Toon posts:

[Novell] Krijg policies niet uitgevoerd op users

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een novell netware 5.1 server, deze werkt voor de rest perfect met ZENworks 3.2 etc geinstalleerd. Maar het enigste wat niet werkt is de policies voor een win98 client. Ik heb dus een policie package aangemaakt, en in deze policie bepaalde dingen ingesteld zoals hide desktop icons. Deze policie heb ik aan een gebruiker gelinkt, maar word niet gestart. Wel werken de applicaties die ik distribueer via ZENworks. Wie kan me helpen :?

Verwijderd

Je wilt een policy aan een win98-client hangen.... waarom link je um dan aan een user?

Maar ik denk te snappen wat je wilt....

Is de workstation-manager op de pc geinstalleerd via de nwclient? Heb je de laatste nwclient geinstalleerd?

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-04 13:11
beetje offtopic maybe, maar windows 98 en policies zijn geen lekkere combinatie :/

Verwijderd

Topicstarter gaat nu meer info posten. Dus dat wachten we even af...

Verwijderd

Topicstarter
Extra specificaties:

Novell Netware 5.1 (Support Pack 5 geinstalleerd)
Windows 98 SE Client

ZENworks 3.2 + sp1 staan geinstalleerd, en werken ook!

Mijn vraag was dus:

Ik werk met ConsoleOne, NDS edit prog. In dit programma heb ik een policy
package aangemaakt, hierin staat wat voor soorten policies, zoals:

- User extensible Policies
- Helpdesk Policy

Nou onder de properties van userextensible policies
staan een aantal ADM bestanden, via inet heb ik al kunnen vinden dat je
de ADMIN.ADM moet hebben voor win98 policies.
Maar als ik deze dus instel, en de policie package aan een user hang die
ook in de NDS staat werkt deze niet. Wat kan ik doen? workstation manager staat namelijk ook geinstalleerd !

Verwijderd

Welke nwclient?

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-05 07:54
je moet wel de workstation manager installeren met de novell client, anders gaat het nooit werken.
Voor de rest ben je op de goede weg, alleen die .ADM bestanden zou ik niet gaan gebruiken, dat zijn weer windows policies.

https://d4armory.io/Player/803500

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nwclient 3.32.0.0 SP1

Verwijderd

Topicstarter
Waarvoor moet ik geen ADM bestanden gebruiken ?

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-05 23:25
Kijk ik is bij de gebruiker welke policy's allemaal "aan hem hangen". Misschien klopt dat niet. Ik moet tegeven trouwens dat ik vaker vreselelijk heb lopen kloten met die policy's en na een server re-install ging het perfect... (test-omgeving)
Workstation packages zijn overigens helemaal een crime, die lijken af en toe At Random geimporteerd te worden :?

DarkY: Hoe wou jij dan mensen uit het configuratiescherm weren? (en ja, het klopt dat een beetje creatieve user overal bij kan, het gaat meer om de overige 99,5% die je buiten sluit.)

Verwijderd

adm bestanden kunje prima gebruiken in 3.2 van zen

Verwijderd

Topicstarter
Ja server re-install, lijkt me niet zo nodig als namelijk de applicaties wel via Zenworks worden geditribueerd aan gebruikers. Klopt het wel dat ik ADMIN.ADM moet gebruiken voor win98 clients.
Pagina: 1