewijzigd door alt-92 op 01-03-2003 13:17 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Pieter.txt
Ik heb ook een CD-RW in mijn systeem zitten.
Daar starten cd's af en toe nog wel automatisch in op. Helpt dit misschien iemand mijn probleem op te lossen ?

[ Voor 7% gewijzigd door Pieter.txt op 02-03-2003 14:43 ]

• snarf
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-03 09:52
Zelfde probleem hier. Overal staat autoplay vragen wat te doen aan, ook in tweakui.

Toch wordt nooit het pop-up schermpje met de vraag wat je wilt doen getoont.

Geen enkele drive (DVD speler, DVD brander, USB memory stick, digicam)

Heel vreemd, het lijkt wel of iets in WinXP het pop-up scherm overruled of blokt. Kan alleen niet vinden wat. Ter info: heb een Medion XL 8008.

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 14:59
Ondanks dat dit een hele oude discussie is, zou ik ook graag willen weten hoe dit kan. Ik heb er namelijk ook last van, en ik heb het echt nodig omdat anders itunes mijn audio cd's niet opneemt... dan kan ik dus ook geen audio cd's importeren.
heb al via systeem beheer automatisch afspelen geregeld enzo.. maar niks doet het. kan iemand mij helpen?

thanks!

Verwijderd

hier ook hetzelfde probleem,,

in regedit staat alles goed
tweakui ook...

start nog niet vanzelf op..?

als je bij deze computer 1x op de cdrom drukt gaat ie wel vanzelf opstarten...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Microsoft AutoPlay Repair Wizard

[ Voor 19% gewijzigd door alt-92 op 19-03-2005 13:40 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1