Ik heb een 2e hands moederboord met pentium3 gekregen degene zelf wist niks ervanaf dus daar kan ik niks aan vragen. Het probleem is als volgt ik heb "oude" onderdelen (64mb, HDD, SVGA kaart etc.) erin gezet , die wel werken op een andere pc, maar nu als ik de pc aanzet krijg ik geen beeld maar een eindeloze reeks piepen (of beeps voor de techneutjes) en geen series van 3 lange en 2 korte of 8 achter elkaar. Gelijk gekeken of die dipswitches goed stonden. Ik ben gestopt na tellen na de 25 piepjes omdat je daar nou niet echt vrolijker op wordt. het is trouwens een Soltek SL-67EB met een P3-450 slot geval dingetje.
FF troubleshooten, begin met alleen de videokaart er in en blijf onderdelen toevoegen tot het probleem voorkomt. Misschien is het geheugen gaar?
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
ff elk onderdeel checken door te vervangen
[ Voor 90% gewijzigd door Rody op 27-02-2003 11:47 ]
Verwijderd
Reset je BIOS 'ns. Zit je VGA kaart er wel goed in? En de rest van je onderdelen? Check dat maar ff na, Trek geheugen en/of videokaart eruit, de moederbord moet daarna zeker piepen. Ook als de CPU brak is. ( Mischien BIOS vervangen? )
Kijk ook ff in de FAQ "Piept"
Succes
Kijk ook ff in de FAQ "Piept"
Succes
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2003 11:55 ]
als je alleen maar lange piepen krijgt dan ligt het probleem MEESTAL bij het geheugen, in sommige gevallen kan het ooit de CPU zijn maar dat is meestal niet het geval. Zoals Devster al zei kan je het beste alles loshalen (kaarten en drives) en het alleen met een videokaartje proberen. Probeer bv ook es het geheugen in een andere bank te zetten en controleer of de CPU niet schuin in het slot zit. En als je de mogelijkheid hebt zou je kunnen proberen er tijdelijk ander geheugen in te zetten.
It's OK if you disagree with me, I can't force you to be right..
Lees eens rustig de sticky/FAQ door:
Dit graag lezen eer je een topic opent
Technische PMG FAQ
Daarin staan linkjes naar Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen, waarvan je geacht wordt dit doorgenomen te hebben. Dat blijkt dus niet uit jouw openingspost.
Omdat dat conflicteert met Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette): dicht.
Dit graag lezen eer je een topic opent
Technische PMG FAQ
Daarin staan linkjes naar Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen, waarvan je geacht wordt dit doorgenomen te hebben. Dat blijkt dus niet uit jouw openingspost.
Omdat dat conflicteert met Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette): dicht.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()